862 visninger
|
Oprettet:
økonomituning af Polo 16V? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har hørt nogle steder at man skulle kunne chiptune sin bil til ikke bare at køre hurtigere men også længere på literen.
Jeg køre i en VW Polo 1,4 16V 6N fra 99, som i følge VW køre bedst på 98 oktan, men kan også køre 95 oktan med et mindre effekttab.
Jeg køre normalt på Shell V-Power på de 99 oktan, og af hvad jeg har fundet frem til over en længere periode så køre jeg op til 1,5km/l længere på V-Power i forhold til 95 oktan.
Mit spørgsmål er nu, vil det give mig noget at få den chippet, både økonomi og ydelse, hvis den bliver indstillet til kun at køre på 99?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
aug 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
Og skal man vælge mellem ydelse og økonomi, eller får man begge dele?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Både ydelse og effekt bliver hævet. Man kan nok godt få effekten hævet yderligere, hvis man vil gå på kompromis med forbedret økonomi og omvendt - men forskellen er næppe stor på en motor som din. Så skulle det være en turbomotor
aug 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
Er der andre steder at få det gjort end tuning.dk? jeg kan se i en anden tråd om dem, at de måske lover mere end de kan holde.
jan 2006
Følger: 58 Følgere: 62 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 2.081
aug 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
jan 2006
Følger: 58 Følgere: 62 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 2.081
aug 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
Men er der nogen der ved hvor det kan gøres? der er en del der gør det med diesel biler, men hvad med benzinbiler?
jan 2006
Følger: 58 Følgere: 62 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 2.081
økonomituning af Polo 16V?