{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Claes C
Claes C
Tilmeldt:
8. apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Vectra A 2,5 motorskift (+trykladet) {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Vectra A 2,5 V6 fra 1993 hvor jeg gerne vil have en MV6 motor i, men mit problem er at min bil har standrat 170hk og en mv6 motor har 211 og så er vi jo over de 20% som er tilladt plus jeg gerne vil have en kompressor og lidt mere så vi kommer op på ca 300 hk.

Jeg vil så høre om man så kan få nogle papier fra TÜV hvor de så viser hvad der skal lave ved bilen for at den kan synes fx. støre bremser og forstærkninger, og kan sådan en bil synes i danmark? eller skal man til tyskland og hvordan forgår sådan noget vis vi kommer så langt?

Håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vectra A 2,5 motorskift (+trykladet)
  • #1   22. jun 2009 hej claes c

    jeg tro detsværre at du bliver nød til at droppe det med en TÜV godkendelse, med mindre´du vil´punge ud med som minimum 25k kr. plus at bilfabrikanten også skal sige god for at det er forsvarligt bygget
    ( hvilket så vidt jeg ved, sker MEGET sjældent)
    men lyder ellers som at spændende projekt du har i tankerne...

    MVH Kristian T. Jensen


  • #3   22. jun 2009 det bliver en meget dyr omgang..og tvivler på du vil kunne få den godkendt til kørsel her i dk

  • Claes C
    Claes C Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   22. jun 2009 De to motor som vi taler om er en c25xe og en x30xe j
    2,5en er chipet og har kun 190hk plus den har snart gået 300k km så det er derfor at jeg gerne ville have den anden motor i.

    men man kan vel hugge et nyt nummer (c25xe) i den anden blok for de er jo ens str. og form, men det er jo heller ikke lovligt:)

    Jeg ved godt at jeg skal regne med ca 50k før der er kompressor på og så kommer alt det andet så samlet bliver det jo ca 100k men man kan jo starte uden kompressor og så sætt sådan en på sener.

    Hvordan får alle de tysker så lov til at sætte en x30xe motor i en Vectra a jeg fårstår det ikke, for har de så også fået en TÜV og snakket med opel om det, hvor efter de så har fået det godkendt?


  • #5   22. jun 2009 så er det vel bare at tage kontakt til opel, og høre om de kan hjælpe dig med hvad du skal bruge for at det kan lade sig gøre. men under alle omstændigheder skal du jo betale afgift igen.
    nu kender jeg selvfølgelig ikke priserne på din bil og den med større motor. men er vi ikke ved at være ved det punkt hvor det er billigere/ nemmere at købe en der er født med en x30xe?


  • #6   22. jun 2009 kontakt opel.


    det du søger, er en der har gjort det før dig, for så har han været igennem hele rumlen med at få det vurderet og godkendt.

    så spørg Opel om det kan lade sig gøre - for så får du så og sige bare en kopi af de papirer som ham før dig fik lavet.


  • Claes C
    Claes C Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   22. jun 2009 Prisen på min vectra er ca 50k og den anden motor har jeg til at stå klar til at sætte i.

    Jeg har lige snakket med opel danmark og de vil kun give lov til 170 heste i min bil så der gik det galt.'

    Jeg må vis bare til at spørge nogle tysker hvordan de har fået lov til det.

    Det med at det snart var billiger at købe en anden bil og så tune på den er jo også en mulighed men det er jo ikke sjovt at få 300 hk men en bil der vejer 200kg mere så er vi jo lige langt.


  • #8   22. jun 2009 få det lavet og sendt ned til dekra i tyskland så skal synsmanden godkende det som en kontruktiv ændring her hjemme

  • Claes C
    Claes C Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   22. jun 2009 Som i kan se så er der en her http://www.car-vs-car.de/gal/Ope8917.html som har fået det lavet og med et resultat på 260hk

    eller ham her http://www.vectra-forum.de/opel-vectra-garage/vectra-garage-747.php


  • Claes C
    Claes C Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   22. jun 2009 Jesper R

    vil dekra i tyskland syne dansk indregistreret biler jeg har hørt de kun ville syne de tyske men vis det virker så er det da bare det jeg skal. mange tak for hjælpen.


  • #11   22. jun 2009 hvad er det for noget fis med de kun ville syne tyske biler? fordi så må dem der påstår det herinde på bilgalleri kunne dokumentere hvordan eks en vr6 med eftermonteret turbo kommer ned til dekra i tyskland og bliver godkendt med det og efterfølgende får det skrevet som kontruktiv ændring og vi snakker IKKE om bygge selv kit fra HGP der kan synes bagefter med Tüv smiley

  • #12   6. jul 2009 hvis du vil have ekstra hypper i din c25xe, så har jeg et godt sæt knaster fra en x30xe liggende, dette skulle være de bedste at smide i en c25xe. vil sælge dem for 2000,- ikke under da de så skal bruges til mit eget projekt

  • #13   13. jul 2009 det er da bare og lægge den x30xe motor i din med dit 2.5 indsprøjtning så er der ingen kan se forskel og så få din boks kørt ind til den nye motor.

Kommentér på:
Vectra A 2,5 motorskift (+trykladet)

Annonce