{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt hjælp til skarp knast på golf mk1
  • #2   10. nov 2010 Jeg kender ikke til Golf knaster, men kan du ikke oplyse lidt om den knast du køre med nu og så lidt info om orginal knasten...
    Jeg tænker på grader, løft og åbne eller lukke tider ?

• #3   10. nov 2010 tror ikke en skarpere knast vil gøre en forskel hvis du lader topstykket være standard.

Men skal bilen benyttes som en daily ville jeg holde mig inden for 260 grader og med et løft på max 9.
    hvis du supplere opsætningen med et justerbart knasthjul, kan du godt gå op omkring de 270 grader, men det er også på bekostning af bundtræk.

• #4   10. nov 2010 Hvorfor ikke en 276 og et justerbart knasthjul? Har fået fortalt at man kan få den op på omkring 100hk med denne opsætning?

Overvejer også en bearbejdning af topstykket..

• #5   10. nov 2010 Når man endre på hvornår indsugnings ventilen lukker flytter man tidspunktet for max. cylindre fyldning op eller ned i RPM.

Prøv at find ud af hvornår de knaster lukker og åbner, det er meget vigtiger end hvor mange grader og hvor højt de løfter.....

Et justerbart knasthjul er et must med mindre du har fortalt fabrikken lige hvordan du ønsker din motor skal køre....

• #6   11. nov 2010 Få portet toppen til det maximale, og så ville jeg nøjes med en 268 graders knast, da du skal alt for højt op i omderjninger for at kunne udnytte 276 knastens potentiale.
    Men portning af toppen er et must for overhovedet at kunne få hk ud af den lille motor.

• #7   11. nov 2010 Kan jeg evt få min originale knast slebet til 268 grader?
    Kender i et billigt sted på Fyn hvor jeg kan få portet toppen? smiley

• #8   12. nov 2010 Først og fremmest.. man sliber ikke en knast.. det ville være tåbeligt at risikere sin motor med en omslebet knast når man kan købe en rigtig sports knast fra Schrick for 340euro og så skal en portning altså være lavet temmelig presist så den flower ens på alle 4 cylinder, det skal ikke være billigt, det skal være godt.

• #9   12. nov 2010 Slibning af knast har absolut sine fordele. Lavere roterende vægt og pris er 2 gode grunde smiley Holdbarheden er lige så god som en ny knastaksel....

• #10   14. nov 2010 Tror jeg får min slebet...

Hvad tror i jeg kan hive ud af motoren af heste, hvis jeg får toppen planet, karburatorene monteret, slebet knasten også har bananskrald på?
    smiley

• #11   14. nov 2010 Lavere roterende vægt........
    Kom igen der bliver måske taget 10-20 gram af, ikke meget når man tænker på at dit svinghjul måske vejer 10Kg og drejer x2 gange så hurtigt rundt som knasten.

Holdbarheden er lige så god som en ny knastaksel....
    Jeg syntes at man ofte læser om at knaster der er blevet reprofileret forsvinder eller laver andre problemer.
    Og husk at man ofte kun sliber af knasten og ikke lægger til, det gør det meget begranset hvor meget duration du vil få ekstra...
    Ventil løft er det du får mest af og har er det kun dine løfter der sætter gransen.

Jeg siger ikke at reprofilering er dårligt, bare begranset.....

Men prøv lige at se hvad du kan få at knaster til din motor på Ebay

• #12   15. nov 2010 Dbilas tilbyder reprofilering, så helt dårligt kan det jo ikke være... Man sliber ALTID kun af knasten, du kan ikke putte på uden at det bliver dårligt. Men ja det er begrænset hvor meget du kan ændre rampernes åbne/lukketider. Det er dog ikke korrekt at det er løfterne der sætter grænsen. Selve fjederen er ofte den største begrænsning. Eller en så stejl rampe at løfteren rent faktisk slipper knasten.

Holdbarhed af reprofilering kommer jo 100% an på hvad stand du afleverer din knastaksel i. Jeg har også hørt om folk hvor knastakslen er knækket efter reprofilering. Men det er jo hvad man kan forvente hvis man benytter en knastaksel som har rundet 400+ km.....

• #13   15. nov 2010 Min knast har gået 170.000ca, så det burde være en fin start?

Kommentér på:
Lidt hjælp til skarp knast på golf mk1

Annonce