{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flere heste supra
  • #1   23. okt 2009 ring til Rene fra turbomotor.dk

  • #2   23. okt 2009 300 uden tryk vil koste mere end 1000 hk med tryk...

    Din Supra har heller ikke 240 hk, slet ikke på hjulene.


  • #3   23. okt 2009 ikke noget jeg har fået den rullet til men har den gamle ejer

  • #4   23. okt 2009 bananmanifold, komplet udstødning, spjældhuse, luftfilter.

    så kan du nok knibe den op på de 280hk


  • #5   23. okt 2009 du skal nok starte med at få den på plader (betale afgift) før du smider penge i motoren..

  • #6   23. okt 2009 okay hvad tror du det ville koste

  • #7   23. okt 2009 aaaaaaah toffifee. aka, "fede tabersvin som skal have smadder med min sejeC3", det er vist lige overdrevet nok.. smiley

  • #8   23. okt 2009 Prut-puleren: Haha, luk fissen og pas dit job hos NASA! smiley Lur dette link smiley

    http://www.speedforsale.com/newsdisplay.php?flag=readmore&vid=141

    Der er heller ikke nogen grund til at ofre så mange penge på en NA'er, når en turbo ikke er så meget dyrere (og findes)...


  • #9   23. okt 2009 • Toffifee •: En N/a`er har standard de der 235 Hk, hvorvidt man vil smide Turbo på en n/a`er eller købe en med turbo, ja det er jo en smagssag - Men hvis man nu har en n/a`er, som Rasmus J har(og jeg selv for den sags skyld) og man gerne vil beholde den - Ja så er det vil fuldstændig ligegyldigt om du mener man bør købe en turbo - Og du siger ofre mange penge, kommer jo an på hvad man har fået n/a`eren vil og om den f.eks. er stylet for mange moneter og ellers står klar som man vil have den - Og det med at at sælge en supra og bare købe en ny, det er ikke noget man lige gør - slet ikke i disse tider!

  • #10   23. okt 2009 Ramster: Nu skal du jo ikke svare på noget, jeg ikke har sagt.

    Jeg har sagt (og siger det gerne igen):

    Det kan ikke betale sig at bruge penge på at tune en NA'er til at ramme "bare" 280 hk (reelt set har den kun en 200 stykker på hjulene standard) kontra at købe en TT'er i stedet.

    Skal du derop, så skal der laves RIGTIG mange ting, og tro mig, det er langt dyrere end hvad bilen er værd (uden afgift).

    Og ang. salg af Supraer - Nej, det har du sikkert ret i, men når alle Supraerne (specielt de fesne NA'er) automatisk bliver 3 gange dyrere efter de har taget færgen fra Harwich (og det endda selvom der stadig sidder de engelske plader på), så må man jo evt. finde på andre løsninger...


  • #11   23. okt 2009 Hmm, at en turbo løsning på en n/a`er blvier langt dyrere end hvad en n/a`er er værd uden afgift, det er jo igen ikke sandt - For ikke to biler er ens, de min er værd uden afgift, ville jeg da hurtigt kunne en single turbo modifikation for - Regnestykket er altså langt fra så simplet som du vil gøre det til, for ikke to biler er ens, og det er da bestemt muligt at finde n/a`ere som koster det samme som en standard TT`er - I mit tilfælde ville jeg hellere købe en ordentligt stylet og velholdt n/a end en skrabet TT`er - Desuden må jeg spørge dig, hvor har du fået den ide fra at en vogn med 200HK på bagjulene er fesen..? Har du nogensinde kørt i en? For hvis du snakker om fra 0-100, nej så er det ikke den hurtigste, men det er jo bl.a. et spørgsmål om gearing - Til gengæld vil jeg da til hver en tid sige at en simpel n/a, eller fesen som du beskriver den, æder sådan en sød volvo som din, så snart vi runder de 100 - for det moment og effekt som ligger deroppe er utrolig...Og ja, jeg ved godt hvad en række 5`er volve med mølle kan!
    Så for at opsumere - Din forenkling af sagen om at det altid kan betale sig at købe en TT`er frem for en N/a`er, ja den holder ikke, for prislejer er meget forskelligt og igen, i mit tilfælde valgte jeg en n/a`er, som den jeg har, for at få den som den stod og da jeg alligevel, hvis jeg skulel have turbo på, ville have en singlemølle, ja så kunne jeg ligeso godt vælge en stylet n/a`er, istedet for at betale for et turbokit, som alligevel er uddateret, for det er den anden side - Der er sket meget siden TT`erne kom og i de fleste tilfælde er en stor singlemølle bestemt at foretrække...!

