{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Programmerbar motorstyring... hvilken?
  • #1   27. okt 2009 FMJ 1.05 virker kanon. Der er en grund til at han er en af de førende i verdenen hvad angår motorstyringer. Oven i det bygger han den direkte til dit originale ledningsnet så intet skal laves om

• #2   27. okt 2009 Hej Steen

Min blå 900 turbo kører med Megasquirt og det er rigtig godt plus at det er en ganske billig motorstyring.
    Det ku´ også være en rigtig go´ ide´ at finde nogle svenske hjemmesider.
    Hvad vil du alt vide? Evt. pm.

Se f.eks. de to accelerationsvideoer under min profil smiley .

Mvh. Martin

• #3   27. okt 2009 Altså, minus ved MS er bestemt at man skal det at fuske nyt ledningsnet. Det kan hurtigt give kuk og knald i låget hvis vi snakker lidt mere avancerede biler, men på volvoen kan det godt ske MS måske er bedre fordi prisen samtidig kan holde omkring 4-4500 kr med lednings ombygning

• #4   27. okt 2009 problemet er at min nuværende motorstyring er den forkerte og dertil hørende ledningsnet.. så skal alligevel ordnes smiley

Thx for tilbagemeldinger!! jeg tror det bliver MS

• #5   27. okt 2009 The stig: Hvad mener du med fuske nyt ledningsnet.
    Man laver da bare adaptor imellem MS og orginale ledningsnet.
    Mit er plug and play, ikke klippet eller noget som helst i det orginale ledningsnet

• #6   27. okt 2009 Hej Finn.

Længe siden (gammelt TCD medlem)

Jeg skal under alle omstændigheder have nyt ledningsnet.. alt skal skiftes!

• #7   27. okt 2009 Hallllløøøjjj steen smiley
    Skal den køre total orginal, var det nemmest jo nok finde ledningsnet og ECU, men ellers er ms fin motorstyring.
    Der er dog også mange andre der virker lige så godt, alt efter hvad penge man har lyst til og bruge...

• #8   27. okt 2009 Har hørt sådan en Hellig Kina Styring der skulle være god...

• #9   27. okt 2009 det skal være billigt!! og virke.

Nogen forslag? smiley

• #10   27. okt 2009 VEMS er også ganske fin styring, koster dog lidt mere...

• #11   27. okt 2009 Magnussen: Jo jo, det hks er skam ude mærket, men ikke alle de penge værd...

• #12   27. okt 2009 dvs. MS er faktisk noget af det billigste måske?

• #13   27. okt 2009 Ja det vil jeg mene

• #15   27. okt 2009 Ja ms kan styre VVT.
    Men den kan ikke styre VVT-I, der bliver man nød til og bruge den som almindelig VVT.

• #17   28. okt 2009 VVT er on/off funktion.
    VVT-I er variabel, der er knast positions følere på, men det kan man bare køre som almindelig VVT.

• #18   28. okt 2009 The Stig .
    Det er muligt at der skal ændres i ledningsnettet ved FMJ boksen også.
    PÅ vores vr6 turbo er der ændret ledningerne fra luftemasse måler til map sensor..

Kører også med megasuquirt på 3 biler, og er fuldt ud tilfreds. og så får man det hele i en pakke. og der findes masser af hjælp på nettet når man ryger i lidt problemer.

• #19   28. okt 2009 Brian, jeg siger ikke at MS er dårligt, der er bare mere arbejde i det. De biler jeg har set Flemming lave motorstyring til at passet 100% hvis det er ombygning til map sensor fra masse måler så ja, det er et stik der skal ændres, men det er jo til at overkomme. Ud over det er der næsten 24 timers support fra Flemmings side på hans motorstyringer. Men MS har mange fansites på nettet og der mange man kan spørge. Der ud over kræver MS at man selv gider begynde at jogge lidt rundt eller man finder en at betale for mapningen. Det er med i prisen fra Flemming af smiley

• #20   28. okt 2009 The STIG: Kan jo købe det incl mapning.
    Om du så skal have den mappet om 5 gange pågrund af ændringer, er den stadig MEGET billigere end FMJ.

MS laves også så de passer 100% på det orginale ledningnet.

• #21   28. okt 2009 Finn, som sagt intet ondt om MS, min personlige holdning er bare at jeg hellere vil købe FMJ smiley men sådan er det jo. MS har mange mange muligheder og udviddes hele tiden. Men hvis du skal have mappet en bil med speciel motorstyring et fornuftigt sted ryger der hurtigt 6-10.000 kr på det og 3200 til boxen og så noget ledningsnet oven i. Så er du oppe på det priser Flemming tager. Så nej så meget forskel er der altså heller ikke prismæssigt. Ikke medmindre man selv kan mappe den eller kender en der kan så det virker.

• #22   28. okt 2009 Nej nej, ved godt du ikke mener noget ondt med det.Men MS koster imellem 5000-8500 incl mapning.

• #23   28. okt 2009 The stig.
    er enig med dig at fmj er en god boks. Men ønsker man det billigt og gerne ville kunne lave det selv er ms meget nemmer at arbejde med. vores FMJ boks var prisen plus indkøring. og så skulle vi også selv montere. Mener det ente i godt 15000.. men ja han er dygtig flemming.

med hensyn til at få den mappet ms ind kan turbomotor klare det til fornuftig pris. hvis man ikke selv vil kaste sig ud i det..

• #24   29. okt 2009 Finn smiley hvis jeg havde en toyota var valget blevet MS det samme hvis det var nissan eller et andet mærke. Synes bare generelt FMJ boksen gør det utrolig godt på 1,8 20V maskinerne fra VAG.

Brian, ja det lyder meget rimeligt og helt enig i den billigere løsning. Det giver også folk mulighed for selv at pille lidt hist og her uden man ved alt for meget på forhånd.

• #25   3. feb 2012 Til dem der stadig læser denne tråd ! smiley

Vems er en fantastisk styring der har et hav af muligheder, både til race og til vejen..
    Jeg har monteret rigtig mange Vems styringer, Porsche 993, BMW E36 med 600hk, Toyota, Mazda, VW med kompressor osv osv.. ! Det køre altid perfekt og styringen laver aldrig trigger fejl eks.. !

Som i også kan se på Vems danske hjemmeside er vi også forhandler af styringen.

Ring eller skriv hvis i har bruge for hjælp...

www.Qualitec.dk
    Direkte til produktet: http://www.Qualitec.dk/c/30/vems

• #26   4. feb 2012 Anders, kan du give mig et tilbud på komplet VEMS til VW Golf 1,8T fra 99 uden Egas med AGU motor.

Bare send det til mig på mt@chiptuners.dk

Kommentér på:
Programmerbar motorstyring... hvilken?

Annonce