1.882 visninger
|
Oprettet:
spørgsmål om turbo {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg er helt ny indenfor området tuning og tænkte om der var nogle der gad svare på et par spørgsmål om fordelene og ulemper ved turbo. Jeg har søgt lidt på google og synes ikke der var noget der gav mig det svar jeg havde brug for. Jeg kunne bl.a. godt tænke mig at vide om det påvirker brændstofs forbruget og hvis det gør, hvor meget? og hvordan det påvirker bilen hvis det går i stykker og går det ofte i stykker.
Håber der er nogen der gider hjælpe mig. På forhånd tak
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
Mener du, at hvis turboen går i stykker, om bilen så stadig kan køre videre?
maj 2009
Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 1.080
Min bil har aldrig kørt bedre end den gør nu, og den har ikke lavet en forkert lyd endnu. Men det kommer også helt an på hvilken motor man starter med om den vil gå i stykker.
Jeg har så godt nok også "bare" monteret en større turbo på min.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
om det går i stykker er et spørgsmål om hvor dygtig du er og hvor mange penge du vil bruge, og ikke mindst hvor mange hk du vil opnå. generalt vil jg sige at hvis du er hlt grøn, så køb i stedet en bil md turbo org. og lær lidt om den inden du kaster dig ud i et projekt selv.
feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
nicklossi -> Ja jeg mente lige præcis om den kunne køre videre hvis turboen gik i stykker.
Rune R -> Jeg havde skam heller ikke tænkt mig bare at kaste mig ud i det, men tak for rådet Jeg er i gang med mekaniker uddannelsen (kun været på grundforløb, venter på h1) så havde tænkt mig at få mester til at hjælpe hvis det endelig var. Så det du siger er at på kortere ture vil det måske kunne spare benzin/diesel?
feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
Den kan nok godt køre, men bestemt ikke køre godt - det kommer så også meget an på hvordan den er gået i stykker (:
spørgsmål om turbo