1.595 visninger
|
Oprettet:
Lidt hjælp til skarp knast på golf mk1 {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Jeg skal køre med denne opsætning på min 1,3 motor:
2 x 40mm dellorto
Bananskrald
Og en skarp knast...
Hvilke grader skal jeg gå efter på knasten og hvilket løft?
På forhånd tak
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 122 Svar: 2.206
http://www.bilgalleri.dk/grupper/vwgolf1
eller her
http://www.bilgalleri.dk/grupper/golfgruppen
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg tænker på grader, løft og åbne eller lukke tider ?
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Men skal bilen benyttes som en daily ville jeg holde mig inden for 260 grader og med et løft på max 9.
hvis du supplere opsætningen med et justerbart knasthjul, kan du godt gå op omkring de 270 grader, men det er også på bekostning af bundtræk.
aug 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 163
Overvejer også en bearbejdning af topstykket..
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Prøv at find ud af hvornår de knaster lukker og åbner, det er meget vigtiger end hvor mange grader og hvor højt de løfter.....
Et justerbart knasthjul er et must med mindre du har fortalt fabrikken lige hvordan du ønsker din motor skal køre....
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Men portning af toppen er et must for overhovedet at kunne få hk ud af den lille motor.
aug 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 163
Kender i et billigt sted på Fyn hvor jeg kan få portet toppen?
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
aug 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 163
Hvad tror i jeg kan hive ud af motoren af heste, hvis jeg får toppen planet, karburatorene monteret, slebet knasten også har bananskrald på?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Kom igen der bliver måske taget 10-20 gram af, ikke meget når man tænker på at dit svinghjul måske vejer 10Kg og drejer x2 gange så hurtigt rundt som knasten.
Holdbarheden er lige så god som en ny knastaksel....
Jeg syntes at man ofte læser om at knaster der er blevet reprofileret forsvinder eller laver andre problemer.
Og husk at man ofte kun sliber af knasten og ikke lægger til, det gør det meget begranset hvor meget duration du vil få ekstra...
Ventil løft er det du får mest af og har er det kun dine løfter der sætter gransen.
Jeg siger ikke at reprofilering er dårligt, bare begranset.....
Men prøv lige at se hvad du kan få at knaster til din motor på Ebay
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
Holdbarhed af reprofilering kommer jo 100% an på hvad stand du afleverer din knastaksel i. Jeg har også hørt om folk hvor knastakslen er knækket efter reprofilering. Men det er jo hvad man kan forvente hvis man benytter en knastaksel som har rundet 400+ km.....
aug 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 163
Lidt hjælp til skarp knast på golf mk1