919 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Udstødning uden lambada-sonde.....??? Udstødning uden lambada-sonde.....???

1.
Hvad gør man når man fjerner katten i sit udstødnings-
system med hensyn til lambada-sonden....???

2.
Sætter man bare lambada-sonden ind i en sports kat eller er den lavet til det hvis det nu er den løsning man vælger....???

Håber i kan svare på mine to spørgsmål....
på forhånd TAK....

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstødning uden lambada-sonde.....???
  • #1   23. sep 2009 sidder din lamda sonde ikk før katten. og husk det er ulovligt a fjerne den hvis bilen er efter 6mnd 1990

• #2   23. sep 2009 Nej den sidder ind i katten...
    Så må jeg ikke fjerne den... men hva så med sådan en sports kat... er det ikke lovligt at montere sådan en i stedet for...???
    Men hva så med lambada-sonden....???

• #3   23. sep 2009 så længe din bil ikke forurener mere med en sportskat er det selvfølgelig lovligt, jeg vil tro lambdasonden sider før katten, men som en del af den (2-10 cm før) med mindre du har 2 sonder på så er der en før og en efter. du skal så bare bore et hul i udstødningen umiddelbart før den nye kat, og svejse en gevindbøsning i. men hvorfor fjerne den? er det en turbomotor der er tunet du har i bilen, ellers er det sgu ikke noget ved at fjerne den, slet ikke hvis den er uden turbo så resikere du bare den går af helved til i motoren.

• #4   23. sep 2009 Chris L. .: Hvor finder du det henne? Jeg har nemlig ledt efter det et stykke tid, men jeg synes det er forsvundet fra Detailforskrifterne smiley

• #5   23. sep 2009 Rune R

Det er en G60 motor jeg er ved at bygge skarpere knast chip og en eaton 62 kompressor på.... tror ikke der er nok flow i den originale kat....

• #6   23. sep 2009 karsten m. det fik jeg afvide a syns manden da jeg synede min sidst.

• #7   23. sep 2009 Chris L: Ok, Jeg tror nemlig at de har fjernet den sætning i de nye forskrifter, så det også gælder for før 1996...

• #8   23. sep 2009 1990 selvfølgelig smiley

• #9   23. sep 2009 okay. men min er synet uden. så jeg er ligeglad. hehe

• #10   24. sep 2009 du kan ikke bare fjerne katten selvom bilen er fra før 1990. den regl i snakker om er forureningskravet der er blev strammet meget efter 1990.
    reglen siger at der ikke er forureningskrav for biler under 2000ccm så frem der er original monteret 3-vejs katalysator. om det vil give noget er svært at sige, umidddelbart vil jeg sige nej da den org. sagtens kan flowe en del flere hk end standart, havde selv 360hk i min golf 4 1,8t der begyndte den at tabe nm pga. modstand i udstødning, og de har jo kun 150hk standart.

• #11   24. sep 2009 Rune R: Ja, men hvor står det ? smiley

• #12   25. sep 2009 http://www.fstyr.dk/sw23095.asp du skal læse nogle af vejledningerne de linker til. der står alt.

• #13   25. sep 2009 Rune R: Ja, jeg er da godt klar over at det står i detailforskrifterne. Hvis du læser mit spørgsmål højere oppe, så står der HVOR i detailforskrifterne det står !

..Men jeg har fundet ud af at det er flyttet til afsnit 7.06.021

Kommentér på:
Udstødning uden lambada-sonde.....???

Annonce