{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Kompressor på Omega B 3,0 V6!!! {{forumTopicSubject}}

Hej BG jeg mangler lidt hjælp/erfaren viden angående kompressor og montering deraf...

Motoren er en 3.0 24v V6 og yder standard 211 hk...

Min plan/ide er at sætte en kompressor på, jeg er godt klar over at jeg selv skal til at lave beslag og rørføring mv.

MEN hvilken kompressor skal jeg vælge: roots, eaton, rotrex skal det være skrue kompresser eller og hvor fed er det med magnettilkobling???

Først og fremmest skal siges, at jeg har ingen form for viden om trykladning, så er der evt. en venlig sjæl der kan skrive hva jeg såen i grove træk skal bruge af acceries
såsom benzintrykregulator, ståltoppakning osv...

Og hvilken kompressor skal jeg vælge hvis jeg gerne vil have et jævnt træk og fra ca 1500 omdr.???

håber i kan hjælpe - på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kompressor på Omega B 3,0 V6!!!
  • #1   29. jan 2010 hvorfor vælger du ikke turbo det er billigere og ikke så hårdt ved motoren

  • #2   29. jan 2010 Mener Dbilas har kompressor eller turbo kit til en Mv6er

  • #3   29. jan 2010 Alt af hængig af hvad tryk du vil køre med, forvetet hk osv. kan vi ikke sige hvad du skal lave ved motoren....

    Jeg syntes ikke du skal gå efter magnet kobling, da det oftest er de små roots cs 12 og 14 kompressore, der ikke kan levere mere end de 230 hk ca

    det smarteste for dig vil nok være en rotrex kompressor, den er til at finde plads til, og de fåes op til 800 hk

    en eaton er noget at en klods, og plads er der jo ikke så meget af i forvejen

    men uanset hvad du vælger vil det være en rigtig god ide / nødvendighed smiley at få fat i en anden motorstyring Wolf3d, MS osv. det er det bedste i længden... og vil mene 0,4 bar ikke behøver nogle indre modifikationer af motoren...

    men hvis du skal have det sjovt med +1 bar skal kompressionen sænkes...

    stavefejl er gratis...


  • #5   29. jan 2010 andreasen - jamen jeg ville gerne have omkring 300hk altså plus minus... Og altså motoren bliver renoveret med lejer og så videre men du mener at jeg kan bruge en normal toppakning hvis jeg kun køre 0.4 bar men hva vil jeg få ud af det? Anden motorstyring er det et krav for at det kan lade sig gøre eller... Og hvilken kompressor vil du anbefale mærke model? Og hva med benzin skal der større dyser i og evt en benzin trykregulator

Kommentér på:
Kompressor på Omega B 3,0 V6!!!

Annonce