{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Superchip for/imod og erfaringer
  • #1   13. jun 2009 Det er ikke mange hk, den vil få ud af det, sådan en sugemotor...

• #2   13. jun 2009 Ca 10% øget effekt men bedst af alt en meget bedre speedrespons og i det hele taget bare en ''friskere'' bil.

Jeg har selv TDI men jeg har prøvet en Pug 406 TS4 som blev chippet og den blev noget friskere .... men det er op til dig selv om du vil ofre pengene på det.... men jeg er for...

• #3   13. jun 2009 Kongeskode : Der er også stor forskel på at chippe en turbobenziner i forhold til en suge motor.

Det er ikke meget du vil hente på en sugemotor hvis ikke du får lavet andet ved den samtidig

• #4   13. jun 2009 Jeg ved godt at en chipning ved en sugemotor slet ikke kan sammenlignes med en turbo (havde før en VW Passat 1.8t motor), men flere taler om ca. 15 hk. mere, lidt flere NM, lidt bedre speederrespons samt bedre brændstoftsøkonomi.

Men hvad med V8 motoren og Steptronic, er der nogen risiko dér?

• #5   13. jun 2009 Kim H : Ja ddet har du jo ret i .... men uden at lave en masse ting ved den kan man godt hente ca 10% mere effekt og det er jo desværre en del mindre end chipning af trykladede biler som ligger mellem 25-35%.

Så sådan en fin 4,4 motor med 286 standart burde nok kunne lokkes op over 300 hk...... men igen som jeg siger så er det mest speederrespons og en motor der virker mere lysten i at komme afsted.

Men jeg vil godt lige pointere at det er rigtig chiptuning jeg er med på...... ikke noget med en smart lille boks man lige kan smække på i løbet af 5 min. for det er det rene motorvoldtægt....

• #6   13. jun 2009 Rasmus F : Motor og steptronic kan sagtens holde til det hvis du ikke leger Tom K hele tiden...

Jeg ved da fra mig selv at det er sjovt med et hurtigt optræk engang imellem men til daglig cruiser jeg bare afsted for der er det rart at man kan se den kører langt på de dyre dråber smiley

• #7   14. jun 2009 Hej KongeSkoda

Når du skriver "Motor og steptronic kan sagtens holde til det hvis du ikke leger Tom K hele tiden..." skal det så forstås sådan, at superchippen slider mere på motor m.v., end hvis der ikke var en superchip?

• #8   14. jun 2009 mere effekt er ALTID = mere slid ..... det er dog marginalt med så små effektforøgelser.

dog syntes jeg det er noget vås at sige man ikke får noget ud af at chippe en sugemotor.

Kommentér på:
Superchip for/imod og erfaringer

Annonce