{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Motor ombytning {{forumTopicSubject}}

Går og overvejer et motor skifte
Det drejer sig om at gå fra min motor 1,8T 180hk Auq (E-Gas)
Til en TT cupra motor med 225Hk

Jeg ved det kan lade sig gøre spørgsmålet er bare hvad vil told/skat sige til det det overstiger jo 20% reglen men alligevel ikke med motor størrelsen den er jo det samme

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor ombytning
  • #1   28. okt 2010 du skal betale ny afgift de er pisse ligeglade med motor størelse det er ren effekt de kigger på

• #2   28. okt 2010 Jeps, SKAT vil have en temmeligt stor sum penge, hvis du overskrider 20 % reglen. Så du må evt. nøjes med en Cupra 210 hk motor (findes de ikke?)

Noget helt andet er ... du kan da chippe bilen til 215 hk, så hvorfor ikke nøjes med det? smiley

• #3   28. okt 2010 det er en no go 20% reglen trumfer alt. laves modellen med den 225hk motor kan du betale den fri til den . hvis ikke glem det der skal tûv godkendelse eller egnetheds erklæring til ,begge dele næsten umuglig at få fat i.

• #4   28. okt 2010 Ikke noget med at chippe bilen min bil har omkring 280hk syntes bare ikke at det er nok længere
    tænkte på at sætte en audi S2 Motor i (Ikke umuligt) smiley
    Men alligevel så er en TT/cupra motor med 225Hk vel stærkere end den jeg har med E-gas?
    Hvis det er en og samme motor med en større lader på så kan jeg lige så godt bygge lidt videre på min motor går bare ud fra at TT/cupra motoren var stærkere indvendigt

• #5   28. okt 2010 Jamen hvis du alligevel har tænkt dig at tune den. så er det jo lige meget, om den overholder 20 % reglen som standard smiley Så kan du lige så godt gå all-in med tuningen, for SKAT vil alligevel have sine penge.

I øvrigt så findes der jo 4-500 hk kits til din motor, så mon ikke du bare skulle tune videre på den i stedet? smiley
    Jeg mener ikke, der er forskel på de "indre" dele af motorerne, så holdbarheden er nok nogenlunde den samme...

• #6   28. okt 2010 Jo men alligevel ville gerne ha været væk fra det E-gas lort der det sku noget møj
    Ja den trækker sku godt men alligevel vil motorstyring ikke være med til mere så den skal også skiftes men okey

Tak for ordene bygger bare videre på min motor så lad os se hvor langt vi kommer smiley

• #7   28. okt 2010 Jeg vil råde dig til at tune videre på din egen. Så er der størst chance for, du slipper for at skulle betale afgift.

Syn kommer den nok aldrig til at gå igennem. Men det er jo en anden sag smiley

• #8   28. okt 2010 Syn kan der altid gøres noget ved smiley

Kommentér på:
Motor ombytning

Annonce