2.166 visninger
|
Oprettet:
stempler og plejlstænger til c20let {{forumTopicSubject}}
hej jeg er ny indenfor dette her men er de k1 tech plejlstænger fine nok som sælges her http://webshop.nordicturbo.dk/products/productinfo.aspx?productid=2090&MenuItemID=38 til billig priser... så er der stempler der findes så mange forskellige mærker at jeg blir helt forvirret og de har forskellig kompression så det er lidt svært synes jeg og vælge men man skal vel tæt på standard kompresseion kunne jeg forestille mig motoren som jeg bygger på skal bare kunne klare 400hk...hjælp hjælp
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.237
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 43 Emner: 37 Svar: 467
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 43 Emner: 37 Svar: 467
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Men husk at div. dele også kan fåes billigere på ebay, men selvfølgelig uden rådgivning så du ville kunne få ved køb hos nordic turbo.
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 43 Emner: 37 Svar: 467
feb 2003
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 76 Svar: 2.286
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 65 Svar: 175
og hold dem i nærheden af 86mm eller 86,5mm... så længe det er under det, så sker der ikke så meget der kan ske med de krafter du vil have...
Krumptappen er en And, for det er noget med årgangen at gøre... for jeg har begge slags liggende og de vejer det samme... men der er noget om at de ændrede vægt i en årgang... men begge skal nok holde til det uden problemer hvis de er i god stand...
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 43 Emner: 37 Svar: 467
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 43 Emner: 37 Svar: 467
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
glem alt det fis med krumptappen det er en and.
du skal heller ikke begynde at lege med knasterne fra en xe alle der har ordentligt forstand på ventilteknik i forbrændingsmotorer og ved bare lidt om de to typer motor er 100% klar over at "overlapningsvinklen på en xe er større end på en let dvs. i korte træk at vinklen fra udstødningsventilerne er helt lukket til indsugningsventilerne begynder at åbne er noget større på en xe end på let dvs. du skal bruge et meget højere tryk fra din turbo for at lave de samme hk. da ventilerne er åbne i kortere tid. tror du mig ikke så søg på nettet der finder du svar ...
men det du skal bruge er plejlstænger
en 2 bars mapsensor fra en vw 1,9 tdi
en anden turbo da standart ikke duer til 400 hk.
en anden benzinpumpe og nogle andre dyser
derudover er det er rigtig god ide at lave tophatten om på indsugningsmanifoldet da hvis du kører original let, at indsugningen starter i 80mm i lmm og ender i 40 mm inde i tophatten for så at kravle op i ca 80 mm igen inde i gasspjældet restriktioner i indsugningen/indblæsningen er ikke godt
og skal du være god ved den smækker du en ordentlig intercooler i fronten af den det henter også en hel del hk i en fart teorien siger pr. 1 liter kapasitet i intercooleren øger du effekten med 1% dvs. i teorien hvis din bil har 400 hk. uden intercooler burde den få 440 med en 10 liters intercooler monteret i fronten og de er rigtigt billige for tiden.
held og lykke med projektet er selv i gang med at sigte efter 600 hk. på en 2,1 16v motor og held og lykke i synshalen haha har hørt de er blevet nogle rigtige spader når det gælder performance parts
stempler og plejlstænger til c20let