1.349 visninger
|
Oprettet:
SØGER START BIL {{forumTopicSubject}}
Hej BG jeg søger en start bil som er flot og ikke har kørt så meget igen og er en benzin bil. Der må os gerne være lidt at lave på bilen men der skal ikke være for meget. Plus den må os godt være pæn og holdt flot i stand og passet godt på den og at den så er vel holdt
bil mærker jeg vil have som start bil er:
#AUDI: a3 og a4
#BMW: alle så ser jeg på dem om det er noget ved
#Citroen: kun Saxo
#PEUGEOT: 206 og 306
#SEAT: ibiza og toledo og leon og altea
#SUZUKI: swift
# VW: golf 2, 3, 4 og vento og bora og passat 3b eller polo 6n eller polo 6n2
mar 2008
Følger: 44 Følgere: 38 Biler: 11 Emner: 101 Svar: 831
Mere har jeg ikke at sige.. (o:
Så må du selv på jagt med at finde den som du syntes om..
dec 2007
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 11 Svar: 59
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 16 Emner: 31 Svar: 178
jun 2006
Følger: 77 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 932
okt 2009
Følger: 54 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 55 Svar: 1.056
mar 2008
Det er altså bare en vandrehistorie det med at BMW er dyr i forsikring..
Det kommer sku meget an på hvor man bor og selvøflgelig hvilket selskab man tager kontakt til..
Og selvfølgelig hvilken BMW der er tale om..
Jeg købte og fik forsikret min BMW 320i E30 få måneder efter jeg var fyldt 18 med en årlig præmie på 9000,-
Så det er altså muligt.. (:
Jeg kunne også have valgt en gammel VW Polo Hit en komma død, men skulle betale samme præmie uanset hvad jeg valgte af bil..
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 110
okt 2009
Du har i øvrigt forhandlet dig frem til en god forsikring, eller også tegnet en på forkerte vilkår, altså med for få km om året, eller en der havde en sindsygt høj selvrisiko eller en der vil stige til en skyhøj præmie ved en skade, så er vi jo lige vidt...
mar 2008
Fri kilometer og en selvrisiko på HØJST 5000,-
Startede som nybilist på første trin og alt det der som alle andre..
Husker ikke hvad min selvrisiko helst præcist lød på den gang, men kan da undersøges en af de nærmeste dage da papirerne ligger ovre i mappen..
Men jeg giver dig ret i at de betegnes som muskelbil grundet navnet og baghjulstræk samt deres gode ydelse af de hestekræfter de nu kan lave..
Jeg har selv haft fat i andre selskaber og de ville også have høj præmie..
Mindste var vidst omkring de 16.000 for ansvarsforsikring..
Så hvorfor jeg har fået den lave præmie jeg har fået ved jeg sku ikke..
okt 2009
Derfor de er så billige, hehe ...
Sælger selv forsikringer til daglig som assurandør, så jeg kender efterhånden alle de andre betingelser uden ad...
mar 2008
Men blev lige nød til at finde mine papirer frem..
Og må nok sluge mine ord med at jeg har betalt 9.000 i årlig præmie i mig igen..
Den første regning er udskrevet D. 20/8-07 og lyder på 2873,75,- da jeg valgte at få delt den op på kvartal-betaling..
- Præmie for perioden 20.06.07 - 01.10.07 - 2.822kr.
- Stempel, opkrævnings-/forsikringsbevisgebyr - 25kr.
- Garantifondbidrag - 10kr.
- Miljøafgift til staten - 16,75kr.
- I alt at betale: 2.873,75kr.
Jeg havde en selvrisiko på 1502,- pr. skade og mit aktuelle præmietrin var 03 - Kr. 2512
Så jeg har da ikke været helt ved siden af alligevel..
Men sådan var mine priser åbenbart den gang..
Faktisk meget sjovt at få kigget tilbage på.. (o:
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
* du kan slippe med at have ren ansvar - dvs. du slipper for en kasko der som nybegynder under 25 vil koste spiden af en bondegård.. I visse tilfælde kan du for kaskopræmien alene købe en bil og betale både ansvars forsikring og vægtafgift det første år....
