7. aug 2006 Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
Erfaringer med støjtest og åben WG. {{forumTopicSubject}}
Jeg søger lige folks erfaringer med støjtest til div. arrangementer da jeg ikke har mulighed for selv at måle med noget udstyr pt...
Kravende jeg skal holde mig indenfor lyder som følgende:
Alle biler skal støjmåles inden træningen påbegyndes og centrum for støjen må ikke overstige 130db – det betyder, at måles bilen på 7 meters afstand, må støjen ikke overstige 105 db. Målingen foregår ved en forbikørsel på 7 meters afstand med fuld gas.
Min WG har pt. et 1 3/4" rør som blæser lige ned mod jorden, og det LARMER!!! Jeg overvejer at montere en simons potte som selvfølgelig har 1 3/4" ind/ud og er 76x400 udvendige mål, men er dette nok til at komme under støjgrænsen ??
Hvad er jeres erfaringer??
Jeg vil lige påpege at jeg IKKE vil føre den ind i udstødningen igen medmindre det er den absolut aller sidste udvej!!
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.064
Den potte vil nok hjælpe meget på det, formentlig nok. Men kan du ikke kontakte arrangørene af løbet og høre om der er mulighed for at få lavet en måling inden med henblik på ikke at stille op ulovligt og ikke komme til at køre.
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
Problemet i at få støjtestet ved arrangøren i forvejen er at det er i jylland og jeg bor på falster...
derfor søger jeg erfaringer fra andre...
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.064
Du burde ikke øge modtrykket, det som eg lukker ud er jo bare det der er for meget til turboen, og så falder trykket en anelse. Så det er næsten den samme mængde der kommer igennem.
Men ellers kan du lave en flanche til den ekstra potte og så have den med, hvis det ikke dur uden er den til at montere hurtigt og måle igen, hvis du må det?
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
Må prøve at vurdere det når det er lavet og se om nogen kan måle det her i nærheden...
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Erfaringer med støjtest og åben WG.