{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.427 visninger | Oprettet:

jacques b
jacques b
Tilmeldt:
4. mar 2007
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48

BMW E36 V8 ombygning {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter

Jeg har anskaffet mig en E34 540i (med automatgear)uden afgift + Jeg har en E36 325i m. vanos uden afgift jeg også kan tage dele fra hvis det er..

540 motoren skal ligges i en E36 325i sedan uden vanos fra 91..

Hvad skal jeg bruge af dele? Hvad skal speciel laves? Kan se på koed`s hjemmeside at de har en masse dele til v8 montering, men hvis man skal bruge alle de forskellige dele de har tilsalg kommer vi hurtigt op på 30.000 og det har jeg helt sikkert ikke tænkt mig at bruge..

Er der evt en der kan lave en liste over de ting jeg skal anskaffe og ha lavet. og hvad med ledningsnettet?

Eller har nogen her på siden der selv har lavet denne ombygning?

Har nogen muligvis brugbare dele tilsalg? Eller ved hvor man kan købe delene billigere end hos koed?

Al hjælp og gode råd modtages med kyshånd..

Mvh..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E36 V8 ombygning
  • #1   31. jan 2010 hvis du ik vil bruge 30 K på det, så skal du ik gøre det.. da det koster en stor omgang med afgift smiley

  • #2   31. jan 2010 Man ka ikke lave den ombygning uden de dele desvære

    Grunden til de er så dyre de dele fra KOED, er fordi det er ALPINA dele fra deres Alpina B8, som de byggede med en 4,6L V8 motor, bundkar og alt er noget Alpina har fået lavt specielt til denne model.


  • #3   31. jan 2010 Du får den aldrig godkendt. Det er prøvet før med en stor indsats og det lykkedes aldrig.
    Men tror det største problem bliver at finde et bundkar og oliesi der passer


  • jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48
    #4   31. jan 2010 Afgiften tænker jeg kun på når jeg skider så det er ikke noget problem smiley


    Mht bundkar. Kan man ikke bare tage nogle standart 540 og lave dem om eller lave nogle i jern.. Jeg har adgang til autoværksted, pladeværksted, smedeværksted, finmekaniker/værktøjsmager-værksted..Og det samme samme med resten, hvad kan man fabrikere eller modificere selv med disse muligheder?


  • jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48
    #5   31. jan 2010 Hvorfor bliver de aldrig godkendt? jeg har tænkt mig at syne den som var det en 530 v8 motor der ligger i... ????

  • #6   31. jan 2010 Du vidst nok os godt få den godkendt, men så ska du betale afgiften af en Alpina B8 og den er meget dyr på danske plader

  • jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48
    #7   31. jan 2010 jeg skal da ikke betale noget afgift hvis den synes som en 530 motor med 230Hk... Det er kun et spørgsmål om den konstruktive ændring er lovlig eller er det???

  • jesper f
    jesper f Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #8   31. jan 2010 Svar til "fp G". Det kan godt synes og godkendes. Ole fra Viborg Autoteknik byggede for et par år siden en E36 med V8 fra en740i. Det kræver papirer fra et tysk firma der har fået det godkendt, miljøattest og whatever. Omfattende men det kan gøres. Hvis du har råd til afgiften......

  • #9   31. jan 2010 Ja ved ikke om det er dyrt eller ej men hvis den bliver godkendt i hvilket som helst eu land skal de også godkende den her hjemme. og hvis det er for højt kan man altid anke sagen.

  • #10   31. jan 2010 i med en 530 v8 og få den synet med konstriktiv ændringer, så tager man en 540 og banker 530 nr i blokken og wupti så går den gennem syn igen, det er sådan alle dem der kører rundt er lavet, bundkaret laver man bare om der er alu og kan sagtens svejses i ophæng laver man selv så kan man sagtens holde kostprisen nede, du vil vel ha manuel gear i

  • #11   31. jan 2010 jesper f hvis det er ole´s eller for den sags skyld michael som arbejdede dernede og også havde en så blev den lavet på samme måde

  • #12   31. jan 2010 Der er kommet nye syns regler der siger du ikke kan lægge en v8 motor i en e36, da den aldrig er lavet i en v8 udgave. Kun en alpna men det er jo i terorien en anden bil.

    Men når det er sagt så er bmw gode til at lave godkendelser til ombygninger, så prøv at høre bmw danmark ad.


  • #13   31. jan 2010 der er folk herinde der har lavet det.
    os en der havde et helt kit til salg, for 16 t kr. men desværre nåede jeg ikke at købe det.


  • #14   14. feb 2010 Skulle gärna se din projekt med bilder på de gemensam BMW forum för Danmark, Sverige och Norge där alla är välkommna på: http://www.bimmerforum.se/index.php?board=95.0

  • #15   15. sep 2010 Bmw har en typegokendelse på e36 med 540 motor

Kommentér på:
BMW E36 V8 ombygning

Annonce