* du vil uden tvivl lave buler i din første bil - især hvis du "kun" er 18 - det tror jeg 99% af alle herinde har gjort... og.. jo dyere ens bil er jo mere græder man.. især hvis bulen er så stor at kasko'en skal med ind over... så er det først, det ikke er sjovt..
Glem alt om at "så forsikrer jeg den bare i mine forældres navn".. fordi:
* det er for det første ulovligt.
* sker der en skade skal du betale det du har sparet ved at lade dine forældre forsikre - dvs. forskellen mellem det du HAR betalt og det du burde have betalt, hvis det var i eget navn.
* du kan risikrere dobbelt selvrisiko alt efter selskabet og deres holdning til at lade unge under 25,
* både du og dine forældrer bliver blacklistet - glem ALT om at opspare ancinitet i fremtiden.. og glem ALT om at få noget som helst ud over det lovpligtige forsikret.
JAMEN - SÅ FLYTTER JEG BARE SELSKAB.. ja.. god fornøjelse.. selskaberne snakker sammen...
JAMEN - DE FINDER ANDRIG UD AF DET... jooooo... der er mange måder hvorpå de kan finde ud af det på... Undersøge hvem der har pant i bilen, hvem der betaler reg. afgift.. om der sjovt nok er bevægelser mellem din og dine forældres konto der svarer til forsikring / reg. afgift for blot at nævne et par muligheder.
Derudover skal du før eller siden til at betale selv - og tro mig - når man endelig "flytter hjemmefra" og skal til at betale bleer, så er det sq træls at betale spidsen af en bondegård i bilforsikring...
Det var dagens sure opstød fra det storbarmede egern...
Mit fif er - køb en ældre golf II / saxo i prima stand... behold den til du er 25 - så sætter du den 100% i stand og lader den forsikre som veteran eller classic til extrem lav præmie.. køber drømmebilen som du kan betale fordi du nu er elite bilist.. PLUS at du stadig har din første bil til når du skal ud og mindes ungdommes glade timer på landevejene...
Send mig en PM, hvis du vil have et tilbud på forsikring af mig - er sælger ved ETU.. præmien er høj som nybegynder, men kan du tage dine forældre med, kan der være rigtig gode rabatter at hente
maj 2005
Sæt en gul post-it over km-tælleren og lyt til motoren.... spørg til hvad der er skiftet inden for det sidste år / 100.000 km... i min bog har alle blier lige stor chance for at gå i stykker uanset om de har kørt 50.000 eller 500.000 km, bare der er udført løbende service...
at vedligeholde er langt sjovere end at reparere...
dec 2007
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 11 Svar: 59
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.303
Der er da intet ulovligt ved at ens bil er forsikret igennem ens forældre, så længe man står som bruger af bilen? Det har mine forældres forsikring da intet imod
Plus jeg opspare ancinitet imens?
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.237
maj 2005
* "barnet" står som reg. bruger
* bilen indplaceres efter "barnets" kørte år - dvs. ikke sætte en nybegynder som elite fordi forældrene har kørt i 100 år
eneste "fidus" i den løsning, er at man kan overføre forælderens rabat procent til "barnets" bil.. dvs. får forældrene 50% i rabat på alle deres forsikringer, ja så kan "barnet" også få 50% i rabat.. eneste minus er at forældrene og barnet hænger sammen.. dvs. forældrene får opkrævningen og skal søge for at barnet betaler. Ligeledes hænger de også på selvrisiko i forbindelse af skade, hvis barnet ikke betaler..
Laver den ene part svig, går det ud over den anden,,,
fordele:
* rabat til barnet
* barnet optjener stadig sin egen ancinitet.
mar 2008
Så længe forældrene oplyser at de skal have tegnet en bilforsikring på pågældne bil og at deres barn er registreret bruger, så er alt vel i fineste orden?
Det fremgår jo også på registreringsattesten at barnet er bruger..
Men det er jo altid tilladt at LÅNE bilen, men selvfølgelig ikke til hverdagskørsel.. (:
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 1
SØGER START BIL