1.251 visninger
|
Oprettet:
tror i på dette?? :) {{forumTopicSubject}}
hey alle sammen...
en ven sendte mig lige et link til dette...
http://www.streetbeatcustoms.com/Tornado/Air-Intakes/Turbonator-Super-Charger/17725/
tror i på at det virker?? jeg tvivler nu lidt...
maj 2003
Følger: 146 Følgere: 139 Biler: 1 Emner: 298 Svar: 2.028
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.558
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
maj 2008
Følger: 151 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 11 Svar: 505
Toyota Camry 1994 4900 125 HP 122 HP Up To 7 HP More Power
VW Jetta 2000 4900 125 HP 122 HP Up To 7 HP More Power
haha fed der er noget som ikke helt passer
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 2.188
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
den spottede jeg os som noget af det første...
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.558
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 636
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
maj 2009
Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.558
maj 2009
Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.558
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.558
jun 2007
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 241
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 407 Svar: 1.328
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 898
Hvis det er en udgave der får 12v, så vil det stadig ikke gøre nogen forskel. Den energi du trækker fra generatoren belaster bilen mere end den energi du vinder ved det.
Det skyldes bl.a. energitab i blæsermotoren. En stor del går tabt i luftmodstand mod blade, varme, gnidning i lejer osv osv...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Som jeg ser det, så sætter man en propel imellem, som selvfølgeligt vil give øget modstand, hvis der ingen motor var i den. Hvor meget modstand vil den give i forhold til det, man vinder ved, at den lille motor skubber luft igennem og påvirker luftflowet positivt? Det er der vel dybest set ingen af jer, der ved?
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 898
Det kommer til at svare til at du skal køre med din startermotor kørende konstant. Det er en massiv belastning vi snakker om her.
Den smule rotation en lille blæser vil kunne levere, vil aldrig kunne nå op og levere den mængde luft motoren kræver. Den vil derfor kun være en forhindring i indsugningsflowet.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg mangler lige så meget dokumentation for, at det <i>virker</i>. Jeg synes bare ikke, man kan feje det væk, uden at have sine kilder i orden.
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 898
http://www.streetbeatcustoms.com/Ram/Air-Intakes/1-PSI-Super-Charger-System/549476/
En elektrisk kompressor som leverer 1 PSI (0.07 Bar) bruger 60 Ampere (833 Watt)! Dvs du skal have en seperat generator alene til din blæsermotor. Og 0.07 bar er ikke ligefrem en stor forøgning i hk. Men 60A er en stor belastning på motoren.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Hvor meget har 60 A af betydning for motoren, hvis man slår den til, når man kører på motorvejen?
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.940
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.558
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 898
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.558
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 898
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 898
1.1) En bil suger luft ind. Vakuumet er direkte proportionalt med motorens omdrejninger. Deraf stigende omdrejninger = større vakuum
1.2) Firmaet skriver at en forøgelse på 1 PSI kan forventes (+0.068 Bar)
2.1) 60A belaster motoren en god del. Og ved højere omdrejninger kan blæseren ikke levere de lovede 1 PSI, men noget lavere (qua proportionaliteten mellem omdrejninger og vakuum)
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg kan ikke helt se, hvorfor den ikke kan lave 1 PSI ekstra, når motoren kommer op i omdrejninger. For mig at se har det ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre. Det er jo stadigt to uafhængige kilder, der giver luft; vakuum og elmotor.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Nok det eneste den kan bruges til.
HansPassatTDIHald
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 898
For enkelthedens skyld fjerner vi tidsaksen, så den kan levere 3 Liter luft
Du har en beholder med plads til 1 liter luft.
Blæseren sluttes til din beholder og startes. Din beholder indeholder nu de 3 Liter luft. Dette giver et overtryk på 2 bar.
Hvis du så derefter ta'r en beholder med plads til 2 liter, og presser dine 3 Liter luft ned i, så har beholderen kun et overtryk på 1.5 bar, osv osv.
I virkeligheden leverer blæseren dog L/Min, og din beholder(motor) indeholder L/Min.
Hvis vi siger at din motor bruger 1L/Min i tomgang (1000 o/m), og din blæser laver 3 L/Min, så har du et overtryk på 2 Bar.
Hvis motoren hæver omdrejningstallet til 2000 o/m bruger motoren 2L/Min, og trykket bliver nu 1.5 Bar (som eksemplet)
Ved 3.000 o/m: 3L / 3L
ved 4.000 o/m: 3L / 4L
ved 5.000 o/m: 3L / 5L
ved 6.000 o/m 3L / 6L
ved 7.000 o/m 3L / 7L
Blæseren vil aldrig kunne levere mere end de 3 L/Min, og derfor bliver den meget hurtigt en ren belastning.
Tallene i eksemplet er fiktive, og kun brugt for at simplificere min pointe. I virkeligheden bruger en motor meget,meget mere luft end 1L/Min, og blæseren kan sikkert også levere mere end 3 L/Min...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
På siden lover de, at blæseren leverer 1 PSI luft ekstra i forhold til standard. Så kan det jo aldrig i den henseende blive en begrænsning.
Man må jo som udgangspunkt antage, at hvis luftfilteret standard kan levere 3 liter luft pr. tidsenhed, så kan den med motoren monteret levere mere end 3 liter luft pr. tidsenhed.
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 898
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 898
Sådan er nu engang fysikkens regler om flow og tryk...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.531
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
HansPassatTDIHald
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
Men sådan en bette blæser kan slet ikke levere noget nær det der skal til for at lave et overtryk. En motor suger MEGET luft. Så blæseren skal op og levere mere end motoren kan suge, før det vil give effekt, og det er helt umuligt med den der. Den vil ikke engang kunne lave overtryk på en 1 kubik motor til en fjernstyret bil. Den vil bare lave modstand og tage effekt.
Men den var oppe og vende for et par år siden på www. powerforum.dk Der finder du nok mere reel teori du kan bruge hvis du kan finde emnet.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg ved det som sagt ikke. Jeg prøver heller ikke på at overbevise jer om, at den virker. Jeg er da selv overbevist om, at den <i>allerhøjst</i> kan have en meget begrænset positiv effekt.
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
tror i på dette?? :)