{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.389 visninger | Oprettet:

BOV på 1.8T AGU - Problem {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg ligger inde med sådan en Golf IV 1.8T std.
har skiftet min BOV 2 gange nu, da den ikke kører optimalt.
Når jeg giver gas, og slipper gassen, er det somom den er ved at gå ud, og endda går ud engang imellem.
Noget specielt jeg skal kigge efter når jeg skal sætte bov på?
Skal der strammere fjede i boven eller?
første gang regnede jeg med at boven var istykker, så fik en anden på istedet, men gør igen det samme.
Noget spec jeg skal kigge efter når der skal købes BOV?

Nu skal jeg også have den chippet, inden længe, og kan simpelthen ikke vente med at få BOV på, så er åben for alle ideer dertil! smiley

Mange tak for hjælpen

(PS TIL DEM DER SIGER! BRUG SØGEFUNKTIONEN, HAR PRØVET, MEN SYNTES IKKE JEG RIGTIG FANDT DET RIGTIGE SVAR!)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BOV på 1.8T AGU - Problem
  • #1   31. aug 2009 Den er ved at gå ud, fordi din bil har luftmassemåler, og du bruger en atmosfærisk BOV. På den måde smider den luft væk, som motoren stadig tror den har, og giver derfor for meget benzin, og derved drukner den sig selv. Eneste løsning er fx. en Forge Splitter som er recirkulerende og atmosfærisk samtidig.

  • #2   31. aug 2009 Kender kun en person som ikke har kunnet få åben bov til at virke på en agu. Han hedder Anders herinde og har en rød golf. Han kører med recirkulerende bov og det virker for ham. Hvis jeg var dig ville jeg gå alle vacuumslanger efter og evt skifte hele lortet ud. Det er tit dem der er problemet. Du må tænke på bilen er tæt på 10 år gammel så de bliver gamle og møre. Det kan også være snavs i spjældet der driller.

    Min er gået ud for mig 2 gange, men det skyldes en manglende pakning imellem turbo og forrør som nu er skiftet/monteret og den derfor druknede sig selv smiley


  • #3   31. aug 2009 Jeg har faktisk en liggende du kan købe, hvis du bor i Storkøbenhavn.

  • #4   31. aug 2009 Jeg er 99% sikkker på at det er som jeg siger. Alle biler med luftmassemåler går rigtig dårligt med 100% åben BOV, netop fordi den måler indsugningsluften, og når den så ryger ud igen før den når forbrændingskammeret, så drukner motoren et kort øjeblik.

  • #5   31. aug 2009 Nu sidder BOV's hul så efter massemåleren så den måler ikke rigtig på den luft den skyder ind der.

    Det typiske problem er vacuumslanger eller en direkte defekt massemåler.


  • #6   31. aug 2009 p.s jeg kender ingen med AGU motor som har de problemer ud over Anders.

  • #7   31. aug 2009 CCC - Ja, præcis. Det sidder EFTER LMM, derfor har LMM målt den mængde luft der passerer er, og derefter bliver en stor del af det skudt ud bagefter, og så kommer der ikke den mængde luft ind i cylinderne, som LMM målte.

  • #8   31. aug 2009 Nu ved jeg ikke om alle 1,8 20VT'ere har LMM, men alle dem der har kan højst sandsynligt ikke køre 100% fejlfrit med åben BOV

  • #9   31. aug 2009 Husk at du skal bruge en sekventiel bov... En normalt et-stemplet dur ikke...
    Og hvordan er det nu med det skide E-gas på VAG'erne?


  • #10   31. aug 2009 Min kører med lmm og der er ingen problemer. Den lufter ud i det fri. Har hørt om mange med problemer. Så det undrede mig faktisk da jeg fik bilen.

  • #11   31. aug 2009 Folk med problemer, er ofte dem der kører med E-gas eller dem der har en normal et-stemplet BOV. Ihvertfald når vi snakker 1.8T 20V

  • #12   31. aug 2009 Jamen vil da lige undersøge det, men bliver bare nød til at tjekke det hele trinvist

  • #13   31. aug 2009 Can > Hvis din motor er med E-gas, bliver det en større byggesag at få en åben bov på. Du kan sagtens få en upgrade rescirkulerende bov, istedet for den originale.

  • #14   31. aug 2009 Min AGU er heller ikke glad for en Bov der lufter ud i det fri, den hopper op og ned i tomgang og kører ikke optimalt.
    Jeg smed en recirkulerende på og det kører bare smiley


  • Super V
    Super V Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 9
    #15   31. aug 2009 Har en dobbelt stemplet på min A3 AGU og det fungere bare.
    De første par minutter kørte min op og ned i omdrejninger og derefter har fungeret fejlfrit. Som om computer eller noget lige skal "indstille" sig på ny.


  • #16   31. aug 2009 smid en dobbelt stemplet bov på og så virker den

  • #17   31. aug 2009 Nu spørger jeg nok dumt. Men den jeg har på min Skoda - HKS. Hvad er det for en?

  • #18   31. aug 2009 *Mac* - det burde nu ikke have noget at sige. Den mængde luft der bliver målt bliver jo også brugt, det er jo kun ved gearskift der er tale om den lufter ud i det fri og ikke i tomgang. Kan ikke helt se din pointe?? Hvis fjederen er for slap vil den måske lufte ud når den står i tomgang meget svagt og det kan gøre den ruller, men ellers kan jeg sgu ikke lige se hvordan det skulle hænge sammen.

