BOV på 1.8T AGU - Problem {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg ligger inde med sådan en Golf IV 1.8T std.
har skiftet min BOV 2 gange nu, da den ikke kører optimalt.
Når jeg giver gas, og slipper gassen, er det somom den er ved at gå ud, og endda går ud engang imellem.
Noget specielt jeg skal kigge efter når jeg skal sætte bov på?
Skal der strammere fjede i boven eller?
første gang regnede jeg med at boven var istykker, så fik en anden på istedet, men gør igen det samme.
Noget spec jeg skal kigge efter når der skal købes BOV?
Nu skal jeg også have den chippet, inden længe, og kan simpelthen ikke vente med at få BOV på, så er åben for alle ideer dertil!
Mange tak for hjælpen
(PS TIL DEM DER SIGER! BRUG SØGEFUNKTIONEN, HAR PRØVET, MEN SYNTES IKKE JEG RIGTIG FANDT DET RIGTIGE SVAR!)
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Min er gået ud for mig 2 gange, men det skyldes en manglende pakning imellem turbo og forrør som nu er skiftet/monteret og den derfor druknede sig selv
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Det typiske problem er vacuumslanger eller en direkte defekt massemåler.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
Og hvordan er det nu med det skide E-gas på VAG'erne?
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 231 Svar: 921
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
apr 2003
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 1.827
Jeg smed en recirkulerende på og det kører bare
feb 2007
Følger: 1 Svar: 9
De første par minutter kørte min op og ned i omdrejninger og derefter har fungeret fejlfrit. Som om computer eller noget lige skal "indstille" sig på ny.
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.915
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.508
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Jeg er 100% sikker på det er en kombination af dårlige vacuumslanger og sod på spjældet. Min egen ruller på ingen måde og lægger sig fast på 800 rpm når man slipper gassen. I må huske på de slanger er ved at være rigtig gamle og krumtapsudluftningen og kulfilteret har ret negativ virkning på sod på spjæld og i kanten.
HKS er som regl en dobbeltstemplet (sekventiel).
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 30
Jes M.
jul 2003
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 79 Svar: 258
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Min kører 100% som den skal ingen rullen eller ligende og det er med HKS bov på. så det er noget fis i en hornlygte at sige alle biler med LMM ikke kan køre med åben bov
jul 2003
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 79 Svar: 258
Forresten ........T snak dog ordenligt til folk, der er da ingen der gidder høre på dit negative lort...
Det er et forum, det her det blvier brugt til at udveksle ider, få hjæp stille spørgsmål hjælpe andre osv sov osv, sku da ikke en potens konkurence....
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
jul 2003
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 79 Svar: 258
og jeg siger det sagtens kan være slangerne der er mørnet, MEN at jeg ikek troede det var problemmet her efter min egen og andres efaring.
jeg kunne også ha sagt en gammel opel eller toyota det er underordnet, min pointe var at på sådan en gammel slæde ville der være støre sandsynlighed for at det var en vacum slange der var gået.
Og bar rolig makker, ved godt hvad min mekanikker uddannelse skal bruges til og hvordan en bil fungere, men det fint nok du har din mening, og den er du kommet med, vi andre har luftet vores mening eller bud på problemmet, så er det jo op til personen selv og gøre hvad han mener passer... der går ikke noget af mig for at sige du vinder jeg for fred:)
så længe jeg ved hvad der passer:D
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Hvis andres erfaring er sådan så fred være med det, men jeg ser næsten dagligt en Golf 4/Bora/Passat ect med tomgangsproblemer. Det er en af 3 ting. Møreslanger, dårlige tændrør eller sodet gasspjæld. Og det er uanset om det AUM, AUQ, AGU eller andre maskiner
jul 2003
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 79 Svar: 258
jeg ved godt at det ikke kun er hks der laver dobbelt stemplet. men nu snakkede jeg jo også af min egen afaring. Og den min kørte med var ikke en dobbelt stemplet eller recirkulerende, men derimod en enkelt stemplet. og dem jeg kender til`s, jeg modsiger dig skam heller ikke, med at det kan være slangerne osv den er gal med, siger bar at det ikke er min overbevisning at det er problemmet i dette tilfælde.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 500
BOV på 1.8T AGU - Problem