{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skarpe Knaster.
  • #1   19. jun 2009 Hmmm umiddelbart vil jeg da sige et sæt knaster altså 2 stk. En indsugningsknast og en udsugningsknast. Din bil har vel 16v ikke?

    Husk at få den chippet ind når du har fået din banan på og de nye knaster. Ellers får du jo ikke optimal effekt af dine ændringer.



  • #2   19. jun 2009 Det er da en 20 v ikke ?

  • #3   19. jun 2009 Okay men så har den vel bare 3 ventiler på den ene knast.



  • #4   19. jun 2009 Jo det er en 20v.

    Jamen mange tak for hjælpen, jeg er ikk alt for meget inde i alt det der.

    Jeg køber lortet og min kære fatter sætter det i.

    Det vil sige 2 stk knaster, en bananskrald og så ha lortet chippet. ? smiley


  • #5   19. jun 2009 Allan:

    Altså nu skriver manden jo ikke "knast" nogen steder, men "knastER", så han har da ikke skrevet noget forkert i mine øjne.

    Bilen skal ikke chippes bagefter, den skal køres ind på felt eller på vejen, men mindre der findes en chip specifikt til det trim du har valgt, i hvilket tilfælde en chipning til nød kan gå an.

    Men ja, kør bilen ned til et af de utallige firmaer der laver den slags, så spiller det sgu bare.

    Husk lige at sætte lidt udstødning på og sådan.

    Tror dog du ville få langt mere for dine penge ved at sætte en turbomotor i. Det er ikke mange hk du kan hente i den motor.


  • #6   19. jun 2009 Ahh. Jeg havde ikke læst indlægget ordentligt igennem. min fejl. Du skal bruge 2 ja.

  • #7   19. jun 2009 Men er det ikke penge ud af vinduet, det giver jo stortset intet og koster da en god slat penge..

  • #8   19. jun 2009 Jo jeg har godt nok fået luftet idéen om at sætte en Turbo motor i et par gange efterhånden.

    Men folk har vidt forskellige meninger om hvor svært det er, hvor lovligt det er og til og med om det overhovedet kan lade sig gøre, og er ikk lige den skarpeste inden for alt det der.

    Så jeg ved helt ærligt ikk rigtigt hva jeg skal tro, men knaster og alt det andet småværk der, det ved jeg i det mindste kan lade sig gøre.

    Er udemærket klar over at det bliver en rigtig dyr omgang, men man må jo arbejde med det man har.


  • #9   19. jun 2009 Tag ned og snak med din synsmand om det - det er den eneste måde at få det helt rigtige svar, for det er ham der skal godkende det.

    Normalt ville det jo være ulovligt at smide en turbomotor i en N/A bil, men jeg mener der er en regel om at hvis man kan påvise at din bil er identisk med en med 1,8T så må du gerne bare udskifte den sådan uden videre, men igen: snak med din synsmand.

    Jeg kan umuligt forestille mig at det kan være særligt svært at sætte en i, bilen er jo bygget til den motor.


  • #10   19. jun 2009 Ja det er selvfølgelig rigtig nok.

    Det ville da uden tvivl os være den fedeste løsning, for hvem vill ikk gerne ha nok trykluft ? !

    Men det var nu heller ikk så meget problemet med at få motoren til at passe i,
    men har fået at vide at det skulle være et aller helveds til problem med ledningsværket.


  • #11   19. jun 2009 Ledningsnettet kan jeg ikke udtale mig om, men det kan helt sikkert også løses. Lidt hjælp fra diverse vag-forums og et godt diagram så burde det være til at overkomme. Du kommer SÅ meget længere pr. krone ved at tune på turbo og du bliver aldrig tilfreds med din sugemotor. Men sugemotoren kommer til at lyde bedre.

  • #12   19. jun 2009 Ja så må man jo vælge mellem ydelse eller lyd smiley

    Men du skal ihvertfald have mange tak for hjælpen, tror lige jeg skal have fat i synsmanden og høre hva han siger til det.



Kommentér på:
Skarpe Knaster.

Annonce