{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.660 visninger | Oprettet:

Golf 4 TDI 130 eller 150 hk ???? {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg har kig på en bil i tyskland.-. hans skriver den har 150hk
men den har kun 2 røde bogstaver DI ikk T og hvad jeg har fået af info så skulle det være 130 hk.
men han siger den har fået chip og størrere dyser..

Nu vil jeg så gerne vide hvor meget mere jeg skal skifte for en 1.9 TDI 130hk motor er 100% magen til en 1.9 TDI 150hk ?

jeg havde jo regnet med at smide en chip i en 150hk motor.. og nå måske 170hk..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 TDI 130 eller 150 hk ????
  • #1   18. jan 2010 130 hk modellen kan få ca 170-175hk ved landberg
    hvor 150modellen kan få ca 180-185hk, har jeg hvertfald fået afvide af ham, forskellen på de to motore er turboen som er lidt anderledes mener jeg..


  • #2   18. jan 2010 Ja, chip og dyser skulle helst give min 180hk, på en 130 model.
    Køb en 150hk model istedet, den bliver du gladere for i længden!!


  • #3   18. jan 2010 prox: troede jo os det var en 150hks :S men han siger delene fra 130hk er udskiftet med dele så den nu er som en standart 150hk.. kan det passe ?

    casper n: så skal jeg jo bare have en turbo fra en 150hks så????


  • #4   18. jan 2010 sophus: jamen hvis han har skiftet dyser turbo og chip til en 150hks er det så ikk det samme som en der er født 150hk ?

  • #5   18. jan 2010 her er link til bilen

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=122942313&origin=PARK&lang=en

    og det er det han siger om bilen:

    Meget velholdt bil, har netop fået ny TÜV og AU, bremseskiver foran og bag nye (og gummi), olieskift, bremsevæske forandring, nye dæk, blokeres, er Teiferlegungsfedern, aluminium hjul, LED baglygter, grill uden emblem, LED sideretningsviserblinklys, R32 look front forklæde, onde øjne svejset til at åbne Central fjernbetjening (via fjernbetjeningen for at lukke vinduer og komfort lukning), regn sensor, bilen er også blevet installeret endnu Desuden nye brændstofinjektorerne og en software-optimering. Den venturet har ingen start problemer, da det ofte er tilfældet med handelsbeskyttelsesinstrumenter. Test Drive er muligt efter aftale. på bagsiden er en lille lackbeschädigung. Intet vilde. Alle registrerede. Forbruget er kun 4,5-5,5 L i gennemsnit. 50 € altid fylde så mange 900-1.000 km.


  • #6   18. jan 2010 BTW:
    Nu er jeg ikke vw ekspert, men kan ikke forestille mig at det kun er turboen der er forskellig på de 2.
    På seat's "gamle" 1,9tdi pd 130, 150 og 160, er både stempler, krumtap, turbo og IC forskellig.


  • #7   18. jan 2010 ja 150hk turboen passer lige på..

    men når du chipper den, oppe i det område, så skal du have en anden kopling i smiley da den vil begynde at glide når den kommer over 400nm, har en kammerat som har en 1.9tdi motor 130hk som er chippet til 174hk og 425nm, ved landberg, uden at være presset 100% og hans glider en gang i mellem


  • #8   18. jan 2010 ja okay.. så det er ikk så enkelt som man gerne ville have det skulle være smiley

  • #9   18. jan 2010 syns da nu det er meget enkelt smiley

  • #10   18. jan 2010 ja men jeg havde regnet med jeg kunne hente bilen og smide en 150hk turbo i og så ikk skulle skifte andet når han har skiftet dyser...

    Men hvad siger du så jeg skal gøre for at få en 150hk?

    ny kobling?
    150hk turbo
    og så en chipning ?


  • #11   18. jan 2010 ny kobling
    150hk turbo
    og forbi landberg

    så skal den nok lave 180hk smiley måske mere ved det ikke

    men du har tilgengæld en kanon motor med masser af kraft..


