1.838 visninger
|
Oprettet:
N/A Tuning af Vr6 {{forumTopicSubject}}
hey BG.
går og overvejer og tune min vr6, fra 96.
har tænkt lidt på det her.
263 graders knastaksler fra JVK.
Komplet udstødningssystem fra JVK.
Bananmanifold.
Chip fra RH-Motorsport.
vil gerne have den over 210hk.
er der nogen der har prøvet det før, eller kender nogen stumper/dele jeg bør få lavet samtidig. og hvor mange hk tror i jeg kan få ud af de ting.
nogen der ved om man kan få en R32 bagpot til at passe på en vr6.
Tak på forhånd...
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 1.080
Skriv en mail til JVK, han kan garanteret skaffe det hele og fortælle dig hvordan du skal gøre osv osv.
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.237
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 41 Svar: 1.038
aug 2005
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 467
Meeeen, det er jo langt dyrere at tune biler sådan.. Men det gør det også mere "specielt" i min verden! Held og lykke med projektet!
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 2.126
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 40
det sls-tuning. laver de og sælger komplette motor der klar til at sætte i dyret.
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
Lars E
så snart du begynder med spjælde og knaster skal du da vente mindst ligeså længe som med tryk på der sker noget!
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 149
On topic: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=197779
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
husk på en tommelfingerregel siger 1000kr pr hk, så det kommer også til at koste knapper!
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
den er målt til lige under 200 hk på et uafhængigt rullefelt, mener at det var omkring 195 hk, men er ikke sikker på det helt nøjagtige tal... så siger jeg ikke mere :o)
en JVK tunet golf som har fået noget hen af det samme som du eftersøger DANNI er omkring 185 hk...
de N/A tunede motorer taber meget hurtigt den effekt de måske har haft da de var helt nye.
der er kun èn rigtig vej til hk på sådan en maskine og det er tryk!...
den er til gengæld ligeså god som trykmotor som den er dårlig som sugemotor, og det siger ikke så lidt :o)
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
jeg vil væde min gamle hat på at den trykladede laver moment og effekt MEGET hurtigere end tilsvarende sugemotor.
eneste grund til at den måske vil føles "langsom" i spool tid er at den rykker så stjerne hårdt når den kommer op i højere omdr... men den vil i 99% af tilfældene lave tidligere effekt/moment end sug.
og specielt på en vr6 motor som er god til at puste liv i store turboer.
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
michael b: wolf 3d sagde til mig at spjældhuse kan man få, de var universale. men der hvor de skulle sidde, skulle man have lavet et specielt....stykke og det skulle de først lave....lyder dyrt....
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 40
haved også tænkt på en kompressor.
Jan V ved du hvad det sådan cirka koster.
har skrevet til.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 40
ang den knast står der inde på jvk at med2½ fra kat, og med en racer kat, fik de 204hk ud af en vr6.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 40
eller en lækker bil du har kan den synes med den motor;)
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 40
når du skriver totalt er det så med kædeskift???
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
og nu har JVK ikke sit eget felt... han bruger lidt forskellige felter afhængig af hvem, hvor og hvad.
specielt ikke michael som ikke har noget der ligner ventilstyr... det holder ikke effekt længe. og det er også blevet bevist!.. han var meget træt af at den blev målt til under 200 hk, men sådan er det jo :o)
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
danni n: uha ved jeg ikke lige... men tag et kig på deres hjemmeside og smid dem en mail....
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
men jeg skal ikke kunne sige om hvor meget den reelt yder/ydede...
fakta er bare at den blev målt til meget mere på sls tunings eget felt (sjovt nok?)end andre uafhængige danske felter.
den blev målt på natmekanikerens felt til lige over 200 hk og efter et stykke tid blev den målt til lige UNDER 200...
iøvrigt har den aldrig ydet 240 hk...
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 342
N/A Tuning af Vr6