{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Turbo på 20v {{forumTopicSubject}}

Hej

Håber på at i ville kunne hjælpe mig.

Jeg har allieret mig med min far som har været mekaniker i snart 25 år, og han mener at han vil være i stand til at bygge turbo på.

Jeg kunne godt tænke mig, hvis det kunne lade sig gøre at få en dosmos-seddel til hvilke dele som der skal indkøbs eller laves ved sådan et projekt.

Det skal være på min Bravo 2,0 HGT med 164 hk. Udstødning og indsugning er forbedret.

Jeg vil gerne have omkring 220 ca..

Nogen forslag til hvilke dele - Turbo

Samt hvor det er billigst, og hvor de giver den bedste rådgivning.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo på 20v
  • #1   11. jun 2009 hvis jeg var dig, så ville jeg prøve og skrive til www.turbodk.dk smiley

  • #2   11. jun 2009 det gør man ikke bare lige. men her er lidt af det i hvertfald.
    du skal have sænket kompressionen i motoren, ved andre stempler.
    også vil jeg råde dig til at skifte toppakningen også.
    af turbo vil jeg anbefale Garrett t25 turbo.
    du siger udstødningen er "opgraderet" så skal du "bare" have en manifold du kan smide en turbo på
    når du så har fået mere luft, skal den også have mere benzin.
    så en ny benzin pumpe og evt. andre dyser kan også blive nødvendigt.
    skarpere knaster er nok også en god ide. alt efter hvor godt det skal laves.
    også er der motorstyringen, altså benzin/luft mængder. der skal du finde en klog person der kan det. smiley


    Garrett T25 turbo
    Stempler
    toppakning
    evt. benzin pumpe og dyser.
    udstødningsmanifold
    chipning.

    eftersom det er en HGT kan du håbe på gearkasse og trækaksler kan holde til det smiley


  • #3   11. jun 2009 Turbo, downpipe, wastegate, intercooler, div. olieslager, div. rør og fittings, luftfilter +div småting.

    skal det være ordentligt skal vi have:
    smedestempler +ringe, forstærkede pjejlstænger og krumtap, oliekøler, forstærket kobling/forbedret kobling, ståltoppakning, +div småting.

    det bliver hurtigt meget dyrt, hvis man vil lave det 100% i orden =)


  • #4   11. jun 2009 Ja okay kan hører at det vil være meget nemt at finde en coupe motor som har det hele, men det eneste jeg lige tænker på er hvordan jeg får plads til det skidt..?

    Er meget nybegynder men IC hvad er det en forkortelse af?

    Og kan man lave det så man kan styre ladetryk?

    Havde egentlig os fundet mig en Garrett TB25 turbo som jeg tænkte på at bruge,

    Lars er det ikke lidt i overkanten alt det der? Så vil bilen da runde 300 hk og 50.000 af pungen?

    mener bestemt at HGT motoren kan holde til samme belastning som Coupe den store, og der siger de 260 med motor og kobling..


  • #5   11. jun 2009 Men er meget åben overfor forslag stadig, også en god guide til at komme igang smiley

  • #6   12. jun 2009 Christian E:

    Hvorfor vil du anbefale en SÅ lille turbo ??

    En std. Fiat Coupe 20 V Turbo kører med en T28.

    Har du forstand på det du skriver, eller fyrer du blot pis af uden at vide en skid om det ??


    HansPassatTDIHald


  • #7   12. jun 2009 Hans hvilken turbo / opsætning vil du så anbefale mig?

  • #8   12. jun 2009 Køb dele fra en coupe 20vt tror der er en komplet motor tilsalg for 10 lapper på http://www.coupefiatklub.dk/

  • #9   12. jun 2009 http://www.coupefiatklub.dk/viewtopic.php?f=6&t=532

    der har du en 20v turbo motor til salg til 11.000 tusind kr


  • #10   12. jun 2009 Jamen ville starte med at forhøre mig hva det ville koste for at få den indreg. som en 20V Turbo.
    Derefter købe en motor fra en Coupé og smide den i.
    Den har 220 HK std. som er dit mål.
    Klart den billigste og mest korrekte måde at gøre det på.


    HansPassatTDIHald


  • #11   12. jun 2009 hvis han ikke vil bruge 50klik på tuning , så vil han nok heller ikke bruge xxxxkr på ny reg afgift smiley

    smid enten en komplet 20v turbo i , eller brug stumper fra en 20v turbo på din standart motor sammen med en cometic mls ståltoppakning


  • #12   12. jun 2009 Det er møj nemmere at finde en coupe motor, billigere og mere holdbar iforhold til pris ihvertfald.. Nu er en 20V heller ikke den bedste motor at tune på, efter min overbevisning, men med de heste du regner med at køre med, er det nemmeste en coupe motor.

  • #13   12. jun 2009 Brian H:

    Så skal han lade være.


    HansPassatTDIHald


  • #14   13. jun 2009 hmm det er jo som man tager det, det behøver jo ikk at koste 50klik hvis det er et mindre projekt.

    men det er klart at skal det være lovligt så skal det være en 20v turbo motor + ny afgift.



  • #15   13. jun 2009 ville også råde dig til at lægge en 20v turbo i , et turbo projekt skal overvejes, der kommer altid forhendringer, og ting der skal ændres, problemet er varme udvikling og plads, prøv og se hvor mange der dropper deres projekt efter de har købt kæmpe turbo og tabt mange penge smiley

  • #16   12. jul 2009 få fat i et TÜV godkendt kit, så er det lovligt.

  • #17   5. sep 2009 lad vær med at lave alt muligt om på din std motor smiley

    smid coupe 20v T motoren i så har du oss 6 gear og 220 hk std

    det eneste der så skal laves er lidt ledninger og slanger + udst self smiley


Kommentér på:
Turbo på 20v

Annonce