{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

spørgs. rustfri udst. G2 GTD {{forumTopicSubject}}

har lige et par spørgsmål.

vil til at lave rustfri udstødning på min golf 2 GTD. havde tænkt mig at skrue den op til ca 0,8-0,9 i tryk, montere intercooler og få den justeret i pumpen samt måske et stort luftfilter hvis det ellers vil hjælpe?

1. hvad er den optimale størrelse på røret? 2"-2 1/2"-3" ?

2. havde tænkt mig kun at have en enkelt lyddæmper, men hvilken skal jeg købe?

3. kan udstødningen være der for bagbroen afhængigt af hva størrelse det bliver i?

håber i kan svare på mine spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgs. rustfri udst. G2 GTD
  • #1   3. feb 2010 Det er jo jaér hele vejen ned, da det er hvad du selv syntes der er fino...., men hvad forventer du der vil ske med bilen, selv om du smed et 10" tommer rør på,,, er det ikke bare hvad du selv syntes er fedt... )) ;-))

  • #2   3. feb 2010 altså man vil jo helst ha det bedste træk på vognen smiley

    har ikke selv erfaringer med diesel eller for den sags skyld turbo-biler. så ville gerne høre hva folk har af erfaringer. og hva der fungere bedst, altså om der skal være modstand eller om den bare skulle puste helt vildt smiley


  • #3   3. feb 2010 hvis du godt bare vil have en lille smule lyd i den, så bare ren rør hen til bagpotten, og så 2,5" rør det er fint, så køb en eller anden remus, med to mindre afgange, ikke noget stort skrammelværk, det ser åndsvagt ud, og tror sagtens det kan gå hen over bagbroen, det er bare et spørgsmål om at få det tilpasset 110% før det bliver færdigsvejst (:

  • #4   3. feb 2010 der skal ikke rigtig være modstand på en turbo bil det er derimod vigtiger på en suge bil med tror du skal holde dig til 2 tommer når det er sådan en lille motor og den ikke er vild pumpet

  • #5   3. feb 2010 Hvad jeg kender til diesel alm. så hjælpe det ikke at lave gennemgangen størrer, men nu er det jo også en turbo diesel du spørger til,,
    Men må være dig svar skyldig, med tommer, men den skal vel heller ikke larme for meget så du bliver stoppet eller til næste syn...


    Men du kan altid lave rørene så de kan være der for bagbroen, der handlere jo bare om tilpasning i sidste ende.. ;-))


  • #6   3. feb 2010 vil helst lave afgangen selv da jeg bedst kan li at afgangen går skråt ned i jorden til sidst, så skal bare ha fat i en rustfri mellempotte. hvor finder jeg sådan en?

  • #7   3. feb 2010 størrelsen kan jo som sådan være ligemeget, det ændrer jo bare på lyden, så man kan lave det som det passer en bedst (:

  • #8   3. feb 2010 dvs du vil køre uden bagpotte, og så kun en mellempotte eller?

  • #9   3. feb 2010 glæder mig sgu lidt til at komme igang nu. er i lære som rustfast smed og det er det første udstødningssystem jeg skal lave. bliver sgu spændende smiley

  • #10   3. feb 2010 Martin S det var planen. ved ikke om det er en no go?

  • #11   3. feb 2010 tror da det er godtnok, men hvis du vil have bare lidt godt lyd i den skal der kun sidde en potte, kørte jeg rundt med på min sidste gtdèr den lød helt vild godt bagfra, uden at være noget voldsomt, men lige tilpas (: er også blevet stoppet flere gange hvor udstødningen var pillet af helt oppe ved turboen, uden panserne sagde noget til det, de larmer ikke en skid så snart der sidder turbo på (:

  • #12   3. feb 2010 og btw. hvis du skal have intercooler på, så tag en fra en mercedes sprinter mener jeg, den passer rimelig godt i fronten, der skal skæres lidt i rammen foran køleren. Havde sådan en på den lyseblå GTDèr også og det giver altså virkelig noget med en frontmonteret intercooler. Havde ikke spændt den fast på nogen måde, den bar bare "kilet" ned mellem køler og fronten, og sag rigtig godt (:

  • #13   3. feb 2010 Martin S

    tak for tippet.

    hvis du kender en der mangler en original intercooler med alt plastik og det hele så sig lige til. så vil jeg sgu ha frontmonteret. smiley


  • #14   3. feb 2010 så lidt da, gør jeg godtnok ikke lige pt (: men ved af personlig erfaring at det giver meget mere med en frontmonteret, og hvis den er skruet lidt i pumpen spiller det virkeligt (:

Kommentér på:
spørgs. rustfri udst. G2 GTD

Annonce