{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

Blowoff på Leon.... {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaringer med det? Har fået af vide at det kan være et problem på Leon'er, A3'ere og alle der faktisk har den velkendte 1,8T motor i fra efter årgang 2000.....

Det er noget med at gasspjældet bliver styret elektronisk via styrechippen i stedet for mekanisk på de nyere årgange og at det ikke er altid at chippen er "modtagelig" overfor en åben blowoff ventil.

Det fortalte ham fra Entech i hvertfald.....jeg ved intet. smiley

Jeg har dog fået sat en på og skal køre med den nogle dage og se hvad der sker.....umiddelbart virker den godt nok, dog lufter den ud lige let nok efter min smag......sker allerede ved 2000-2500 omdrejninger (der starter turboen)!! Vil gerne kunne styre det lidt bedre så det først sker ved over 3000 omdrejninger.....kan det ikke justeres ved at stramme fjedren (hvis der er sådan en på de ventiler Entech leverer?)??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blowoff på Leon....
  • #1   21. sep 2005 Hej..

jeg ved at Jan her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37775 har kørt med bov på hans a3, så du kan da snakke med ham om hvad hans erfaring er..

tjek evt www.brugtstyling.dk der er han tit på, og der kan du spørge igen hvis det er..

• #2   21. sep 2005 ja det er rigtigt nogle biler med e-gas ikke vil køre med blowoff på.. Men den fra Entech er special lavet til 1.8t og funker fremragende. Dit spørgsmål forstår jeg ikke lige?? Du vil have at blowoffen først skal sige noget når du kommer over 3000 omdrejninger?? Det kan du godt glemme!! For der er mest tryk på turboen ved omkring 3000 omdrejninger så det er selvfølgelig der blowoffen vil sige mest.. Og at stramme eller løsne fjedren er kun kun noget med lyden at gøre hvad jeg da ved smiley

• #3   21. sep 2005 Det der med at den er lavet specielt til 1,8T motoren kan godt være men han sagde faktisk også du SLET ikke kan få den til at virke på A4!!!

Det jeg gerne ville have var at den ikke allerede piftede ved 2000-2500 omdrejninger som den godt kan finde på, men først når du accelerer fuldt ud og kommer over 3000omdrejninger.

En anden ting er at den godt kan finde på at lufte ud hvis jeg accelerer "normalt"....

Så det jeg i bund og grund spørger om er om der kan justeres på ventilen så den bliver "strammere", kan man det???

Og ja jeg har også tænkt mig at spørge Entech selv, men det bliver først om et par dage når jeg alligevel skal melde tilbage hvordan den fungerer......jeg er bare nysgerrig smiley

• #4   21. sep 2005 Nej du kan ikke gøre noget ved hvornår den skal ppttt ud.. Som jeg skrev før så har turboen max tryk ved ca 3000 omdrejninger og der vil din blowoff så naturligt nok sige mest fordi der er max tryk der skal ud... Det med og justere fjederen mener jeg kun har noget med og gøre hvor højt blowoffen skal sige (jo hårdere jo mindre lyd) Men det er ikke optimalt hvis din bil lufter ud mens du accelerere.. Men tag en snak med Klaus han er altid super flink og snakke med smiley

• #5   21. sep 2005 Men det er da det noget af det fedeste ved turbo med det der dejlige pppttttttt :))

• #6   21. sep 2005 Den gør det heller ikke mens jeg accelerer når jeg gir den fuld gas, men kan finde på det hvis jeg accelerer stille og roligt op i "turbo-feltet".....det er ikke så belastende, men ville bare gerne kunne styre det noget mere når man kører "pænt".

Men ja det fedeste er når man gir den gas og man så lige får et pift!! smiley

• #7   21. sep 2005 Jeg har læst at man på dem der er justerbare, kan justere hvor meget tryk der skal til før ventilen lufter ud.....men ved ikke om det og justerer hvor højt et pift du får??

Men det vigtigste er også at det åbentbart ser ud til at jeg kan have blowoff på min.....blev lidt nervøs da han sagde at det muligvis ikke kunne lade sig gøre!! smiley

• #8   21. sep 2005 hehe ja hvad er en turbo uden blowoff.. Men tag en snak med Klaus fra Entech om det smiley

Kommentér på:
Blowoff på Leon....

Annonce