    Og ja, hvis jeg lyder lidt irriteret, så er det nok fordi der sidder så mange kloge hoveder herinde og udtaler sig om ting, som de intet ved om - Muligt de gør teoretisk - Og blot fordi en vogn ikke har turbo, ja så behøver den bestemt ikke være fesen - Supraen har ikke fået sit ry, alene grundet de 2 T´er......En peugeot 106, som ikke er en GTI`er, den er langsom og hvis en sportsvogn ikke har turbo, så må den jo være langsom ligesom "min" lille hverdagsvogn - Men en 3 liters række 6`er, Twincam, 24V motor - i en supra, ja den kan på ingen måde sidestilles med de bletransporter som folk kører rundt i og udtaler som udfra.....


  • #12   23. okt 2009 Tommelfingerreglen er at det koster ca 1000kr pr na hestekræft at tune, så det bliver meget dyrt og alt under 330 hk er fesen smiley specielt når det er SUPRA vi snakker om og en tt'er rykker virkeligt godt helt nede fra jeg har 0,5 bar ved 2000 o/min, der er kun en vej hvis du spørger mig, der ud over er der bøvlet med syn og eventuelle stop af politiet hvis du ombygger en na til turbo.
    MVH
    Bo


  • #13   23. okt 2009 Aaaahhhhhhhhh Bonovice s

    1000kr pr tunet na heste det er lige lovligt højt sat!!!!

    Renè


  • #14   23. okt 2009 Det kan godt være, men det er det jeg har hørt flest gange, hvis det ikke er rigtigt håber jeg at der er nogen der vil skrive hvad det så ca koster, selvfølgelig koster en ny udstødning og et andet luftfilter ikke så meget, men det giver heller ikke 70hk som er ønsket smiley

  • #15   23. okt 2009 De 1000 kr. er meget rigtigt...når vi er forbi udstødning, filter og UDP, så er stempler, plejlstænger, krumtap, portet top, ventilfjedre, manifolde osv., så noget, der koster ca. 1000,- kr. pr. hk, og de stiger jo bare, jo højere du når op i HK smiley

  • #16   23. okt 2009 Jeg snakkede med Lasse fra Japanerimport om det for ikek så lang tid siden, med en god single mølle, inkøring osv. der lå vi på lige omkring 50K - Og så får man altså langt mere end 50 ekstre Heste, så den tommelfingerregel, den holder ingen steder - Selv hvis vi tager med at man omreg. og betaler den ekkstra afgift, skulle ligge på ca. 30K, altså 80K ialt, for en stor single mølle og ja, hvad skal vi skyde på, et par hundrede heste oveni, altså omkring 400 er bestemt ikek urealistisk!

  • #17   23. okt 2009 The Ramster: Læs OP og læs Bovices indlæg (bemærk ordet "na" i sidstnævnte).

    Og så er der jo også syn (NA til turbo, held og lykke, når motoren ikke er godkendt (2JZ-GE er ikke med turbo), ikke at det dog har nogen relevans her, da det var uden for topic.


  • #18   23. okt 2009 Jeps.

    Prøv i øvrigt at finde en NA Supra med en rullefelts på mere end 250 hk.

    Jeg vil godt sætte en plade Toffifee på, at du ikke kan....

    Der er en grund til, at man ikke ser og hører om dem smiley


  • #19   23. okt 2009 rullefeltsattest*

  • #20   24. okt 2009 • Toffifee •: Toffifee, en N/a med mere end 250Hk, hvem siger det? I det øjeblik den udstyres med turbo, ja så er det jo ikke en n/a længere!
    Ja motoren er en GE, og ikke en GTE, men derfor er det da intet problem at få lov at smide en turbo på, det er samme blok, der er nogle forskelle på indmaden - Men at få godkendt en n/a, altså omreg. til turbo, ja det er sgu det mindste problem! Klart der skal laves en række forbedringer, i retning af GTE motoren, men det er jo også det hele ombygningen til en turbo går ud på!

    Johnson: 30K, muligt det er lidt mere, men vi taler om en n/a der allerede kører på Dk plader og derfor er der alene tale om den merreg "for turboen" og jeg kan da hurtigt regne mig frem til en ca. forskel, ved at høre hvad folk har betalt i reg. på deres GTE`er.
    Men dette er og bliver en tænkt diskussion, det jeg reagerede på var talen om at der ikke kunne være nogen god grund til at ville bygge sin n/a`er om, istedet for blot at skippe den og købe en færdig TT er - For der er grunde, masser - Som nævnt, at man har en n/a`er som står som man ønsker den, stylet og færdig - At man kan få n/a`eren tilstrækkeligt meget billigere end TT`eren, til at det vil kunne betale sig både set i forhold til hvis man fra start ønsker en single turbo og ikke en TT`er og ja bare generelt...! Ingen tvivl om at TT`eren er sjov og hurtigere, det er jo logik for burhøns - Men at kalde en standard 235Hk supra motor for fesen...Arh, det er vist lige at trække den langt nok, for fesen i forhold til hvad? Jai forhold til mange turbomotorer, ja der er den - men der siger jo også sig selv - Set i forhold til at den er uden tryk og med bilens vægt, så er 6.9 sek fra 0-100 uden tryk og med man. gear i en vogn der vejer 1460kg mere end pænt!!!!


