1.469 visninger
|
Oprettet:
Tun af m50b20 gerne større slagvolumen {{forumTopicSubject}}
Jeg prøver lige igen...
Hvordan kan jeg få flere heste du af en m50b20, uden tryk og med den originale blok?
Ville gerne opnå en større slagvolumen vha. krumtap og plejlstænger fra en anden af deres motorer – er der nogen her inde som har erfaring med det?
Helt klassisk tuning, som banan, udst. og filter kommer der selvfølgelig også på.
Jeg vil ikke bruge trykladning, da det ikke kan syntes.
Vil ikke montere en m50b25, da bilen er en e30 320i, som ikke kan syntes med sådan en uden at der betales afgift.
Håber at i kan hjælpe?
nov 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 177 Svar: 2.238
nov 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 177 Svar: 2.238
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Og du er godt klar over at du ikke må effektforøge en motor der er lagt i som konstruktiv ændring ikke?
Så det nok både nemmeste og billigste for dig vil være at købe en e34 M5 motor og kaste i den for en 15-20k og så gemme den std. m50 til når du skal/blir kaldt til syn
Er man et par stykker og har en motorkran tager sådan en motor ombytning en weekend inkusiv tid i byen og på sofaen
jul 2004
Følgere: 49 Biler: 11 Emner: 26 Svar: 149
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Man har da altid måtte udskifte motor hvis antallet af hk var forøget mindre end 20%. Så skulle man hverken betale afgift til Skat eller vise godkendelsespapire til synshallen på motorskiftet. Eneste problem (som det altid har været) er luftforureningskrav.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 182
En m50b20 forurener vel mindre end en m20b20...?
og ang. effekforøgelse af m50b20, så er det jo derfor at jeg netop vil beholde den således at den ser så original ud som muligt... gider ikke problemer med forsikringen, hvis det bliver stjålet eller at men selv bliver indblandet i et uheld...
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Jeps. En M50B20 forurener helt sikkert mindre end M20B20, men nu er de danske regler meget strenge. Hvis der ikke forligger en godkendelse fra et godkendt prøvelaboratorium som bekræfter at den ikke forurener for meget i præcis den bil motoren sidder i, så kan det ikke godkendes. Det er sådan ca. det alt tuning dumper på.
Koster 10.000-30.000kr at få fortaget sådan en test i sverige eller tyskland.
Der er ingen tvivl om at en M50 forurener mindre end en M20 selvom den kommer fra en tungere bil, men det danske system vil altså se en godkendelse på at en M50'er ikke forurener for meget i en E30'er.
Eneste måde uden om de her forureningskrav er at finde en bil fra før April 1984 (hvor E30 også blev lavet). Så skal man ikke dokumentere den ikke forurener for meget.
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Reglen er sådan set ikke KOMMET i april, men har altid været sådan at man ikke måtte tage en motor fra en anden modelrække (eks. en e36) og så smide i en som ikke har været født med tilsvarende motor (e30).
Det er blot nu blevet vedtaget at håndhæve denne regel da den ikke er blevet det før fordi folk ikke kendte til den.
Men derimod må du gerne smide en e30 M3 motor i (hvis du vel og mærke betaler afgiften fra ny og opgradere undervogn bremser mm. så den svarer til specifikationerne på typegodkendelsen en e30 m3 er testet med.
Dog er der kommet nye lovforslag om at indføre at man gerne må ilægge en motor med en nyere "euro norm" end bilen er født med.
Har ikke sat mig helt ind i dette dog, mener blot jeg så det omtalt i det nye Vmax.
Og efter min opfattelse vil det (igen) lovliggøre at ligge en eks. e34 M50 motor i en E30 så længe det er eks en 2.0 begge 2 da de går på præcis de 20% forøgelse (og der dermed ikke er mere at tune på).
Mads W:
Det bliver vidst heldigvis ikke med tilbagevirkende kraft
Derudover er der INGEN der tjekker motornummeret om det en 2.5er eller en 2.0er der ligger i din bil, medmindre du finder en seriøs regelrytter af en synsmand.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 182
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 182
Har hørt at man kan bygge m50b20'er om med dele fra en 170hks 2,2 motor fra f.eks. en 520i fra 2001
er der nogen som kan bekræfte det?
Tun af m50b20 gerne større slagvolumen