{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.166 visninger | Oprettet:

stempler og plejlstænger til c20let {{forumTopicSubject}}

hej jeg er ny indenfor dette her men er de k1 tech plejlstænger fine nok som sælges her http://webshop.nordicturbo.dk/products/productinfo.aspx?productid=2090&MenuItemID=38 til billig priser... så er der stempler der findes så mange forskellige mærker at jeg blir helt forvirret og de har forskellig kompression så det er lidt svært synes jeg og vælge men man skal vel tæt på standard kompresseion kunne jeg forestille mig motoren som jeg bygger på skal bare kunne klare 400hk...hjælp hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stempler og plejlstænger til c20let
  • #1   7. jan 2010 hvorfor ringer du ikke bare til nordic turbo?

  • #2   7. jan 2010 jeg har snakket med dem de sir at deres plejlstænger og wøssner stempler er fine... jeg ville bare gerne høre andre folks erfaringer med stempler og plejlstænger som har kørt med noget i deres motor

  • #3   7. jan 2010 nogle der kender wiseco,je stempler jeg kan se at det er wiseco der sælger de k1 plejlstænger

  • #4   7. jan 2010 Jeg ved at wössner er meget populær blandt tunere, så dem går du nok ikke galt i byen med.

    Men husk at div. dele også kan fåes billigere på ebay, men selvfølgelig uden rådgivning så du ville kunne få ved køb hos nordic turbo.


  • #5   7. jan 2010 okay tak for det jeg læste osse at en c20xe krumtap ville være fin i en c20let motor fordi krumtappen er flere kg lettere og man ikke skulle bore dem for meget op helst holde dem nær standard boring 86mm

  • #6   7. jan 2010 Smid nogle Wössner i, evt. smid mig en PB vedr. at skaffe nogen.

  • #7   16. jan 2010 Wössner er fine nok til det du skal bruge dem til... de holder til meget... og de k-1 plejlstænger er fine nok til det du skal bruge dem til... begge dele holder til mere end du skal bruge dem til uden problemer...

    og hold dem i nærheden af 86mm eller 86,5mm... så længe det er under det, så sker der ikke så meget der kan ske med de krafter du vil have...

    Krumptappen er en And, for det er noget med årgangen at gøre... for jeg har begge slags liggende og de vejer det samme... men der er noget om at de ændrede vægt i en årgang... men begge skal nok holde til det uden problemer hvis de er i god stand...


  • #8   16. jan 2010 tak for hjælpen det var lige hvad jeg havde brug for at høre det ser ikke ud til at blive på denne blok jeg har fordi i den ene cylinder har jeg nogle grumme ridser men de k1 plejlstænger er meget billige lige nu derfor jeg tænkte på dem når jeg ikke skal voldtune

  • #9   17. jan 2010 hvordan med 87,5mm je stempler ville det kunne gå eller er det for risikabelt

  • peter h
    peter h Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #10   18. jun 2012 jeg ville nok bare nøjes med plelstængerne resten af motoren skulle kunne klare 500 hk. siger de hos rh motorsport i brovst his det er en c20let vel at mærke
    glem alt det fis med krumptappen det er en and.
    du skal heller ikke begynde at lege med knasterne fra en xe alle der har ordentligt forstand på ventilteknik i forbrændingsmotorer og ved bare lidt om de to typer motor er 100% klar over at "overlapningsvinklen på en xe er større end på en let dvs. i korte træk at vinklen fra udstødningsventilerne er helt lukket til indsugningsventilerne begynder at åbne er noget større på en xe end på let dvs. du skal bruge et meget højere tryk fra din turbo for at lave de samme hk. da ventilerne er åbne i kortere tid. tror du mig ikke så søg på nettet der finder du svar ...
    men det du skal bruge er plejlstænger
    en 2 bars mapsensor fra en vw 1,9 tdi
    en anden turbo da standart ikke duer til 400 hk.
    en anden benzinpumpe og nogle andre dyser
    derudover er det er rigtig god ide at lave tophatten om på indsugningsmanifoldet da hvis du kører original let, at indsugningen starter i 80mm i lmm og ender i 40 mm inde i tophatten for så at kravle op i ca 80 mm igen inde i gasspjældet restriktioner i indsugningen/indblæsningen er ikke godt
    og skal du være god ved den smækker du en ordentlig intercooler i fronten af den det henter også en hel del hk i en fart teorien siger pr. 1 liter kapasitet i intercooleren øger du effekten med 1% dvs. i teorien hvis din bil har 400 hk. uden intercooler burde den få 440 med en 10 liters intercooler monteret i fronten og de er rigtigt billige for tiden.
    held og lykke med projektet er selv i gang med at sigte efter 600 hk. på en 2,1 16v motor smiley og held og lykke i synshalen haha har hørt de er blevet nogle rigtige spader når det gælder performance parts


Kommentér på:
stempler og plejlstænger til c20let

Annonce