{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Alfa -- større motor {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg er meget i tvivl om min motor i Alfaen går til syn.
Det er orginalt en 2.0, og det er en 4 cylinderet motor.
Der er kommet en 2.5v6 i, det er dog ikke mig men en af de tidligere ejere. Ham jeg har købt den af siger at den har været synet med motoren i.
Jeg har rullefelts udskrift på at den lige nu har 143(2.5v6) Standard motoren havde 130, eller måske 131. Så vidt jeg kan læse mig til har 2.5'eren 160 hk standard.

Hvis man regner på det, må den så med 130hk have 20% mere, altså ganger man 130 med 1.20. Det giver 156 hk.
MEN - Der var en på bilbasen der havde en tilsvarende bil til salg ligeledes en 2.0 med en 2.5 motor i. Så skrev jeg om hans kunne synes, den var nysynet, om den kunne synes igen.
Han svarede så at den er født med 131 hk standard, og 2.5 har officielt 157hk.
Hvis man regner på det 131 x 1.20 = 157. Det vil sige at det er lovligt med 2.5'eren i eller hvad?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa -- større motor
  • #1   25. jun 2005 tror den vil fourene for meget


  • #2   25. jun 2005 Hvordan kan ham makkeren så få sin synet, for det har han...??? Den er ikke helt god.. For det andet er 2.0 en med 2xkaburator frem for 2.5 med indprøjtning, så det tror jeg egentlig ikke.

  • #3   25. jun 2005 bare fordi den er synet med motoren i bilen, betyder det ikke at det er lovligt.

    Så selv om synsmanden ikke opdager at man har smidt en Chevy V8 i en polo 1.1 og syner bilen, så er den stadig ikke lovlig.

    Du må forøge effekten med 20% ved motorskift.

    Og det regnes af den originale motors opgivede effekt ab fabrik.

    Så rullefelttest osv kan ikke bruges til noget i den sammenhæng


  • #4   25. jun 2005 ved det ikke jeg kunn ebare ikke få en rs turbo synet med en rs 2000 motor i pga fourening

  • #5   25. jun 2005 det kunne være at den gamle ejer løj......


  • #6   26. jun 2005 Tja, en GTV6 har officielt 160 hk på papiret, så den vil i præncippet ikke kunne synes med den V6-motor (over 20%). En anden ting er så om de vælger at se stort på de 3 heste for meget? Har hørt om flere som har fået synet deres med V6-motor i, men det kommer nok an på, om synsmanden har en god eller dårlig dag!

  • #7   26. jun 2005 Det er jo lige meget om synsmanden syntes det er ok.

    Hvis motoren overskrider de 20% er det IKKE lovligt, heller ikke selv om synsmanden syntes det.

    Synsmanden kan jo ikke bare dispensere fra de regler han har lyst til.

    Så selv om bilen er synet og godkendt med en større motor i, betyder det IKKE nødvendigvis at bilen er lovlig.

    Og man kan stadig ende ud i en masse vrøvl hvis man havner i et uheld og der er nogen der finder ud af, at der er lavet ulovlige ændringer ved bilen.


  • #8   30. jun 2005 Hvis det er en 4cyl. standard, må man da ikke smide en 6cyl. i den selvom den ikke overstige de 20% smiley

Kommentér på:
Alfa -- større motor

Annonce