{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

jacques b
jacques b
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48

E36 vandpumpe død??? {{forumTopicSubject}}

Hej ang. min e36 325i 1991 m50...

Der løber kølervæske/vand ud under termostat huset omkring det remhjul der sidder foran møllen/blæseren.. Er det vandpumpen der sidder der?

Hvad skal jeg bruge af værktøj for at skifte den og hvordan får jeg møllen/blæseren af? Og hvad skal jeg være ops på?

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E36 vandpumpe død???
  • #1   15. jun 2009 Du skal bare tage vandpumpen af med vinge og hele lortet, så tager du vingen af når du har den ude.. Møtrikken kan godt sidde fast. Der er linksgevind på.

Skift da bare termostaten når du er igang, den koster ikke meget.

Når du skal have vand på skal du være opmærksom på at du skruer udluftningsskruen helt ud, og så fylder du bare vand på til vandet løber ud, det bliver du så ved med til du har fået alt luft ud. Og kør så en tur og kontroller vandstanden igen samt efterfyld om nødvendigt.

• #2   15. jun 2009 Der skal bruges en special nøgle (kan købes ved Schmiedmann)til blæsere som sidder med modsat gevind og ja det er vandpumpen som sidder bagved.

• #3   15. jun 2009 Det er altså absolut ikke nødvendigt med den nøgle skal det lige siges.

• #5   15. jun 2009 Nej jeg lavede en selv det er noget lettere at komme til når vingen er væk.

• #7   15. jun 2009 Du skal jo bruge noget til at holde kontra hvis den sidder godt fast ellers drejer du jo bare motoren rundt.

• #9   15. jun 2009 Ja værktøjet skal ikke bruges. Bare en hammer på en nøgle så går den løs. Men sidder den så fast at du ikke kan få den løs kan det være en fordel at pille vandpumpen af med vinge og det hele. Så er det noget nemmere at få vingen af.

• jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

#10   15. jun 2009 okay cool tak for de mange gode svar..

følger der pakninger med hvis jeg bestiller vandpumpen hos Schmiedmann eller skal pakiniger mm.. bestilles ved siden af?

• jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

#12   15. jun 2009 var bare fordi jeg sad og var ved at bestille det online... men det ser ud som om der er en o-ring med på billedet...

• jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

#13   17. jun 2009 Hmmm steffan B lige en streg i regningen til dig.. Det er ikke en 27 nøgle men en 32 så jeg måtte til harald nyborg 2 gange idag...

Men ellers var det hele lige til.. Det tog ca en times tid...

tak for jeres vejledning..

mvh. Jacques Berg

Kommentér på:
E36 vandpumpe død???

Annonce