1.172 visninger
|
Oprettet:
flere heste supra {{forumTopicSubject}}
hvordan får jeg flere heste ud af min supra, det er en N/A og har ca. 240 som den står nu og ville gerne op på 300 har været ved at undersøge med turbo men det ville blive alt for dyrt.
mar 2004
Følger: 67 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 250 Svar: 2.237
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
Din Supra har heller ikke 240 hk, slet ikke på hjulene.
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 4
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 101 Svar: 471
så kan du nok knibe den op på de 280hk
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 497
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 4
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
http://www.speedforsale.com/newsdisplay.php?flag=readmore&vid=141
Der er heller ikke nogen grund til at ofre så mange penge på en NA'er, når en turbo ikke er så meget dyrere (og findes)...
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
Jeg har sagt (og siger det gerne igen):
Det kan ikke betale sig at bruge penge på at tune en NA'er til at ramme "bare" 280 hk (reelt set har den kun en 200 stykker på hjulene standard) kontra at købe en TT'er i stedet.
Skal du derop, så skal der laves RIGTIG mange ting, og tro mig, det er langt dyrere end hvad bilen er værd (uden afgift).
Og ang. salg af Supraer - Nej, det har du sikkert ret i, men når alle Supraerne (specielt de fesne NA'er) automatisk bliver 3 gange dyrere efter de har taget færgen fra Harwich (og det endda selvom der stadig sidder de engelske plader på), så må man jo evt. finde på andre løsninger...
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Så for at opsumere - Din forenkling af sagen om at det altid kan betale sig at købe en TT`er frem for en N/a`er, ja den holder ikke, for prislejer er meget forskelligt og igen, i mit tilfælde valgte jeg en n/a`er, som den jeg har, for at få den som den stod og da jeg alligevel, hvis jeg skulel have turbo på, ville have en singlemølle, ja så kunne jeg ligeso godt vælge en stylet n/a`er, istedet for at betale for et turbokit, som alligevel er uddateret, for det er den anden side - Der er sket meget siden TT`erne kom og i de fleste tilfælde er en stor singlemølle bestemt at foretrække...!
Og ja, hvis jeg lyder lidt irriteret, så er det nok fordi der sidder så mange kloge hoveder herinde og udtaler sig om ting, som de intet ved om - Muligt de gør teoretisk - Og blot fordi en vogn ikke har turbo, ja så behøver den bestemt ikke være fesen - Supraen har ikke fået sit ry, alene grundet de 2 T´er......En peugeot 106, som ikke er en GTI`er, den er langsom og hvis en sportsvogn ikke har turbo, så må den jo være langsom ligesom "min" lille hverdagsvogn - Men en 3 liters række 6`er, Twincam, 24V motor - i en supra, ja den kan på ingen måde sidestilles med de bletransporter som folk kører rundt i og udtaler som udfra.....
okt 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 5 Svar: 17
MVH
Bo
apr 2008
Følger: 109 Følgere: 118 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 227
1000kr pr tunet na heste det er lige lovligt højt sat!!!!
Renè
okt 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 5 Svar: 17
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
Og så er der jo også syn (NA til turbo, held og lykke, når motoren ikke er godkendt (2JZ-GE er ikke med turbo), ikke at det dog har nogen relevans her, da det var uden for topic.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
Prøv i øvrigt at finde en NA Supra med en rullefelts på mere end 250 hk.
Jeg vil godt sætte en plade Toffifee på, at du ikke kan....
Der er en grund til, at man ikke ser og hører om dem
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Ja motoren er en GE, og ikke en GTE, men derfor er det da intet problem at få lov at smide en turbo på, det er samme blok, der er nogle forskelle på indmaden - Men at få godkendt en n/a, altså omreg. til turbo, ja det er sgu det mindste problem! Klart der skal laves en række forbedringer, i retning af GTE motoren, men det er jo også det hele ombygningen til en turbo går ud på!
Johnson: 30K, muligt det er lidt mere, men vi taler om en n/a der allerede kører på Dk plader og derfor er der alene tale om den merreg "for turboen" og jeg kan da hurtigt regne mig frem til en ca. forskel, ved at høre hvad folk har betalt i reg. på deres GTE`er.
