{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OBD tuning Vs Chip tuning
  • #1   5. mar 2011 Chiptuning
    Rigtig Chiptuning er omprogrammering af motorens styrecomputer med andre parametre end
    dem fabrikken indlægger, når bilen er ny. Rigtig Chiptuning kan øge effekten ( hestekræfter )
    og drejningsmoment ( Newton meter ) betydeligt, samtidig kan der i de fleste tilfælde opnås
    en bedre brændstoføkonomi. Når vi chiptuner din bil, bliver den testet på vores rullefelt både
    før og efter, samtidig har vi tilkoblet en del forskelligt måleudstyr til at overvåge at resultatet
    bliver perfekt. Ved rigtig chiptuning har den professionelle chiptuner muligheden for at tilslutte
    en EPROM emulator, således at motorstyringen kan ændres i realtid, dette er især godt ved
    problembiler eller biler der er ændrede i motoren.

Obdtuning
    OBD Tuning er ligesom chiptuning, omprogrammering af motorens styrecomputer. Forskellen
    er at man ved OBD Tuning normalt ikke åbner styrecomputeren, men programmeringen typisk foregår
    igennem bilens diagnosestik. OBD Tuning er godt til standard biler der ikke er ændrede mekanisk.

OBD Tuning kan laves på de fleste biler fra årgang 2000 og frem til idag.
    Vores OBD Tuning giver den bedste forbedring af brændstoføkonomien der er teknisk muligt.

• #2   5. mar 2011 OBD er en ny programering af din motorstyring gennem dit OBD stik.

Chiptuning er en chip du lodder på din motorstyring, der derefter skal sættes op til din bil

• #3   5. mar 2011 http://www.landberg.dk/shop/chiptuning-obd-tuning-177p.html
    http://www.dimsport.dk/popups/chip.asp

Har kigget på disse 2... men ved sku ikk hvilken en?

Palms lover mig 120 hk. og 265 NM
    I forhold til mine 90hk..

• #4   5. mar 2011 men hvilken en af disse over nævnte ville i vælge.. har fået tilbud på 6500 for chippen. der kommer den på rulle felt før og efter. og de sagde der blev lavet noget om inde i min computer.

Og fik et tilbud for 5000kr for en ODB. dog uden rulle felt..

• #5   5. mar 2011 det er bedst og få bilen på rullefelt

• #6   5. mar 2011 vil mene obd tuning er ligeså godt som chip på rulle felt .. odb tuning foregår ud af landevejen hvor man normalt kører .. så det er under de rigtig forhold , hvor tuning rullefelt er stille stående , med belastning og ingen vind modstand.

• #7   5. mar 2011 morten P
    Hvor fanden får du den udtalelse fra?!
    "odb tuning foregår ud af landevejen hvor man normalt kører"
    Det er da en komplet løgn, eller også har du ikke en klap forstand på tuning, ergo burde du holde dig langt væk fra at udtale dig om det!

• #8   5. mar 2011 ja det ligger sgu bare en fil ind som passer nogenlunde også afsted. rulle felt der tilpasser de det hele og det er #1

• #9   5. mar 2011 morten: haha haha haha, hvor har du fået den ide fra?

• #10   7. mar 2011 Ole du svarede aldrig på mit spørgsmål med dekalbrering i anden tråd...

Måske du lige bør nævne at reklame linket i dit indlæg er din egen biks..

• #11   7. mar 2011 Har læst mig til at begge metoder er stort set ens.. den eneste forskel er at chip. tager de ud. og henter ny software ned på. og sætter den i igen. og obd gør de der bare i bilens stik..

• #12   7. mar 2011 ja det er det samme på nyere biler er det obd.

Begge metoder er bedre end boks.

• #13   7. mar 2011 tomas j: Det er ikke altid helt det samme, det er ikke på alle biler at et OBD read giver hele filen. Der *kan* derfor være maps du kun kan ændre ved at åbne boksen og udlæse den med BDM.

• #14   7. mar 2011 ja okay det kan godt være men i det fleste tilfælde smiley

Kommentér på:
OBD tuning Vs Chip tuning

Annonce