{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Tenzo-R filter {{forumTopicSubject}}

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget ris/ros om Tenzo-R filtre i forumet, så nu spørger jeg her. Der er tale om et 76 mm. fra Streetcar. Er der nogen der har erfaringer med det? Spørger mest, fordi jeg synes at 290 kr. er utrolig billigt for et "ikke-noname filter". Det er jo det samme som et Simota filter fra Thansen koster..

Er der nogen der kender den fysiske størrelse på filteret, altså højde, bredde osv. og er der nogen der ved til hvor meget effekt de kan flowe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tenzo-R filter
  • #2   19. jun 2009 kører selv med et på min bil og det fungere fint.. dejlig meget sugelyd.
    skal ikke kunne sige hvor godt det renser, men har kørt med mit i 50000 km uden problemer..

• #3   19. jun 2009 Kører også med et på min og har også været glad for mit.

• #4   3. jun 2013 I alle 4 takts motorer er der naturligvis smøring af alle de bevægelige dele i motoren som stempler, cylindre, ventilløftere, krumtap osv, osv. Smøringen af cylinderne skaber et lille overtryk som skal lukkes ud, dette overtryk lukkes naturligvis ud når motoren kommer fra fabrikken afhænging af bilmærke- og model og motorstørrelse. Store motorer har ofte flere udluftningssteder end små motorer der kun har et udluftningspunkt. Fælles ved alle motorer er at overtrykket fra smøringen af cylinderne, ledes tilbage til indsugningsrøret og lukkes ind med blandingen af luft og benzin til forbrændingen. Når olie blandes med benzinen så kan oktantallet nedsættes og derved mister man effekt. Der er en løsning på dette problem, ved at fjerne den eller de slanger der leder til indsugningen og man så monterer et krumtapsluftfilter. Så det overtryk der opbygges vil nu blive lukket ud i det fri og din forbrænding er renere, og du mister ikke længere effekt. Hvis man fravælger krumtapsfilteret og bare fjerner slangerne så er der chance for at urenheder som f.eks støv, kan skade motordelene og tilstoppe udluftningskanalen, Krumtapsluftfilteret både pynter på dit motorrum og sørger for at der ikke kan komme urenheder ind og nu vil du kunne nyde din motors fulde effekt.

Kommentér på:
Tenzo-R filter

Annonce