hvor højt ladetryk ? {{forumTopicSubject}}
jeg står med en ny bil som er rimeligt ombygget i motoren. Sælgeren påstår den kan klare 1.5 bar ladetryk, og boost regulatoren giver jo mulighed for alt fra 0,1-3,0 bar , så man er jo både fristet til at skrue højt op eller længere ned, for "at være på den sikre side"
men kan man på nogen måde måle sig frem til hvor højt tryk man sikkert kan køre med?
det er selvfølgelig muligt at måle benzin og luftblanding, så man ikke kører for magert, det er jo RET vigtigt, så for meget luft(ladetryk) uden nok benzin er = mager motor og motorhaveri ret hurtigt.
...men hvad med hvor meget tryk topstykket i sig selv kan klare ? altså fra turboen ?
..eller kan man regne med at så længe den får benzxin nok med f.eks. 1.7bar, så er man på den sikre side?
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.237
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 497
Greddy 18G turbo (TDO5H – 18g 7CM2)
Greddy Intercooler
Greddy Dumpventil
GReddy Boost controller
AEM Fuel pressure regulator
Walbro 255 bränslepump
750 cc spridare
Blitz luftfilter
Portat EVO 3 Grenrör
Portat EVO 3 O2 hus
Apexi GT Downpipe
Apexi N1 Catback
S-AFC NEO
min pointe var blot at man netop IKKE kigger på hvad der er proppet i, da jeg jo ikke har en 100% garanti for at det reelt virker eller er monteret, til trods for at de fleste ting kan ses + kvitteringer.
jeg ville helst ikke tænke "ja med store dysser og en god benzinpumpe, kan den sagtens lave benzin til 1.5bar turbotryk".. hvis i kan følge mig
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 497
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 117 Svar: 1.812
hvor højt ladetryk ?