    Jeg er 100% sikker på det er en kombination af dårlige vacuumslanger og sod på spjældet. Min egen ruller på ingen måde og lægger sig fast på 800 rpm når man slipper gassen. I må huske på de slanger er ved at være rigtig gamle og krumtapsudluftningen og kulfilteret har ret negativ virkning på sod på spjæld og i kanten.

    HKS er som regl en dobbeltstemplet (sekventiel).


  • #19   15. sep 2009 Jeg vil give mac ret, min 1,8ter kan bestemt heller ikke kører med bov der lufter ud i det fri, har prøvet flere forskillige, men kunne først gå i tomgang da jeg fik en recirkulerende en på, men så kører det bare.

    Jes M.


  • #20   24. sep 2009 Min gør det samme med en åben bow. Den luft der skal tilbage og registeres af Lmm kommer ikke når den lufter den lufter ud i det fri, men når det er en recirkulerende er der intet problem den, registrere luften og bilen for den rette blanding. Det med mørnet vacum slanger osv, jo det kan godt ske, men er ikke problemet her, måske på en gammel golf 2 gti.

  • #21   24. sep 2009 Dannie, nåh jamen det siger vi bare. Det er sjovt nok noget der er set et utal af hos VW hvor de netop har en vacuumtester som sender blå røg ud af slangerne.

    Min kører 100% som den skal ingen rullen eller ligende og det er med HKS bov på. så det er noget fis i en hornlygte at sige alle biler med LMM ikke kan køre med åben bov


  • #22   24. sep 2009 Hks bow er heller ikke enkelt stemplet..

    Forresten ........T snak dog ordenligt til folk, der er da ingen der gidder høre på dit negative lort...
    Det er et forum, det her det blvier brugt til at udveksle ider, få hjæp stille spørgsmål hjælpe andre osv sov osv, sku da ikke en potens konkurence....


  • #23   24. sep 2009 Du skriver selv "Det med mørnet vacum slanger osv, jo det kan godt ske, men er ikke problemet her, måske på en gammel golf 2 gti". Hvis du vidste hvad du snakkede om ville du heller ikke udtale dig på den måde. Oven i det, hvor pokker får du fra der bliver snakket om enkeltstemplet? Der står netop flere steder det skal være en sekventiel BOV!

  • #24   24. sep 2009 Det siger du jo selv at din hsk kan godt køre med bow, og som jeg skrev i MIT svar til at starte med var min ikke en hks. derfra kommer det ind det med enkelt stemplet.

    og jeg siger det sagtens kan være slangerne der er mørnet, MEN at jeg ikek troede det var problemmet her efter min egen og andres efaring.

    jeg kunne også ha sagt en gammel opel eller toyota det er underordnet, min pointe var at på sådan en gammel slæde ville der være støre sandsynlighed for at det var en vacum slange der var gået.

    Og bar rolig makker, ved godt hvad min mekanikker uddannelse skal bruges til og hvordan en bil fungere, men det fint nok du har din mening, og den er du kommet med, vi andre har luftet vores mening eller bud på problemmet, så er det jo op til personen selv og gøre hvad han mener passer... der går ikke noget af mig for at sige du vinder jeg for fred:)

    så længe jeg ved hvad der passer:D





  • #25   24. sep 2009 Jamen så har vi jo hver vores mekaniker uddannelse at gå op i hva... Du har ikke skrevet enkelt stemplet et eneste sted. Og hvis du nu undersøger lidt nærmere vil du vide at HKS ikke er de eneste der laver dobbeltstemplede BOV.

    Hvis andres erfaring er sådan så fred være med det, men jeg ser næsten dagligt en Golf 4/Bora/Passat ect med tomgangsproblemer. Det er en af 3 ting. Møreslanger, dårlige tændrør eller sodet gasspjæld. Og det er uanset om det AUM, AUQ, AGU eller andre maskiner


  • #26   24. sep 2009 Jaah det må vi da have:)

    jeg ved godt at det ikke kun er hks der laver dobbelt stemplet. men nu snakkede jeg jo også af min egen afaring. Og den min kørte med var ikke en dobbelt stemplet eller recirkulerende, men derimod en enkelt stemplet. og dem jeg kender til`s, jeg modsiger dig skam heller ikke, med at det kan være slangerne osv den er gal med, siger bar at det ikke er min overbevisning at det er problemmet i dette tilfælde.


  • #27   24. sep 2009 Okay så misforstod vi vidst hinanden fra starten. Nej en enkeltstemplet virker bestemt ikke på nogen som helst af de nyere VAG turbo motorer. Jeg startede med en baileys enkeltstemplet der sagde som en anden efter den havde piftet. Det sad på 3 minutter så røg den af igen. Siden har jeg kun kørt med dobbeltstemplet og ingen problemer haft overhovedet. Kender 5 andre med AGU maskiner som kører med nogenlunde samme BOV og ingen af dem har haft problemer med det ud over et par stykker med deres vacuumslanger.

  • #28   6. feb 2011 jeg bilver nød til at spørge om hvad er forksellen på en enkeltstemplet bov og dobbelt smiley ?

Kommentér på:
BOV på 1.8T AGU - Problem

Annonce