{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øko tuning?
  • #1   14. apr 2010 Ja

  • #2   14. apr 2010 så er det så der jeg leder efter folk som egentlig ved lidt mere om det, og ikke bare en som siger ja

  • #3   14. apr 2010 hvad er det som du vil vide mere om?
    Der er jo ikke noget nyt i det.
    Det er jo bare en finjustering af motorens parameter


  • #4   14. apr 2010 forklarer artiklen ikke meget godt hvad det handler om?

  • #5   14. apr 2010 Du spørger om der er hold i det? Jeg svarer ja. Hvad vil du vide ? Evt. kontakt et firma der udfører dette ?

  • EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #6   14. apr 2010 Må sgu da være nogen herinde der har prøvet det og som kan udtale sig

  • Simsam
    Simsam Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 92
    #7   14. apr 2010 Jeg ved intet om chip tuning, men har lidt svært ved at forstå det hvordan det kan være at der kan sidde et par mennesker som kan ændre i motorstyringen, og både få flere krafter og bedre økonomi, uden at det går udover motorens holdbarhed.

    Hvis det var så enkelt havde producenterne af de respektive biler nok selv grebet muligheden for at få deres biler til at opnå samme præstationer


  • EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #8   14. apr 2010 Jakob s- prøv at læs hva de skriver derinde på deres hjemmeside, men kan sagtens følge din tvivl

  • #9   14. apr 2010 Herinde er der da MASSER som har prøvet det .... Folk der har fået chiptunet deres bil kan jo også ofte kører 1-2 km/l længere, HVIS de ikke ændre kørsel mønster.
    Det er præcis der de fleste ikke holder sig til og kører længere, for der dælme ik mange som kører præcis lige så morfar som tidligere, hvis de har 25 hk mere under foden.



  • #10   14. apr 2010 #Jacob S: Nu bruger bilfabrikanter jo også samme grund motor selvom de måske har 3 modeller af den som yder fra 150 - 220 hk.
    Der kan selfølgelig være ændre dyser, en anden turbo, men som regel har de jo ikke ændret blokken eller noget, hvilket jo er fordi det er væsentlig billigere og ændre motor styringen, så de rammer et stort målgruppe.


  • #11   15. apr 2010 Det er noget fjol at love flere km på literen med flere kræfter. En hver idiot ved at for at lave mere effekt skal der mere brændstof til og mere luft.

    Det eneste de gør er at tilbyde en funktion der kører magert ved 3/4 nedtrådt speeder og hvor mange kører med pedale der???


  • #12   15. apr 2010 Det kan godt lade sig gøre - men hvad de ikke skriver er at det koster på foureningen.. Fabrikanterne HAR allerede optimeret brændstoføkonomi versus foruening og fundet det bedste kompromis. Så vil du køre længere på literen, ja så koster det en højere NOx fourening og en højere belastning på plejlstænger, pinbolte, toppakning mv.

    Paaskebrød: Det gør 99% af alle bilister - når du bare følger trafikken, så udnytter du slet ikke den effekt din motor yder. Jeg kører ca. 20km/l i min HDI, det er målt over et par tusinde kilometer med alle slags kørselstyper - og den har da ikke problemer med at følge med trafikken smiley


  • #13   15. apr 2010 Peter, resultatet af flere NOx'er kommer jo netop af mere diesel og mere effekt smiley så du modsiger lidt dig selv. at man ved at "følge" trafikken kan holde sit forbrug pænt kan jeg da selv skrive under på. Min egen går 13 ved blandet kørsel og er opgivet til 12,5 (hvilket faktisk er højt sat). Men jeg kører også det jeg må og holde turboen så lidt i gang som jeg nu engang kan.

    Som du rigtigt er inde på er bilerne optimeret til normerne for forurening samt forbrug. Og dermed kan en "hobbygaragefusker" ikke bare gå ind og optimere en chip bedre end hvad en fabrik har brugt oceaner af tid og penge på at få lavet helt i orden. smiley


  • Simsam
    Simsam Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 92
    #14   15. apr 2010 Emil G - nu er producentens hjemmeside nok ikke den mest valide kilde, men det jeg ville frem til er også det som flere skriver, at bilfabrikkerne bruger enorme summer og har de bedste eksperter til at lave de forskellige dele til motoren osv.

  • #15   15. apr 2010 Paaskebrød: Jeg modsiger ikke mig selv, kan du kan ændre på sammensætnignen af den fourening din bil udleder, du kan sænke soden, men det sker på bekostning af højere NOx. Du kan godt få højere NOx værdi ved samme mængde diesel, så jeg modsiger ikke mig selv. Jeg har efterhånden lavet en del økofiler, og der er god gevinst at hente, men det sker ikke uden en anden parameter stiger - træerne gror ikke ind i himlen.

  • #16   15. apr 2010 Peter, okay jeg tror vi snakker lidt forbi hinanden. Min pointe var egentlig at få at få flere hk er man nødt til at tilføre mere luft og brændstof som resultat af det vil man for at undgå sod/røg få NOx'er. Det er nok mig der skrev det megt forkortet.

  • #17   16. apr 2010 Mere effekt er lig med mere diesel - ja. Men husk på det er ikke under alle forhold du vil have mere diesel. Du kan sagtens lave en chipning med rigeligt med heste men stadig beholde en god økonomi. Jeg har lavet en 206'er med 165Hk og 400Nm der tilhverdag kører 20km/l..

    Den vigtigste begrænsning for god økonomi er dog stadig sjaufutten smiley Du kan lave alverdens tiltag for bedre økonomi, men hvis chaufføren ikke kan finde ud af at udnytte det får man ringe økonomi.


Kommentér på:
Øko tuning?

Annonce