{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Toppakning årsagen? {{forumTopicSubject}}

Har haft bøvl med min bil.. Den brugte en masse olie + den gik ud udner kørsel.. Altså omdr. slår ned på nul og mister alt kraft.. Så hopper den op på omdr. igen så tager den fat igen. Fik så endelig afvide idag af mekanikeren at toppakningen var utæt/revnet eller sådan noget. Så det var årsagen til at den brugte så meget olie. Kan det være årsagen til at den også "går ud" under kørsel?

Skal lige siges dette kommer kun når den er kørt varm, køre i høje omdr. eller "kommer på arbejde".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toppakning årsagen?
  • #1   2. sep 2009 hmmm det virker lidt sært hvis du spørger mig. Jeg får det kun til olie forbruget

  • #2   2. sep 2009 tror ikke det har noget med olien at gøre, men hvis den skulle "køre på så meget olie der" så ryger den Voldsom meget blå..

  • #3   2. sep 2009 må den jo så have gjort. Mekanikeren har haft den i over 2 uger denne gang og den har været afsted GENTAGNE gange... Men han kan ikk finde fejlen på det at den "går ud" så håbede på det kunne have noget med det at gøre....

  • #4   2. sep 2009 tjek dine tændrør.. der de tilsoede bruger den olie og så ryger den blådt fra udstøddnigen

  • #5   2. sep 2009 altså hvis den bruger så meget olie der, vil det være meget tydeligt at se det, nu har jeg selv været ved vw og syntes ikke lige de har døjet med topper, eller pakninger ved så få km, på 9n... lyder mere som stempler end som toppen..

  • #6   2. sep 2009 Anders forstår ikke.. Bliver de tilsoede af at den bruger olie? eller hva mener du smiley

  • #7   2. sep 2009 at den går ud, .. og bare dør fuldstændig uden at lagre fejlkoder ?

    når den går ud, er det så bare 100% cut off, .. under kørsel ? eller hakker den lidt og dør ud.

    vil jo mene det er en krumtapsføler der er defekt, periodisk.


  • #8   2. sep 2009 Altså nogen gange går den ned på 0 omdr. og så op på de omdr. man nu kørte med og andre gange hakker den når den skal derop... Som hvis man køre 30km/t og sætter bilen i 5.gear. Ligesom den ikk rigtig kan trække det.........

  • #9   2. sep 2009 okay så lyder det som om det er brændstofstrykket der blir for lavt. , defekt benzinpumpe.

  • #10   2. sep 2009 Har bar det problem at mekanikeren siger bar han ikk kan finde det og ikk vil skifte en masse....

  • #11   2. sep 2009 men det er pisse svært som mekaniker, at skulle finde en fejl der ikke er der når bilen er på værksted, det er et helvede man kan køre rundt i flere timer uden der sker noget.

  • #12   2. sep 2009 eneste måde at finde ud af det på når vi har sådan nogen biler, så lader kunderne dem stå i op til flere uger, hvor en mekaniker køre i den privat hele ugen, indtil fejl opstår så han kan mærke hvad der sker, eller have testeren med i bilen.

  • #13   2. sep 2009 Spørger nok lidt dumt nu.. Men burde det ikk vise sig i computeren på den så??? Det er en Polo 9n - 2003 - 1,4 16v 101hk

  • #14   2. sep 2009 nej ikke hvis det er en (mekanisk) fejl, der forsager det..

  • #15   2. sep 2009 syntes jo netop det kunne være noget med brændstof, .. eftersom den ikke lagre nogen fejl, ... hvis trykregulator, eller pumpen ikke virker rigtigt ... eller du har skidt i tanken den måske får suget med op .. det kan være mange ting i den dur.

  • #16   3. sep 2009 sådan en polo ligger en fejl ved mæring udsætter... tror nu også det er den krumtap pos føler... men det burde den også lægge fejl på... evt en eller flere tændspoler som er defekte.. ? men ja det kan være meget svært for en mekaniker at finde fejlen når den ikke er der hos ham... ellers fair mekker du har når han ik bare udskifter fra en ende at men er ærlig og siger det som det er... ik mange der er sådan.

Kommentér på:
Toppakning årsagen?

Annonce