  • #21   24. okt 2009 - J O H N S O N -: Johnson, fair nok - Det jeg har fået at vide, ja det er fra skattecentret i Høje Taastrup - Ergo er dette altså endnu et tilfælde af at skat giver fejlagtige oplysninger, for én af os! Og jeg nægter at tro på at der skal betales fuld omreg for en turbo og ikke differencen, det giver ingen mening!
    Når du siger smider, så går jeg udfra du mener om den rent faktisk har 235 hk på vejen, nej, naturligvis har den ikke det - Men det jeg henviser til er de standard tal som hører sig til en n/a supra - Og ja, den har 235 eller 225 på papiret, kan sgu ikke lige hsuke hvilken, men det er altså standard hk for sådan en.


  • #22   24. okt 2009 Så langt er vi enig, men efter hvad jeg forstod, på folk fra sdcd samt fra lasse, så skulle det ikke være noget problem, sålænge effekten var den samme, hvilket i mine ører lyder ganske plausibelt!
    Hvad der så er sandheden med indreg. afgift, ja det finder vi ikke ud af her, men jeg vil helt sikkert kontakte SKAT igen, for på ny at høre hvordan landet ligger, for hvis det er som du siger og jeg tror naturligvis på dig(blot ikke på SKAT), jå så giver det ingen mening, for en komplet reg. på ny, ja det er ikke blot på turboen, men også på selve bilen og den ern jo delvist blevet betalt før - Så burde man da få den tilbage(minus de 15% som de altid tager!) men ikke destro mindre!


  • #24   26. okt 2009 Okey, lyder tåbeligt, ganske uofrståeligt, hvorfor de danske regler skal være så anderledes og på tværs, af så mange andre EU landes - Det er voldsomt formyndersrisk, utroligt, der ikke er meget "Frihed under ansvar" tilbage - For næææ det KUNNE jo være farligt, derfor er der ingen der må...!

  • #25   6. mar 2013 Kæft der er mange, som ikke fatter en hat og udtaler sig...

    Håber virkelig ikke folk søger på forum og læser denne gamle tråd, for man får ikke en hat ud af det..

    hvis du kan lave noget selv, kan du sagtens strikke en rigtig, rigtig lækker NA-T motor sammen for langt under 50.000 og som har potentiale til way beyond 400hk. Bunden på en GE er jo identisk med GTE bortset fra undersmørring af stempler og lejer, men der er set mange NA-T med umenneskelige heste og original bund - Det holder. Pis og hø at stempler osv. skal skiftes. Det er bare en opfattelse, uvidende idioter har - Garanteret folk der ikke engang har- eller aldrig kommer i nærheden af en Supra!

    Den største udfordring er gearkassen. NA-AUT kan klare ca. 350-400hk. med tilføjet oliekøler, men den skal køres modent. TT-AUT kan klare ca. 450-500hk. med lidt opgraderinger. W58 er en svag gearkasse og klarer praktisk set ikke mere end 300+ hk, R154 fra en MK3 kan klare ca. 700hk med pæn kørsel og sidst har vi 160'eren (Getrag), som bliver brugt til de helt store ombygninger.

    Har du ikke R154 (god stand) eller Getrag, så bliver du begrænset af gearkassen, før 2JZ-GE motoren, ved en ordentlig NA-T ombygning, som igen kan gøres for under 50.000 med gode dele, hvis du kan noget selv.

    Mht. betaling af ny afgift mv. kan det godt betale sig at købe en NA og bygge den turbo. Der skal IKKE betales ny afgift, nødvendigvis. Jeg har 2 siders PDF. respons fra TOLD & Skat, hvor mit stelnr og hele pisset er angivet på min NA, og hvor jeg har fået godkendelse med stempel osv. på at der ikke skal betales fornyet reg. afgift hos told & Skat, hvis jeg eftermonterer turbo. Der må ikke ilægges en 2JZ-GTE, da den så mister identitet.

    Jeg deler gerne denne PDF. fil, hvis nogle vil have den.....


  • #27   6. mar 2013 Okay kåre, men hvad skulle der så ske mig, hvis jeg bliver stoppet og skat har godkendt ombygningen, således jeg ikke skal betale afgift af ny identitet og den er godkendt i synshal? smiley Politiet kan jo ikke fratage mig mit køretøj eller lign. så :-)?


  • #29   6. mar 2013 rasmus ... færdsels styrelsen kan da tage dine plader give bilen kørselsforbud og lade politiet give dig en bøde ...

    så kan du bygge din bil om igen og tage til syn med orginal motor . og så kan du få plader på igen ...


Kommentér på:
flere heste supra

Annonce