{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

bov vs recirkulering? {{forumTopicSubject}}

Hej, er godt nok forvirret.

En bov smider luften ud i det fra og da jeg køre i golf4GTI er der en maf sensor som resulter i min motorstyring ikke har de rigtige oplysninger.

En recirkulering ventil ville fungere, men jeg er jo ude efter lidt lyd.

MEN så findes der disse 2-1 ventiler som her http://powerpage.dk/taxonomy/term/5. Hvad er det præcis de gør, for det lyder som om de både kan smide luft ud og recirkuler? det giver bare ikke mening i mit hoved.

Har også hørt man med et andet silicone slange kan flytte ventilen og på den måde for en blov off på. Men hvad skal man gøre i denne situation? Bliver forvirret af de ventiler smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bov vs recirkulering?
  • #2   20. okt 2010 det besvare spørgsmålet med 2-1 smiley takker for det.
    Men det lyder bare langt fra til at være en løsning jeg gider. Man får jo rent faktisk mortoren til at gå dårligere for en pift lyd.

Hvad med den metode hvor man flytter ventilen?
    http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=260301SILH&product=FMDVRLK

kan du forklare teorien lige så godt ved denne metode? Hvad sker der her?

• #3   20. okt 2010 kristian H
    det er ikke helt korrekt, min corolla er total ligeglad med om der sidder recirkulerende på eller ej, det kommer an på måden motoren er styret på. min gamle passat 1,8t med 300hk havde problemer med den tabte pusten når den blæste igennem blow off'en.

at du flytter ventilen gør ingen forskel på problemet, eller i hvertfald minimal forskel på sådan en motor.
    grunden til man flytter ventilen så tæt på gasspjældet som mulig er at jo tættere den sidder desto hurtigere reagerer den.

hvis du gerne vil have lyden fra en ikke recirkulerende bov skal du have en anden motorstyring med mapsensor i stedet for den du har med massemåler

• #4   20. okt 2010 ok, men syntes da jeg kan se mange køre med en forge007 som er recirkulering og alligevel giver lyd fra sig?

Kommentér på:
bov vs recirkulering?

Annonce