{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

skiftning af motor? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en SaabSaab 90>NG 2,0 i med 133 hk, er det muligt at jeg kan skifte motoren ud med en 2,0 Turbo motor?
Det er lavet til samme model, man kan vælge mellem to motor varianter den gang man kunne købe bilen.

Er det ik bare at købe en anden motor sant gearkasse og så smække det i? evt styrebok..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skiftning af motor?
  • #1   17. jul 2009 hvor mange hk har den turbo motor? Tror godt du må vis du holder dig inden for 20% kontant skat og hør dem af hvad de siger til dig, om du skal betale afgift eller ej, tag evt fat i saab og se om de vil give en godkendelse på motor skift (har jeg fået fra peugeot til alle mine opgrades)

  • #2   17. jul 2009 Nej, det er ikke lovligt. Både fordi turbomotoren har 185 HK, hvilket er over 20%, + den nye motor er trykladet, så du kan ikke undgå at betale ekstra afgift. Dog er prisforskellen blevet så lille, at afgiften er meget beskeden, så bare få den betalt.

  • #3   17. jul 2009 Men selvfølgelig er det muligt, og de hele er plug'n'play, og ja du skal have APC/Trionic boksen med over fra turbomodellen.

  • #4   17. jul 2009 Hey smiley
    Man skal lige tænke over når man skifter motor at det også skal være nemt at lave og skille ad igen hvis det bliver nødvendigt og ikke mindst at gearkassen, kobling osv kan køre sammen med det og klare det!

    Den anden dag på værkstedet skulle vi skifte en lille del ved koblingen på en Golf 3 GTI som havde fået en v6 motor fra en Golf 4, det passede af lort og det var arbejdstimerne der blev dyrest, det tager en hulens masse tid, så tænk længere frem med sådanne ting! smiley men fed ide.


  • #5   17. jul 2009 personligt ville jeg nu mene det hele ville være mere lettere blot at købe en model magen til, blot med turbo, har snakket med flere inden for saab, og dommen er den samme, skift bilen, IKKE motoren, og i den sidste ende vil du nok havde sparet en masse penge, men det er blot mig smiley



  • #6   17. jul 2009 men en fin lille note hvis du ageligvel vil gå i krig med det:

    motoren er født til at kan klare turbo, blot "kun" 0,5 i tryk, skal man højere op i tryk, mener jeg det blot er plejestænger/stempler der skal skiftes.


  • #7   17. jul 2009 EMU L - Hvem har fortalt dig det? For det passer da bestemt ikke. Sådan en standard B204L indmad kan snildt klare 300 HK uden modfikationer.

    Og ladtryk har intet med indmaden at gøre, det er kun effekten. Den lader ca. 0,5 bar standard, og i chippet tilstand er man oppe på 0,7-0,8 stykker, og det kan den sagtens holde til, og meget mere til.


  • #8   17. jul 2009 *mac*

    det en mekaniker jeg kender der har arbejdet med saab de sidste 20-30 år, jeg havde snakket med om det, men hvor vidt om det passet skal jeg lade være op til folk selv at bestemme, ville da heller ikke afvise at man godt kun sætte turbo på uden der ville ske alverden i det. smiley


  • #9   19. jul 2009 det er rigtigt nok at det er mere end 20%, men det må man jo tage med.

    *Mac*
    Det kan godt være jeg kontakter jeg nærmer angånede det med motoren, jeg skal lige ha fundet en god motor. Tak for den store hjælp


Kommentér på:
skiftning af motor?

Annonce