6.660 visninger
|
Oprettet:
Golf 4 TDI 130 eller 150 hk ???? {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg har kig på en bil i tyskland.-. hans skriver den har 150hk
men den har kun 2 røde bogstaver DI ikk T og hvad jeg har fået af info så skulle det være 130 hk.
men han siger den har fået chip og størrere dyser..
Nu vil jeg så gerne vide hvor meget mere jeg skal skifte for en 1.9 TDI 130hk motor er 100% magen til en 1.9 TDI 150hk ?
jeg havde jo regnet med at smide en chip i en 150hk motor.. og nå måske 170hk..
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
hvor 150modellen kan få ca 180-185hk, har jeg hvertfald fået afvide af ham, forskellen på de to motore er turboen som er lidt anderledes mener jeg..
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 184
Køb en 150hk model istedet, den bliver du gladere for i længden!!
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
casper n: så skal jeg jo bare have en turbo fra en 150hks så????
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=122942313&origin=PARK&lang=en
og det er det han siger om bilen:
Meget velholdt bil, har netop fået ny TÜV og AU, bremseskiver foran og bag nye (og gummi), olieskift, bremsevæske forandring, nye dæk, blokeres, er Teiferlegungsfedern, aluminium hjul, LED baglygter, grill uden emblem, LED sideretningsviserblinklys, R32 look front forklæde, onde øjne svejset til at åbne Central fjernbetjening (via fjernbetjeningen for at lukke vinduer og komfort lukning), regn sensor, bilen er også blevet installeret endnu Desuden nye brændstofinjektorerne og en software-optimering. Den venturet har ingen start problemer, da det ofte er tilfældet med handelsbeskyttelsesinstrumenter. Test Drive er muligt efter aftale. på bagsiden er en lille lackbeschädigung. Intet vilde. Alle registrerede. Forbruget er kun 4,5-5,5 L i gennemsnit. 50 € altid fylde så mange 900-1.000 km.
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 184
Nu er jeg ikke vw ekspert, men kan ikke forestille mig at det kun er turboen der er forskellig på de 2.
På seat's "gamle" 1,9tdi pd 130, 150 og 160, er både stempler, krumtap, turbo og IC forskellig.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
men når du chipper den, oppe i det område, så skal du have en anden kopling i da den vil begynde at glide når den kommer over 400nm, har en kammerat som har en 1.9tdi motor 130hk som er chippet til 174hk og 425nm, ved landberg, uden at være presset 100% og hans glider en gang i mellem
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
Men hvad siger du så jeg skal gøre for at få en 150hk?
ny kobling?
150hk turbo
og så en chipning ?
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
150hk turbo
og forbi landberg
så skal den nok lave 180hk måske mere ved det ikke
men du har tilgengæld en kanon motor med masser af kraft..
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
hvis jeg gør det, så kan man ikk mærke forskel, fra en der er født 150hk ?
skal køre fra dk ved middag imorgen, så skal sku lige være sikker hehe
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
men man kan jo blive ved hvis det er for mere vil have mere
større udstødning
front monteret IC
osv
osv
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
hvis det var mig, ville jeg vælge 130hk modellen, da den jo er billigere, og du kan stort set få samme effekt ud af den
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
det hjalp en del .. nu kan jeg da få sovet uden at skal spekulere over det hehe
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 9 Emner: 29 Svar: 91
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
dec 2003
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 6 Emner: 92 Svar: 1.627
jul 2003
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 151 Svar: 1.278
Mvh Skak
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Når det kommer til potentiale, ryger den "store" 130 hk (standard 310 Nm) op på ca. 175 hk og 420 Nm med en chip, hvor min endte å 196 hk og 467 Nm. Jeg har hørt flere sige, koblingen ikke kan holde til så mange Nm - men min holder nu fint
Det korte af det lange er, at man ikke "bare" skifter delene fra en 150 hk model over på en 130 hk model - desværre. Du skal nok lede videre efter en anden bil, hvis du ikke vil nøjes med 130 hk + evt. en chip.
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 6
Golf 4 TDI 130 eller 150 hk ????