1.098 visninger
|
Oprettet:
Jacob E [Order42]
Online Tilmeldt:
3. maj 2004 Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.233
Online Tilmeldt:
3. maj 2004 Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.233
Ny bov, hvilken? {{forumTopicSubject}}
Min nuværende bloc off (Blitz SuperSound) virker ikke optimalt på min bil.
Ved almindelig kørsel åbner den ikke og derfor får jeg konstant turbo stall. Ved højt tryk (ca. 0.6 bar) kan den på en god dag åbne og lukke luft ud. Men det synes jeg selvfølgelig ikke er acceptabelt.
Blitzen er justerbar. og selvom jeg har skruet fjederen helt op så den bliver så løs som muligt så sker der intet.
Så derfor er jeg på udkig efter en anden BOV. men hvilken kan anbefales? Og eventuelt en der er monteret på et 2" rør som denne: http://blah.dyndns.dk/salg/Blitz%20BOV/4.JPG
okt 2006
Følger: 94 Følgere: 96 Biler: 17 Emner: 38 Svar: 229
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.267
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.233
Nu skal jeg ikke have noget som kan klare mange bar. præcis lige modsat. Den jeg har nu kan klar en del bar. Problemet er bare at min bil aldrig kommer derop. Så ved min almindelige kørsel får jeg turbostall hvilket jeg ikke vil have.
Poul H
Jeg går ikke ind for sådanne løsninger. Jeg har besluttet mig for at jeg skal have en anden BOV da min nuværende ikke er brugbar til det jeg skal bruge den til. Så derfor gider jeg ikke begynde at skære i fjederen osv.
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.233
Den har ikke det rør som jeg samtidig søger efter. Og skal jeg først købe din og derefter sådan et rør så kommer den til at koste alt for meget.
okt 2006
Følger: 94 Følgere: 96 Biler: 17 Emner: 38 Svar: 229
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.233
De fjedere er bare langt fra billig. For den mulighed har jeg også kigget efter.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.233
Men hvor kan jeg så finde sådan en?
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 915
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvor tager du vacuum fra?
Jeg har taget bag pladen af mit plenum og boret stusser i så Bov, motorstyring, ladetryksur, benzintryks regulator og bremseforstærker har sit eget udtag med en kort slange.
Samtidig har jeg sløjfet den envejsventil der suger fra krumtapsudluftningen under tomgang..... Det er den der gør at plenum bliver helt sort af olie....
Hvis du kun har et lille udtag på plenum, og du deler det ud på en masse lange slanger får du en lille forsinkelse til benzintryks regulatoren når ladetrykket bygges op hurtigt.
Den slange behøver kun at være 100mm lang, noget mindre end hvis du først skal fylde de 3 meter vacuum slanger op der findes på en ca18det + rummet i en BOV. og en actuator
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.233
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.233
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Prøv at sætte den lige før TB.
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.233
Nu sidder den på et T-stykke på studsen under indsugningen.
Den anden del der går ud derfra går ned til den "kasse" som man kan se nederst til højre på billedet: http://blah.dyndns.dk/ash_nissan/57/CIMG8346.JPG
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Derfor bør en Bov. sidde lige før spjældet.
Når den sidder der hvor du har sat den, bremses luften op foran spjældet, hvor efter den så begynder at bevæge sig tilbage igennem intercooleren mod Bov'en.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
MEN det mest optimale er at have den på et buk, på en progressiv rørføring tæt på spjældet....
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.233
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
Og mit var med bov monteret lige før Intercooleren på turbosiden.. så IKKE oppe ved spjældet.. og den blev rullet ret godt selv med std. tryk... og den var genial med træk efter gearskift osv...
Mon ikke du kan finde et sted i dk de kan lave det
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
http://powerpage.dk/node/133
Og køb så de rør du skal bruge på ebay....
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
De silikone T stykker er ellers ret gode med en blød tragt ...
Hvad mener du med progressiv rørføring..... ?
Ny bov, hvilken?