{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chip tunning.
  • #1   7. apr 2011 Hvis den skal køre perfekt, så ja smiley

  • #2   7. apr 2011 Den vil nok komme til at gå noget bedre. Men du henter ikke rigtigt nogle hk ud af det

  • #3   7. apr 2011 Spild af penge..

  • #4   7. apr 2011 Dennis D: Enig. Det ville være det samme hvis du skiftede din org. styreboks ud på din golf 4 smiley hahah..

    Ej, Jeg ville sku heller ikke ofre en chipning på det der. Men du kan da sikkert hente en 7 - 10 hk ud af det


  • #5   7. apr 2011 jeg har bare hørt at hvis manskal chip tune en suge motor får man først noget ud af det når motoren er tunnet lidt.

  • #6   7. apr 2011 7- 10 hk vil da os være fint. så kommer den til og køre perfect og yde max. på den op sætning. vil da mene det er det værd så?

  • #7   7. apr 2011 Det kan bare ikke rigtigt betale sig i sidste ende. Så er det nok mest "smart" at få dig en 160 hk model.

    Det kan bare ikke betale sig på en suge motor. Så skal du have tryk på den.


  • #8   7. apr 2011 Stine > Deter også korrekt, jeg ville nok få den kørt ind og chippet på rullefelt bagefter hvisj eg var dig, så er du sikker på at skidtet kører som det skal, og desuden kan det ske du kan hive lidt flere kræfter ud af symaskinen... Og hk kan man jo aldrig få for mange af, husk nu at optimere dine bremser samtidig... ;o)

  • #9   7. apr 2011 * Mr. Nobody *: Ja for det er jo også nødvendigt med bedre bremser når man får ca. 20 - 25 hk ud af det hvis den bliver chippet, banan og skrabe knast. Det er ikke noget du behøver at gøre noget ved. da den vil være lovligt stadigvæk , da den ikke vil overskride de 20 % der er lovlige.

    Men ja, den eneste fordel jeg vil kunne se, at chippe den, er da man nok kan få den til at lade vær med at svinge for meget i tomgang.


  • #10   7. apr 2011 Søren S > Jeg har ingen som helst idé om hvad man får ud af den optimering der, men som man ikke kan få hk nok, så kan man slet ikke få bremsekraft nok... Og hvis man får 20-25 hk ud af det så er det da også lige på grænsen af hvad bremserne kan klare, de er jo kun godkendt til 150 hk, og på en god vinterdag der vil motoren jo typisk yde mere ned på en varm sommerdag, <b> JEG </b> ville optimere bremserne da alt andet er uforsvarligt... Man kan jo bare taget bremserne fra en VTI (160 hk) og montere... Det behøver jo ikke være hverken Sparco eller Brembo bare fordi de skal optimeres...

  • #11   7. apr 2011 * Mr. Nobody *:. Ja den må max yde 150 hk. Men tror ikke når det er i den ende. Hvis man snakker vejret osv. Hvad det har at sige. Men ellers tror jeg det er vores alders forskel der snakker smiley

    Men om ikke andet. Personligt ville jeg ikke gøre noget ved dette. Selvfølelig kan vi godt blive enig om det er bedst med ordenlige bremser. Men det bliver jo ikke ligefrem en raket ved at smide 20-25 hk i røven af den.

    Og en anden ting, er det slet ikke sikkert det er lovligt med de bremser, hvis hun ikke har en godkendelse. Og nu er jeg ikke så meget inde i de Del Sol´er der. Men det er noget af et projekt, hvis der skal de kit på. nye skiver og klodser, caliber og bremseå. Det kan selvfølelig være hun kan få noget sports bremser til modellen.


  • #12   7. apr 2011 Hehe, ja det kan sagtens tænkes at det er vores alder der gør vi ikek er enige, jeg vil dog lige pointere at jeg altid har haft den holdning ang. bremser ;o)

    Nej der er ingen der siger at det er let at finde stumperne til at bygge større og bedre bremser på bilen, men hvem har også sagt det skal være det, man skal jo ikke glemme sådan noget bare fordi det er svært...

    Og om det bliver en raket elelr ej er jo sagen uvedkommende, den får stadig flere kræfter, de kræfter vil blive brugt og bremserne vil blive brugt i en grad så man kan risikere at de mister bremseevnen i et kritisk øjeblik, det har jeg selv prøvet nemlig, og det er IKKE sjovt... ;o)


  • #13   8. apr 2011 Det er jo overkill med større bremser. Men et sæt gode sportsskiver samt gode klodser.
    Køber man sig til flere hk, så bruger man dem jo osse.


  • #14   9. apr 2011 Hans H > Det kan man også ja, men det er jo nememre at få godkendt med et sæt originale ;o) Men du har helt ret, både i det med at et sæt gode sportsbremser (med godkendelses papirer naturligvis) burde være lige så godt, samt at når man får flere kræfter så bruger man dem også... :o)

  • #15   10. apr 2011 Et sæt sportsskiver skal da ikke godkendes når de er i samme diameter. Har kørt med Zimmerman skiver i forfærdelig mange år nu, og ingen har brokket sig i synshallen, tværtimod rettere modsat.

  • #16   10. apr 2011 Hans H > Så er du heldig, lige så snart der er huller/riller i dem, så kræver mange synshaller TÜV papirer på lortet, selvom den bremser bedre emd dem monteret, det er helt galt, men de har desværre magten når det kommer dertil... :o/

Kommentér på:
chip tunning.

Annonce