{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang: turbo montering. {{forumTopicSubject}}

Igår aftes spurgte jeg til en knast til min motor. her linket:

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=586006

Men der fik jeg afvide (sådan som jeg forstod det), at man ikke må efter monter turbo på sin bil mere selv om man betaler afgiften.

nogen der kan bekræfte dette??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang: turbo montering.
  • #1   29. aug 2009 Skrevet: 29-08-2009 00:50:17

    en bi turbo er 2 turboer frem for kun en hvis den skal kunne synes kan du ik lave tryk på den det er blevet helt forbudt


  • #2   29. aug 2009 Jep det overskrider 20% reglen at mont tryk på bilen

  • #3   29. aug 2009 Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).
    Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

    Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

    Bilen skal synes og godkendes med ændringerne.
    Når der er foretaget konstruktive ændringer skal bilen altid fremstilles til syn, og der skal oplyses om ændringerne. Efterfølgende vil det fremgå af registreringsattesten, at der er foretaget konstruktive ændringer. Kravet om syn og registrering ved konstruktive ændringer kan findes i Bekendtgørelse om godkendelse og syn §22.

    Spørg din leverandør af tuningsdele, om tuningsdelen opfylder ovenstående krav - og bed om dokumentation til brug for synet. Som bilens ejer er det er dit ansvar at sørge for, at bilen er i lovlig stand. (Færdselsloven §67).

    Det kan også af hensyn til fabriksgaranti mv. være en god idé at spørge bilimportøren, om fabriksgarantien kan opretholdes ved tuning af bilen.



  • #4   29. aug 2009 oki.. Tak..

    Nu er mine bremse kalibre så store at de godt ville kunne side på en supre med 850 hk har Mitsubishi fortalt mig.

    Men der er mange ting at ændre tror jeg..¨

    Jeg tror bare jeg nøjes med min bil som den er om 1 år nemlig total renoveret, med alt nyt smiley


  • #5   29. aug 2009 claus-m . ja rigtig nok men er der ikke noget med vis bilen er fra før 4 md 84 må du godt montere turbo ..

Kommentér på:
spørgsmål ang: turbo montering.

Annonce