{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.691 visninger | Oprettet:

"LET" tuning til golf 3 1.8 fra 95 {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

jeg læste engang et indlæg om en som søgte noget let tuning til en golf 3, er der var der en som havde svaret ot man kunne tage topstykket fra en golf 3 GTI og sætte på, for det passede mere eller mindre lige over..

Kan dette passe? Og hvis dette er tilfældet , er det så en holdbar løsning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "LET" tuning til golf 3 1.8 fra 95
  • #1   25. maj 2010 2,0 gti 8v 115hk passer på, det har større ventiler

  • #2   25. maj 2010 og ja det kan holde, dog skal der laves noget ved indsugningsmanifolden fordi den har 4 dyser gti´en men har selv lavet det på min den gamle i sin tid

  • #3   25. maj 2010 Er det helt sikkert at det passer over?? Hvad med sådan noget som motortype?

  • #4   25. maj 2010 okay.. lyder fandme godt... hvad helt præcist skal laves ved indsugningsmanifolden? og hvor meget ekstra giver det ca?


  • #5   25. maj 2010 det passer på blokken, dog kan jeg ikke huske om du skal have tandrem fra en alm 1,8 eller gti´en men det er småting jo

    der er kun noget der ved indsugningen der skal laves om så har du en topstykke der flower bedre (;


  • #6   25. maj 2010 5hk måske

    det hullet der større i gti´en fordi dyserne sidder i topstykket, svejste det op med en alusvejser, men du kan osse bare lave en plade


  • #7   25. maj 2010 hvilket hul? jeg ved desværre ikke så meget om selve motoren endnu, så jeg vil gerne have skåret det helt ud i pap...

  • #8   25. maj 2010 banan manifold og et k&n luftfilter kit, måske en sportsudstødning, så har du 10 15 hk mere, vis ikke 20. det fik min i hverfald. og det er noget nemmer end at begynde med topstykke, fordi der skla du have en styreboks med til at styre dyserne med.

  • #9   26. maj 2010 Jens J: tror du blander noget lidt sammen der...
    2.0 gti 8v toppen, har ikke større ventiler end den alm. 1,8 top, og dysserne sidder i indsugningsmanifolden, netop derfor har den de store kanaler på indsugnings siden, så der er plads til dysserne, umildbart vinder han ikke noget ved at smide 2.0 gti 8v toppen på, så kan han ligeså godt bare smide GTI knasten i det alm. 1.8 topstykke..

    men hvis han derimod finder et G60 topstykke, eller en top fra de første GTI motore(fra golf2, som er lavet frem til 1985,) så for du et topstykke med 2mm større indsugnings ventil, og der sidder dysserne i topstykket, i forhold til 2.0 toppen, så den er nem at blænde af, fx med 4 stk gamle dysser... og ja det passer lige over på hans 1,8 blok.. smiley

    så sådan en top, der er proff bearbejdet,
    en ordentlig knast
    justerbart knasthjul
    banan
    ordentlig udstødnings system
    evt, andet indsprøjtning, da monopointen flower elendigt..

    så er der lidt hk at hente smiley lidt som kan mærkes hvertfald,
    hvis du bare går efter 5hk ekstre, så kan du ligeså godt lade være, da du stort set ikke mærker det..

    håber det evt kan bruges smiley


  • #10   26. maj 2010 det var nogle meget brugbare info.. mange tak.. men hvis jeg så høvler knasten fra GTI'en over i, passer det så bare uden videre, og hvad med knasthjulet?? og hvis jeg så tager det gamle GTI topstykke fra 2'eren og sætter på, vil det så sige at jeg i princippet har 8 huller til dyserne? hvoraf jeg skal blænde dem af som sidder i topstykket og bruge de originale fra indsugningsmanifolden? og skal topstykket så bearbejdes på nogen særlig måde inden jeg sætter det på?

  • #11   26. maj 2010 ja knasten passer lige over i, og knasthjulet er magen til dit nuværende,

    ang topstykket, så hvis du bruger den fra 2'ern, så har du stadig væk kun 4 dysse huller som du skal blænde af(meget nemt), da dit nuværende monopoint, kun har én dysse og den sidder i karburatoren smiley

    topstykket er en god ide at få flow testet og optimeret så det passer til den knast du vil bruge, men så skal du næsten også have noget andet sprøjt på, i stedet for monopointen, da den som sagt flower yderst dårligt..


  • #12   31. maj 2010 okay.. det lyder bare fantastisk... men hvilket indsprøjtningssystem skal jeg have fat i i stedet så?? eller skal det originale indsprøjtningssystem flowoptimeres rent mekanisk?

Kommentér på:
"LET" tuning til golf 3 1.8 fra 95

Annonce