2.382 visninger
|
Oprettet:
Nitrogen i dæk {{forumTopicSubject}}
Fedt så er der kommet nitrogengeneratorer som er lavet kun til påfyldning af nitrogen til sine dæk..
Kunne godt tænke mig at vide hvor stor en forskel det realt ville give.
Nogle siger 5-7% besparelse i brændstof, men det fede er jo at de hoder trykket meget bedre end luft smt at der skal meget mere til før dækker smadrer ved eks drift / drag.
apr 2008
Følger: 113 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 76 Svar: 1.430
feb 2010
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 2 Svar: 474
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.379
Og jo det har noget med trykforskellene at gøre, da man ved drift eller hurtig kørsel øger dæktemperaturen, hvilket får luften til at ekspandere inden i dækkene.
Derimod er nitrogen en meget passiv gas og påvirkes ikke specielt af varmeudviklingen, hvilket ikke bidrager til øget tryk.
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 49
Selve dækket bliver jo ikke mere holdbart men idet at det holder sit tryk konstant og ikke står og fiser vil det jo af naturlige grunde kunne opretholde det bedste greb under selv de værst tænkelige forehold.
Den nye skyline kører også med Nitrogen i sine dæk, det samme med F1 og visse andre motorsports grene.
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 49
Men fedt er det da..
Nitrogen i dæk