{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blowoff - effekt forøgelse?
  • #1   12. okt 2009 gir ingen ting... det eneste den gør er jo at turboen ikk bremses når du slipper speederen... så du undgår os at turboen ska spinde op igen når du skifter gear...

  • #2   12. okt 2009 den kan ikke give HK, men kan i mange tilfælde koste lidt på ydelsen, fordi du får endnu et sted med boostleaks

  • #3   12. okt 2009 dvs. i et race vil det faktisk have betydning?

  • #4   12. okt 2009 Jeg synes min virker modsat...

    Da jeg kørte med den org. bosch blow off og skiftede til min hks...synes jeg altså at jeg kunne mærke forskel...til den forkerte side...kan godt være det bare er mig...men sådan føltes det hvert fald


  • #5   12. okt 2009 I min verden, så vil den ikke give HK, men den vil gøre at bilen tager hurtigere fat, så snart du kobler ind og giver gas i næste gear, fordi at møllen stadig er oppe i fart...


    At dump-ventilen så måske skal sættes til en relativ høj tryk, for ikke at lukke alt for meget tryk ud, er så en anden sag.


  • #6   12. okt 2009 skyline: altså det kan koste lidt på ydelsen at MONTERE en blowoff ?

  • #7   12. okt 2009 Ja det kan koste ydelse. Prøv at søge i forummet... Medmindre du kører med en million bar og specialbygget motor, vinder du intet. Tit tvært imod. Der er ikke noget værre end en nærig Golf 4 GTi på 18" der siger et sølle piv hver gang Brian skifter gear...

  • #8   12. okt 2009 okay, men nu er der tale om en nissan 180sx 2.0 turbo

  • #9   12. okt 2009 Den kan også give ydelse i den lave ende af omdrejningsregisteret hvis man har problemer med at ens turbo bliver bremset ned ved gearskift.

  • #10   12. okt 2009 sku helst ikke være nogen forskel, fordelen er der hvis du skal køre ræs eller drift i den, at du får en mere jævn efekt kurve efter et gearskift, da turboen er oppe i omdrejninger, det betyder du næsten har tryk igen efter et gear skifte, men ville nok kun have en fordel på en støre eftermonteret turbo,

    grunden til man kan mærke den er blevet mere sløv er sådan set bare fordi du ikke få det ryk det gir når den danner tryk efter et gear skifte, det gir bare et lide mere jævn acc..


  • #11   12. okt 2009 Grunden til at man mister effekt kan også være hvis BOV sidder efter en LMM, og man så monterer en atmosfærisk ventil, så vil bilen jo smide målt luft ud = fed blanding = tabt effekt.

  • #12   12. okt 2009 Hvis du kan skifte hurtigt nok, så får du mere effekt hvis du ikke har nogle på.
    Har prøvet det flere gange, hvis man får skiftet så hurtigt at, tryk pulsen ikke når tilbage og ramme turboen, så så er der virkelig mærkbar effekt.
    Men det kræver nok du får skiftet din gearkasse ud til en W58 (supra mk3 N/A og supra mk4 N/A) Og den er rigelig stærk til det du kan hive ud af den 2.0 vil jeg mene.

    Og som [Kristian Y] skriver så er det største problem, en BOV der lufter ud i det fri, hvis bilen har MAF sensor.


Kommentér på:
blowoff - effekt forøgelse?

Annonce