Men dette er og bliver en tænkt diskussion, det jeg reagerede på var talen om at der ikke kunne være nogen god grund til at ville bygge sin n/a`er om, istedet for blot at skippe den og købe en færdig TT er - For der er grunde, masser - Som nævnt, at man har en n/a`er som står som man ønsker den, stylet og færdig - At man kan få n/a`eren tilstrækkeligt meget billigere end TT`eren, til at det vil kunne betale sig både set i forhold til hvis man fra start ønsker en single turbo og ikke en TT`er og ja bare generelt...! Ingen tvivl om at TT`eren er sjov og hurtigere, det er jo logik for burhøns - Men at kalde en standard 235Hk supra motor for fesen...Arh, det er vist lige at trække den langt nok, for fesen i forhold til hvad? Jai forhold til mange turbomotorer, ja der er den - men der siger jo også sig selv - Set i forhold til at den er uden tryk og med bilens vægt, så er 6.9 sek fra 0-100 uden tryk og med man. gear i en vogn der vejer 1460kg mere end pænt!!!!
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Når du siger smider, så går jeg udfra du mener om den rent faktisk har 235 hk på vejen, nej, naturligvis har den ikke det - Men det jeg henviser til er de standard tal som hører sig til en n/a supra - Og ja, den har 235 eller 225 på papiret, kan sgu ikke lige hsuke hvilken, men det er altså standard hk for sådan en.
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Hvad der så er sandheden med indreg. afgift, ja det finder vi ikke ud af her, men jeg vil helt sikkert kontakte SKAT igen, for på ny at høre hvordan landet ligger, for hvis det er som du siger og jeg tror naturligvis på dig(blot ikke på SKAT), jå så giver det ingen mening, for en komplet reg. på ny, ja det er ikke blot på turboen, men også på selve bilen og den ern jo delvist blevet betalt før - Så burde man da få den tilbage(minus de 15% som de altid tager!) men ikke destro mindre!
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 11 Svar: 88
Håber virkelig ikke folk søger på forum og læser denne gamle tråd, for man får ikke en hat ud af det..
hvis du kan lave noget selv, kan du sagtens strikke en rigtig, rigtig lækker NA-T motor sammen for langt under 50.000 og som har potentiale til way beyond 400hk. Bunden på en GE er jo identisk med GTE bortset fra undersmørring af stempler og lejer, men der er set mange NA-T med umenneskelige heste og original bund - Det holder. Pis og hø at stempler osv. skal skiftes. Det er bare en opfattelse, uvidende idioter har - Garanteret folk der ikke engang har- eller aldrig kommer i nærheden af en Supra!
Den største udfordring er gearkassen. NA-AUT kan klare ca. 350-400hk. med tilføjet oliekøler, men den skal køres modent. TT-AUT kan klare ca. 450-500hk. med lidt opgraderinger. W58 er en svag gearkasse og klarer praktisk set ikke mere end 300+ hk, R154 fra en MK3 kan klare ca. 700hk med pæn kørsel og sidst har vi 160'eren (Getrag), som bliver brugt til de helt store ombygninger.
Har du ikke R154 (god stand) eller Getrag, så bliver du begrænset af gearkassen, før 2JZ-GE motoren, ved en ordentlig NA-T ombygning, som igen kan gøres for under 50.000 med gode dele, hvis du kan noget selv.
Mht. betaling af ny afgift mv. kan det godt betale sig at købe en NA og bygge den turbo. Der skal IKKE betales ny afgift, nødvendigvis. Jeg har 2 siders PDF. respons fra TOLD & Skat, hvor mit stelnr og hele pisset er angivet på min NA, og hvor jeg har fået godkendelse med stempel osv. på at der ikke skal betales fornyet reg. afgift hos told & Skat, hvis jeg eftermonterer turbo. Der må ikke ilægges en 2JZ-GTE, da den så mister identitet.
Jeg deler gerne denne PDF. fil, hvis nogle vil have den.....
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 11 Svar: 88
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
så kan du bygge din bil om igen og tage til syn med orginal motor . og så kan du få plader på igen ...
flere heste supra