{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  206 rc indsug mani/ 406 TS4 mani
  • #1   26. apr 2010 Tvivler på den fra RC passer på da det er en helt anden motor type.

• #2   26. apr 2010 Er det en anden type?
    Er du sikker på det?

• #3   26. apr 2010 der er flere der har en 206 rc manifold på en 206gti og det siges det giver bedre end en 2,2 manifold også passer den vist bedrer men mange gange dyrer end 2,2eren

• #4   26. apr 2010 206 RC er en helt anden motortype med andet topstykke.

Blokken er den samme. Men knaster og top er anderledes.

Jeg havde TS4 manifold på min. Det er ret meget arbejde du skal påregne med at installere den.

Men det giver den skønneste lyd sammenlignet med den std. plastik og effekten er ret god.

Jeg fik 160HK og 191NM med TS4 manifold og andet filter/bagpotte og RH indkørsel. Dertil kommer bedre speederrespons og mere kørbar motor.

Hvis jeg havde en anden udstødning på ville jeg bestemt have haft hentet noget mere. Der var også vacuum i indsugningen dvs. at der var meget at hente med et større spjæld. Fx fra 306 GTI.

• #5   26. apr 2010 skriv til henrik f på min venneliste han ved alt om det

• #6   26. apr 2010 RC indsugningen passer fint på en GTi, ligeså med den 2.2, der skal dog tages et par millimeter f den og så skal der laves en flange til dit gasspjæld. Som skrevet ovenover kan det godt betale sig at få 306 GTi gasspjæld på da det også vil være med til at give lidt i den samlede effekt.

Hvilken af de to der er bedst ved jeg ikke, men kig evt på hi-speed.dk og så under guider/tuning eller prøv at stille spørgsmålet i forum

• #7   29. apr 2010 *Hi-Speed* RC er præcis samme motor "type" som GTI'en, de er begge EW'ere.
    Og jo den passer fint på, der skal laves lidt fikumdik omkirng generatoren, og der er ikke plads til resonator boksen under manifolden mere. RC manifolden er at foretrække, men den er dyrere af flere årsager. 90% de 2.2 manifodler der er til salg på nettet er dem som peugeot kasserede på 2.2'erne da der blev kørt kampagne på dem. Det vil sige at mekanikerne fik dem op under neglene og begyndte at sælge dem billig på nettet. Der har ikke været en sådan kampagne på RC manifolden - derfor er der ikke ret mange i omløb brugt.

RC'eren er en EW10J4RS
    GTI'en er en EW10J4

www.peugeotforum.dk

• #8   10. jul 2014 Hei smiley er der nogen som har en RC indsugningsmanifold til salg? så vil jeg meget gerne købe den.
    jeg har kigget overalt på nettet og jeg kan bare ikke finde en!

Men ja RC manifolden giver mere end 2.2 manifolden fra en 406 TS4

Kommentér på:
206 rc indsug mani/ 406 TS4 mani

Annonce