  • #12   18. jan 2010 og lige for at skære det ud i pap smiley

    hvis jeg gør det, så kan man ikk mærke forskel, fra en der er født 150hk ?

    skal køre fra dk ved middag imorgen, så skal sku lige være sikker hehe


  • #13   18. jan 2010 kan lige se at i den mail han har sendt, skriver han at med 150hk turboen kan den få omkring 190hk


    men man kan jo blive ved hvis det er smiley for mere vil have mere

    større udstødning
    front monteret IC
    osv
    osv smiley


  • #14   18. jan 2010 ja det er korrekt, motoren er stort set ens..

    hvis det var mig, ville jeg vælge 130hk modellen, da den jo er billigere, og du kan stort set få samme effekt ud af den


  • #15   18. jan 2010 det jo det.. men det jeg havde forestillet mig var en 150hk motor og en chipning til 3500kr ca så jeg ikk skal skrue i den hele tiden.. men hvis jeg kun får en 130 motor så sku jeg lige være sikker på den kunne laves om til 150 uden det vilde af problemer og så skal den nok køre 200.000 før der skal rodes med den igen smiley

  • #16   18. jan 2010 tak for hjælpen casper..
    det hjalp en del .. nu kan jeg da få sovet uden at skal spekulere over det smiley hehe


  • #17   18. jan 2010 jamen det er bare at få den chippet til ca 170hk og 400nm uden at ændre andet smiley så går den helt kanon

  • #18   18. jan 2010 jamen det kan vel ikk være så slemt og skifte kobling når jeg har mulighed for en 2 søjlet lift ?

  • #19   18. jan 2010 nej det er det skam heller ikke.. ikke den store sag, smiley

  • #20   18. jan 2010 En 150 har en smedet krumtap (Stærkere) end en 130. Køb en 150 hk i stedet, den har også mere i udstyr som regel....

  • #21   18. jan 2010 Det er ikke bare turbo der er forskel.. I de store træk så ja der er større turbo på.. Intercooleren er en stor front monteret. Som nævnt smedet krumtap/stempler. Større dyser. Og i det hele taget er hele drivlinjen forstærket. Bla bremser er større trækaksler er kraftiger osv osv.. De er LANGT fra ens 130hk tdi og 150hk tdieren... En 150hk model ender som regel mellem 185-195hk og mellem 400-420nm Det er for det meste svinghjulet der begynder at ryste end koblingen der begynder at glide ved max nm.. Hvis du er i tvivl om hvad du ville vælge og ville finde noget mere ud af forskellen på 130hk/150hk motoren så høre inde på www.vagcars.dk istedet for herinde, folk snakker som røven går om ting de ikke ved noget om..

    Mvh Skak


  • #22   18. jan 2010 Det er <i>ikke</i> bare turboen, der er til forskel - som flere har skrevet. Jeg har selv en 150 hk motor og den kører faktisk markant anderledes end den lidt mindre 130 hk version. Den er langt mere harmonisk.

    Når det kommer til potentiale, ryger den "store" 130 hk (standard 310 Nm) op på ca. 175 hk og 420 Nm med en chip, hvor min endte å 196 hk og 467 Nm. Jeg har hørt flere sige, koblingen ikke kan holde til så mange Nm - men min holder nu fint smiley

    Det korte af det lange er, at man ikke "bare" skifter delene fra en 150 hk model over på en 130 hk model - desværre. Du skal nok lede videre efter en anden bil, hvis du ikke vil nøjes med 130 hk + evt. en chip.


  • #23   19. jun 2012 hej alle sammen herind. jeg ved det ikke om i kan hjælp mig med min putte flere hk i en bil Golf 4 1,9 TDI jeg tror den har 90-110 hk nu og jeg hørt om hvis man kan have op til 130 Hk, så man kan spar på Diesel også men ved ikke om det passer ?

Kommentér på:
Golf 4 TDI 130 eller 150 hk ????

Annonce