{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AEM fuel air ratio
  • #1   14. nov 2010 det er alt for meget i tomgang. hvordan man kalibrerer ved jeg ikke. min fik jeg at vide at man bare skulle sætte til og så var det det

  • #2   14. nov 2010 syntes sku det er mystisk, for den gik fint i gennem syn, for 10-11 vil gi et alt for lavt lamda tal. og dumpe på det...

  • #3   14. nov 2010 Anders, har du tilsluttet det til din eksisterende føler, elelr fulgte der en ny føler med?

    Det er nemlig ikke wideband den org. føler...

    Hvor har du monteret den henne? skal helst side direkte efter manifolden for at måle precist i tomgang grundet det lave flow i tomgang.

    Det kan også være dit KE-Jettronic. anlæg som skal justeres ind, kan du måle dig frem til om tomgangs kontakten blvier aktiveret ved gasspjældet eller ved dit speeder træk? det er tit et problem hvis ikke det køre helt som smurt og den går helt tilbage i stilling "0" og aktivere den lille micro switch kontakt der fortæller motor styringen at den nu går i tomgang.


  • #4   14. nov 2010 Nu kender jeg ik AEM´s afr måler, men en Innovate, skal sættes til INDEN man sætter den i udstødningen. Og jeg kunne forestille mig at det også gælder for AEM, da det jo er måden at kalibrere på..

  • #5   14. nov 2010 der er ikke nogen måler originalt på min,

    har sat den lige der hvor den går fra 2 rør til 1..

    ku faktisk godt være den kontakt, for nogen gange står den på 14 i tomgang, og hvis jeg så lige gi et lille tryk på pedalen så går den ned til 10 og bliver der... tror lige jeg vil sikre mig den kan gå helt i bund...

    men sathan det KE anlæg er langsomt til at ragere, tager jo 100 år efter man trykker pedalen i bund til man får nok benzin



  • #6   14. nov 2010 Jan, havde den aktiv før den kom i udstødningen...

  • #7   14. nov 2010 Ja, KE-Injection er old scool nok, men der sider jo også et skam gas system der sørger for at tilføje ekstra når du pludselig giver fuld gas.

    Den skal gerne gå op på fuld æde når du kæpper den i bund, ellers er der en fejl i dit skam gas system.

    Har du ikke kat på den elelr køre den ikke med motor styring der er tiltænkt katalysator? fordi så kan jeg godt forstå hvis den ikke regulerer jo :o) så skal den jo netop ikke regulerer op og ned som en bil med styring til en kat den har for at tilpasse varmen til katten.


  • #8   14. nov 2010 Har lige monteret AEM i min, da mit innovate ikke var præcis og kunne ikke kaliberer det ordenligt. Så hvis du har købt hele sættet med ur, sonde, og ledninger/slangen tilslutter du bare plus og minus. Der sidder nemlig en modstand på ledningen ved sonden på AEM så den kaliberer altid sig selv.

  • #9   14. nov 2010 "Og AEM behøver ikke (Free Air Calibration)

  • #10   14. nov 2010 Endvidere frarådes at du drejer på knappen omme bagved

  • #11   14. nov 2010 den går i fuld lean og så kommer den stille og roligt op mod de der 14 stykker...

    så den får ikke noget tilskud,

    uden kat, og uden styring til kat... går jeg ud fra...


  • #13   14. nov 2010 AEM Lambda Gauge Owners
    Because the Lambda gauge faceplate is calibrated for (λ) and all other calibration positions are for AFR (Gasoline), AEM does not recommended changing the controller calibration, as instructed above.


  • #14   14. nov 2010 anders K

    Hvad skal du så med et Airfuel ratio meter? når din bil ikke regulere noget omkring dette?
    Det er nok rigtig nok den lige går i lean det første stykke tid, og så kommer den op, men det burde gå rimelig hurtigt, altså i løbet af måske maks 2 sek.
    Tjek evt. min video ud fra min charade, det er godt nok en narrow band måler, men princippet det samme.

    http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=24105


  • #15   14. nov 2010 fordi den gir en go ide omkring bilens lamda tal...

    men også til fremtidig brug, regner med det KE anlæg skal ud...


  • #16   14. nov 2010 Ja, men så længe din bil ikke regulere efter et bestemt lamda tal, da den jo ikke er med kat, så vil den nok ikke stå og danse op og ned som mit eks. gør.
    Men blot holde en bestemt position.

    Men ja det KE anlæg, det er ikke altid det fedeste, men at finde et godt elektronisk anlæg der virker er heller ikek bare lige ud ad landevejen ved jeg.
    Du har meget som køre på vakum i bilen fra manifolden, så det er ikke let at indstille de kompenserende dele til.


  • #17   14. nov 2010 det eneste der køre vakum er lygter og varme styring, ville ikke være det store problem at få lavet så det virker...

    bygger jo selv en manifold, evt med spjælhuse...


  • #18   16. nov 2010 Ah. du har vel også bremse forstærker på den smiley
    Hva med motor styringen på sådan en, køre den ikke med vakum? det gør den da på min :o)


Kommentér på:
AEM fuel air ratio

Annonce