{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  turbo og godkendt
  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #1   7. okt 2009 Tilsvarende bremser for Hk. Tüv godkendelser osv..

  • #2   7. okt 2009 du skal have tüv godkendt det..
    det kan ikke svare sig, sælg hellere bilen og køb en 1,8 t'er.


  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #3   7. okt 2009 Kort og godt, det kan ikke svare sig.

  • #4   7. okt 2009 skiv en mail til skat der er noget med hvis det er orginal dele du bruger og den ikke overskider de 20% så kan man vist bare få skravet det på reg atesten uden og betale for det

  • #5   7. okt 2009 Golf 4 1.8, må du jo smide en 1.8T motor i fra GTI udgaven. det har jeg i hvertfald fået at vide fra folk herinde og synsmanden.

  • #6   7. okt 2009 du kan ikke betale Afgift af ombygninger hvor der ikke findes typegodkendelser.. så skal du have bilen igennem et testcenter, hvor den skal leve op til Hårde krav, samt de nyeste fourenings regler.

    dvs. hvis du skal tune skal du have et udgangspunkt som en typegodkendt bil, .. + tunings kit skal være Merkblatt 751 godkendt i tyskland (EU Std. Norm)...

    derud over, hvis du tuner betaler du altid fuld reg. afgift til tilsvarende (model) ud fra typegodkendelse, dvs. du kan ikke ombygge til noget (ikke eksisterende)


  • #7   7. okt 2009 altså hvis du tuner over 20%

  • #8   7. okt 2009 hvis bilen er fra før 83 mener jeg, så er der ikke de samme regler ang. turbo & tuning.

  • #9   7. okt 2009 Hvis det er en Golf 4 1.8 20V 125 hk, må du gerne skifte motoren ud med en standard 1.8T 150 hk, da dette netop er 20 % forøgelse. Så skal der ikke betales afgift eller noget.

    Du må bare ikke skifte bremser, f.eks. Så skal du til at betale afgift.


  • #10   7. okt 2009 hvordan hedder det sig så med tunings reglerne hvis bilen er før 83?

    Mvh


  • #11   7. okt 2009 dem jeg har læst må du gerne montere turbo, og have højere fourenings niveua self.

    fandt det på fstyr.dk



  • #12   7. okt 2009 dvs. reglerne er ikke så stramme på gamle kasser..

    så man kan godt finde en gammel e30´er, eller golf fra 82-83 og tune


  • #13   7. okt 2009 montere turbo uden og sku betale afgift,?

    ford jeg har en E12'er fra 78 der skal under kniven, og noget motor værk,

    vil du måske smide et link til hvor jeg kan læse de regler henne af?

    Mvh


  • #14   7. okt 2009 Det har sin naturlige begrænsning med så gamle biler. Der bliver jo heldigvis færre og færre af dem smiley

  • #15   7. okt 2009 ja der er nogen andre regler på de gamle... syntes jeg har hørt om flere Lovlige turbo biler, fra den årgang, men igen kræver at man bygger det rigtigt, og har noget på effekten

  • #16   7. okt 2009 efter hvad jeg har hørt så hvis man tager en bil uden afgift og bygger den om til der kommer turbo og bilen er lavet til det så skal man kun betale normal reg afgift men hvordan finder jeg ud af hvad for nogle bremser der skal på og hvad der ellers skal skiftes

  • #17   7. okt 2009 uanset hvad.. vil en bil fra 83 altid koste minimalt i afgift, .. men ved ik om det kræver at bilen skal have en typegodkendt turbo model for man kan gøre det.

  • #18   7. okt 2009 nej kender heller ikke helt reglerner på den punkt men er det nogen herinde der ved det og hvordan finder jeg ud af hvad der ellers skal laves om


    det passer ikke helt det med hvis man smider en turbo på eller en motor med turbo i og det ikke er over 20 % så skal den ikke godkendes med det for i loven står der

    Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.


  • #19   7. okt 2009 Mathias
    Jeg snakker kun om "mit" konkrete tilfælde med Golf 4 1.8 20V til 1.8T - det kan lade sig gøre. Jeg ved godt, man ikke "må" eftermontere turbo.


  • #20   7. okt 2009 det kan ikke betale sig at tune en 1.8 golf da det vil være mere smart at købe en original turbo bil

    du får recaro kabine
    og el soltag
    læder rat
    plus at hvis du skal til at tune er du hurtig af med 20,000 kr for turbo og alt der skal følge med


  • #21   7. okt 2009 nu var en golf 1,8 bare et eksempel det jeg ville var jeg vil have en gammel bil hade set en ford capri i tysland med en 7,5 liters motor og twin turbo men den er jo nok ikke til at få synet

Kommentér på:
turbo og godkendt

Annonce