1.360 visninger
|
Oprettet:
Turbo på 20v {{forumTopicSubject}}
Hej
Håber på at i ville kunne hjælpe mig.
Jeg har allieret mig med min far som har været mekaniker i snart 25 år, og han mener at han vil være i stand til at bygge turbo på.
Jeg kunne godt tænke mig, hvis det kunne lade sig gøre at få en dosmos-seddel til hvilke dele som der skal indkøbs eller laves ved sådan et projekt.
Det skal være på min Bravo 2,0 HGT med 164 hk. Udstødning og indsugning er forbedret.
Jeg vil gerne have omkring 220 ca..
Nogen forslag til hvilke dele - Turbo
Samt hvor det er billigst, og hvor de giver den bedste rådgivning.
På forhånd tak.
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 71
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
du skal have sænket kompressionen i motoren, ved andre stempler.
også vil jeg råde dig til at skifte toppakningen også.
af turbo vil jeg anbefale Garrett t25 turbo.
du siger udstødningen er "opgraderet" så skal du "bare" have en manifold du kan smide en turbo på
når du så har fået mere luft, skal den også have mere benzin.
så en ny benzin pumpe og evt. andre dyser kan også blive nødvendigt.
skarpere knaster er nok også en god ide. alt efter hvor godt det skal laves.
også er der motorstyringen, altså benzin/luft mængder. der skal du finde en klog person der kan det.
Garrett T25 turbo
Stempler
toppakning
evt. benzin pumpe og dyser.
udstødningsmanifold
chipning.
eftersom det er en HGT kan du håbe på gearkasse og trækaksler kan holde til det
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
skal det være ordentligt skal vi have:
smedestempler +ringe, forstærkede pjejlstænger og krumtap, oliekøler, forstærket kobling/forbedret kobling, ståltoppakning, +div småting.
det bliver hurtigt meget dyrt, hvis man vil lave det 100% i orden =)
maj 2007
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 54 Svar: 249
Er meget nybegynder men IC hvad er det en forkortelse af?
Og kan man lave det så man kan styre ladetryk?
Havde egentlig os fundet mig en Garrett TB25 turbo som jeg tænkte på at bruge,
Lars er det ikke lidt i overkanten alt det der? Så vil bilen da runde 300 hk og 50.000 af pungen?
mener bestemt at HGT motoren kan holde til samme belastning som Coupe den store, og der siger de 260 med motor og kobling..
maj 2007
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 54 Svar: 249
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Hvorfor vil du anbefale en SÅ lille turbo ??
En std. Fiat Coupe 20 V Turbo kører med en T28.
Har du forstand på det du skriver, eller fyrer du blot pis af uden at vide en skid om det ??
HansPassatTDIHald
maj 2007
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 54 Svar: 249
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 67 Biler: 17 Emner: 143 Svar: 1.529
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.237
der har du en 20v turbo motor til salg til 11.000 tusind kr
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Derefter købe en motor fra en Coupé og smide den i.
Den har 220 HK std. som er dit mål.
Klart den billigste og mest korrekte måde at gøre det på.
HansPassatTDIHald
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
smid enten en komplet 20v turbo i , eller brug stumper fra en 20v turbo på din standart motor sammen med en cometic mls ståltoppakning
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.407
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Så skal han lade være.
HansPassatTDIHald
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
men det er klart at skal det være lovligt så skal det være en 20v turbo motor + ny afgift.
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 87 Biler: 4 Emner: 51 Svar: 362
nov 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 95 Svar: 328
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 57
smid coupe 20v T motoren i så har du oss 6 gear og 220 hk std
det eneste der så skal laves er lidt ledninger og slanger + udst self
Turbo på 20v