{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

ang turbo på bmw ? {{forumTopicSubject}}

hey jeg har gået og overvejet at smide en "mindre" turbo på min bmw, altså bare en lille en
skal ik være så den for 800 heste( forstå mig ret )

men mit spørgsmål er så , hvor meget skal der enlig laves om for den kan kører med en turbo ?

nogle siger en bmw motor kan holde til mindre turbo'er , og andre siger de ik kan

jeres svar ?

jeg spørger da jeg vil være sikker på jeg køber alt ind inde jeg går igang ( min svoger hjælper med at montere)

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang turbo på bmw ?
  • #1   15. aug 2009 Har du tænkt over at din bil bliver ulovlig, hvis du ikke finder et godkendt sæt til din BMW som jeg ikke er sikker på findes til din BMW

  • #2   15. aug 2009 det skal jo synes med tingene på smiley så det skal selvfølgelig være lovlige dele ?


    stefan h ?
    jamen kan det bedre betale sig frem for en turbo ?


  • #3   15. aug 2009 lovlige dele, jamen så skal du lede længe og betale mange penge smiley go fornøjelse minimum 50k +

  • #4   15. aug 2009 Held og lykke med at finde et godkendt sæt til den, og få den synet og godkendt...

  • #5   15. aug 2009 du får den aldrig gjort lovlig ... hvis turbo/kompressor sæt ikke er godkendt ihenhold til merkblatt 751 , tysk godkendelse...


    alt andet kan du stikke op et hvis sted smiley


  • #6   15. aug 2009 Kompressor er nemmere at pille af til syn i hvert fald. Så snart du har pillet drivremmen af, så er det (så vidt jeg husker) ikke ulovligt at have monteret den til syn.

  • #7   15. aug 2009 du behøver jo ikke pille kompressor af til syn, bare frakoble den, eller købe en med Magnet tilkobling, så vil de da ikke tænke over om det er klima, eller tuning så de kigger måske 2 min i motorum

  • #8   15. aug 2009 evt nogle links til noget af det i snakker om ?

    for nu har jeg renoveret motor fuldstændigt, og da jeg ik ku komme af med bilen
    har jeg valgt at beholde den smiley så der skal bygges noget på den motor så den bliver hurtigere, vil ik købe ny til den da jeg lige har renoveret den total


  • #9   15. aug 2009 http://bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=818836

    Køb sådan et beslag, så kan du sætte en Rotrex kompressor på..


  • #10   15. aug 2009 jamen alt tuning med trykladning er under betegnelsen altid over 20% tuning, .. så det kræver at kittet er godkendt til bilen.. og det kræver at du har papirene fra godkendelsescenter

    prøv at google merkblatt 751


  • #11   15. aug 2009 Hvis der sker over 20% effektforøgelse, skal der fremlægges dokumentation for støj i form af fornyet kørselsmåling og ny standstøjsmåling.


    Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).
    Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

    Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

    Bilen skal synes og godkendes med ændringerne.
    Når der er foretaget konstruktive ændringer skal bilen altid fremstilles til syn, og der skal oplyses om ændringerne. Efterfølgende vil det fremgå af registreringsattesten, at der er foretaget konstruktive ændringer. Kravet om syn og registrering ved konstruktive ændringer kan findes i Bekendtgørelse om godkendelse og syn §22.

    Spørg din leverandør af tuningsdele, om tuningsdelen opfylder ovenstående krav - og bed om dokumentation til brug for synet. Som bilens ejer er det er dit ansvar at sørge for, at bilen er i lovlig stand. (Færdselsloven §67).

    Det kan også af hensyn til fabriksgaranti mv. være en god idé at spørge bilimportøren, om fabriksgarantien kan opretholdes ved tuning af bilen.


  • #12   15. aug 2009 Claus- Præcis, som taget ud fra fstyr.dk smiley

  • #13   15. aug 2009 netop. smiley

  • #14   15. aug 2009 hmm

    jamen har også haft tænkt på en 6 benede og smide i den ( selvf skite bagbro osv først , ) og alt det ande

    men hvis jeg så vil ha kompressor eller turbo på den ?

    er det også svære at finde til den eller ?


  • #15   15. aug 2009 i en e36, ..kan du godt ilægge en 6cyl uden at modificere bagtøj/bagbro

    du kan iværtfalde med en IS´er


  • #16   15. aug 2009 Hvorfor ikke "bare" købe en bil med det antal HK du ønsker..? Det kommer sikkert til at koste det samme i sidste ende.

  • #17   15. aug 2009 pga den jeg har nu, står mig i 85000 kr pga den er gået i stykker osv hele tiden, ( også derfor jeg valgte at renovere motor fuldt ud ) plus nogle andre dele der skiftede på den

    så derfor vil jeg beholde den nu, og så bygge den op ( projekt) præcis som så amnge andre, jeg vælger bare at starte med motor'en og efter selve bilen

    men på min 316i, er der jo tromler bag på ? de skal vel væk før det lovligt med en 6 benede ? eller hvordan ?


  • #18   15. aug 2009 du kan slet ikke ilægge en 6 cyl lovligt..

    du skal betale fuld reg. afgift op til 320i .. hvis du ombygger den, altså ville være spild af penge, ..


  • #19   15. aug 2009 min svoger havede en magen til ?
    han smed 6 cyl i den
    og skiftede så når han sku til syn ( sagde det to ca 2 timer at skifte den ) passer der ?


  • #20   15. aug 2009 ja det tager ikke andet end et par timer hvis man har grejet til det...

    men du får da et ordenteligt skrald hvis du er med i et trafikuheld, .... (hvis det er en af de værre af slagsen)

    så kan du jo risikere ,at du skal betale omkostningerne..


  • #21   15. aug 2009 dvs. 1 omgang dækker forsikringen modpart, eller andre trafikanter, derefter trækker selskabet dig i retten for at få penge hjem + du får en bøde for bilen...

  • #22   15. aug 2009 En ting er at tuningen er let at demontere når du skal til syn. En anden ting er den regning du kommer til at hænge på hvis du kører galt og i værste fald invaliderer en eller flere personer.
    Så skal du nok snakke MEGET godt for dig for at få forklaret forsinkringsselskabet at det er lovligt det der sidder på smiley

    Så overvej om det er det værd eller om man bare skal se sig om efter en bil med mere effekt.


  • #23   15. aug 2009 syntes også det lyder vanvittigt hvis den bil står dig i 85, den skal jo hellakeres, osv ? ... og 20k for rep af topstykke er da 10k for meget på et rigtigt værksted.

  • #24   15. aug 2009 jeg har regninger for 35000 kr på værksted ( han skiftede alt det der var gået i stykker, topstykke, toppakning,ventiler, motorstyre boks osv osv osv osv )
    plus den lige har været nede og få skiftede bærearme bærekugler,styrekugler

    de 85000 kr er med de 25000 jeg gav for den
    så jeg har brugt 50 tusinde på den

    og det kun ved rep af ting, og så de hvide baglygter

    men nu i siger alt det der?
    hva vil I anbefalde jeg gør ?


  • #25   15. aug 2009 Jeg vil helt klart anbefale at hvis du absolut vil skifte motor i den, så få fingrene i en 318 IS, det er stadig en 4 benet, og så er der da en lille bitte chance for at det ikk bliver opdaget... du skal ihvertfald ikke skifte til en 6 benet uden det er på den ærlige måde, alle kan høre at det ikke er en 4 benet smiley

Kommentér på:
ang turbo på bmw ?

Annonce