{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.416 visninger | Oprettet:

tysk tuning {{forumTopicSubject}}

har hørt man i tyskland, ved et firma kan få sin bil tunet, så den kan gå igennem syn ( i tyskland ) og derefter tage bilen til danmark, betale afgift, og derefter havde en lovlig tunet bil i dk. som kan gå igennem syn, ( i dk ) og hvor forsikringen ikk kan nægte dig erstatning, eller på anden måde nægte at betale hvis du laver skader eller lignende. bilen skal vel at mærke være opgivet til forsikringen med de hk, den nu er bygget om til at havde.

spørgsmålet er så om der er nogen der ved om det passer, og evt kender et firma som kan gøre det.?
på forhånd tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tysk tuning
  • #1   8. jan 2010 det kan du vel også gøre her hjemme? bare du bygger forholdene til den? og betaler en stor sum afgift? smiley

• #2   8. jan 2010 min bil er tunet hos MTM.. det er så anført på reg. attesten, og så køber jeg den som den glade ejer, og den er i dag synet og godkendt med alt dvs. INGEN ANMÆRKNINGER.

Hvis din import bil er synet og godkendt i et andet EU land og kørt med det i mere end 3 måneder SKAL de godkende evt. konstruktive ændringer hvis disse er lavet så de kunne godkendes i et andet EU land, har dette på skrift da jeg har planer om at gøre det med en Vento når pengene er der engang.

Derved sagt kan de godt bede om flere penge i afgift, da din bil er markant ændret, det skete dog ikke med min.

Jeg har idag min Audi som er forsikret som en 150HK - Men den yder 224HK.. og det er SELVOM det står på min reg. attest som mit forsikringsselskab HAR set...

MVH
    Nicklas

P.s. - har importeret biler med min far i 4 år nu

• #3   8. jan 2010 Mike G - Lowroller '
    tak. smiley
    men ved at hvis man skal havde en bil til tyskland, og havde afgift på den dernede, så går de og meget efter hk, prøvede det selv med min del sol. det var kun en 1.5 motor der lå i da jeg hentede den, for det ar billiger i afgift for den tidliger tyske ejer. men så vidt jeg har hørt, er dem der vurdere her hjemme, ikke så meget efter hk. men ved det ikk helt. men man kan vel ikk rigtig tjekke det nogen steder herhjemme?

• #4   8. jan 2010 Nicklas O
    mange tak.
    hva kostede det dig at få den tunet der?

for regner med at hente en ny del sol vti næste vinter, indtil videre skal der næsten 100 kilo i udsenende osv. men ville jo også gerne havde de ekstre hk. en ting er at tune den ulovligt, hvilket ville være rigtig surt, hvis man bliver stoppet og får en kæmpe bøde, plus ny afgift pga. de ekstre hk.
    så derfor vil jeg gerne havde alt ved motor er lovligt hvis du forstår hva jeg mener. smiley

Kommentér på:
tysk tuning

Annonce