823 visninger
|
Oprettet:
Kompressor på 4age {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg overvejer at smide en kompressor i min MR2 med en standard 4age motor, så tænkte jeg lidt hvor meget skal laves om før den kan køre med den, stempler osv. ?
dvs hvilke dele skal jeg bruge til det ?
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 496
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 496
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 701
jul 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 115
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 496
Og skal du ret meget over 0,5 bar med den lader der skal du alligevel ud og ofre dyrt på en std 4age. Som i der i den sidste ende er et skidt udgangs punkt...
nov 2004
Følger: 157 Følgere: 194 Biler: 8 Emner: 59 Svar: 1.137
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 701
hvor det nemmest at få fat i sådan noget gøgl ? og hvor besværlig er den at smide i ?
bilen er stadig uden afgift forresten
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
selv ved lavt tryk.
Desuden så vil det være enormt bøvlet at få det til at spille ordentligt, da du ikke skal meget over 0,4 bar før de små nylon vinger i kompressoren ikke holder til det i længden.
så skal du enten have fat i en Rotex kompressor eller en turbo.
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 701
så må jeg ud og finde sådan en motor, der skal vel også nye trækaksler osv på den ?
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 496
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Hvis det skal holde og virke ordentligt så skal du have fat i et Rear-cut fra en kompressor AW11..
Det kan ikke betale sig at købe noget som løsdele..
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Rene sagde orldydt til mig da jeg var i tvivl om jeg skulle sætte en kompressor på min 20V at det var noget pis med en std kompressor, og at jeg skulle tage turbo hvis jeg ville noget som helst...
Og ikke for at give ham gudestatus, så ved den mand hvad han snakker om, jeg kan have hørt forkert så det måske var de ophæng som vingerne hang i der var lavet af noget nylon halløj, men han sagde at det ikke blev optimalt med std. kompressor
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 701
hvad er der af andre tunings muligheder for hele grunden til jeg overvejede kompressor er at 124 hk er lidt tamt, eller jeg vil ihvertfald gerne have en forøgelse på den
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
De er ikke så vilde igen, du kan dreje lidt af svinghjulet, porte & flowe motoren, montere indsprøjtningsspjældhuse fra en 20Ver, måske nogen skarpere knaster lidt udstødningsopgradering og lidt indkøring.
lidt bøvlet men så er 150 inden for rækkevidde med en god indkøring =)
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 701
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 701
men igen
andre tunings muligheder på en 4age ?
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 97 Svar: 701
ikke for at være krævende,
men kender du gode steder at finde de ting, har kun fundet et ordenlidt K&N kit, ellers fandt jeg kun britiske hjemmesider
Kompressor på 4age