{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

VW 16V PL el. KR {{forumTopicSubject}}

Var nede og spørge hos VW idag vedr. en PL og KR motor.

Tilsyneladende er der forskelligt gasspjæld og indtil flere forskellige reserverdelsnumre på øvre og nedre del af indsugnings manifolden (forskellig størrelse). Hvad med knaster, motorstyring?

Hvorfor har en Scirocco 2 GT/X 95 HK i Tyskland når en GTX har 112 i DK?

Mange mange spørgsmål

Mvh/Julius


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW 16V PL el. KR
  • #1   11. apr 2011 ang. PL og KR så er knasterne forskellige og "Motorstyringen"
    der er 3 forskellige størrelser på øvre og nedre indsugnings manifold, mener de er 42mm 46mm og 51mm som den store..

    og hk forskellen på de GT/X motorer er højst sandsynligt pga. forskellige forurenings krav smiley


  • #2   11. apr 2011 Knaster er de samme men motorstyring er helt anderledes.

    Ang. Scirocco. Så betaler Tyskerne afgift efter motoreffekten i meget større grad end os. Så derfor havde de flere/mindre motorvarianter.


  • #3   11. apr 2011 MB .: knasterne er ikke ens smiley

  • #4   11. apr 2011 casper N : Jeg er ikke 100 på det, men troede det bare da jeg umiddelbart ikke kan se forskel.

  • #5   11. apr 2011 hvilken motorstyring? de har mekanisk insprøjtning og god gammel strømfordeler tænding med et hall element..
    Det eneste elektriske er slut trinnet sådan set..


  • #6   11. apr 2011 MB .: indsungnings knasten er lidt anderledes på KR, smiley men ikke meget..

    Morten H: derfor anførselstegn blev brugt,
    ja KR er mekanisk (K-jetronic) og har 1 boks, til tændingsanlæget (udover sluttrinnet)
    PL er "halv" mekanisk (KE-jetronic) og har 2 bokse (udover sluttrinnet) PL har fx lambda regulering og bankesensor samt lidt andre ting..


  • #7   11. apr 2011 PL fås også uden lambda.. Der er ihvertfald ikke på min.

  • #8   11. apr 2011 PL er med lambda smiley og katalysator, hvor KR er uden.. er du sikker på din ikke er med KR styring så? da PL ikke er lavet uden..

  • #9   11. apr 2011 Tak for input - det er en jungle. Jeg vil jo gerne have en fin original Scirocco KR, men der er kun PL'er (stort set) til salg i Tyskland.

    Så vidt jeg kan se er der tre originale effekttrin 129, 136 og 139 HK

    Hvis PL motoren er noget halvelektronisk kan den så chiptunes?


  • #10   11. apr 2011 hmm.. det kan da være. Den er med vacuum styring og banke sensor men uden lambda. Kører ok dog..

  • #11   11. apr 2011 PL 1,8L 129hk
    9A 2,0L 136hk
    KR 1,8L 139hk

    nej kan den ikke men den kan justeres smiley



  • #12   11. apr 2011 Scofield .: tja, så kan det jo være taget fra??? er der 1 eller 2 bokse oppe i "vandkassen" ved viskertrækket??

  • #13   11. apr 2011 Julius B: er det bare en motor du søger i tyskland eller en hel bil?? for en motor kan du ligeså godt købe her hjemme smiley

  • #14   11. apr 2011 Jeg hentede næsten 180hk ud af min gamle 16v uden at lave det helt store.. Knater, indsug, portet top, udstødning, luftfilter og andre småting. Så køre det.

    Julius B : Du kan jo komme med et seriøst bud på min. Den er stort set orginal bortset fra forlygterne, indlakeret skørter og kofanger. Men i den stand er den ikke billig. Det har du sikkert også set på Ebay/mobile. De fleste er hugget op og motorene er brugt i G1'ere.


  • #15   11. apr 2011 casper: Der er kun 1. Det var en printplade jeg havde til at ligge i en papkasse som jeg har loddet lidt sammen på. Og nu sidder den i min golf 1 16V'er. Du kan se den i mit fotoalbum. Så kan du se om du ved hvilken det er.

  • #16   11. apr 2011 scorfield det er et ombygget tændings anlæg du har jeg ved ikke hvad det er for en boks du har sat på men det er noget til noget tænding kan jeg se pga der er monteret en bankeføler men jeg kan se du har fået monteret en strømfordeler med vacum styring i og det er ikke orginalt på 16v men styringen er sikkert den samme som på en gammel gti 8v kr køre med en boks i vandkassen og det er en tændings boks den styre tændings avanceringen ligesom din vacum dåse på strømfordeleren gør en pl er et mekanisk anlæg der er bygget elektroniske følere på næsten lige som der sidder på en motor styring i dag den har osse en tændingsboks på ligesom kr motoren dog har den monteret en banke føler osse så den justere osse efter tændingsbanken så den kan justere tændingen bedre ind kontra kr den bare køre som vacum dåsen så der skal tændingen justeres grundigt ind

  • #17   11. apr 2011 Hmm ja - I min høje alder smiley ved jeg jo at alting (dollars) lynhurtigt løber op når man leger med biler. Derfor er det jo nemmere med en KR fra starten - men hvem ved - . Det er mit andet Scirocco II projekt mit første var en '86 8V GTX i sølv med sorte kofangere som jeg har hadt i 11-12 år og brugt + renoveret totalt én gang. Nu overvejer jeg en ny - den skal se ud ligesom den gamle (more or less) og have et originalt soltag og så kan man jo ligeså godt vælge en 16V. Det er de sjoveste lyster man får efter at have købt en super fin 328 cab med 119 kkm smiley

  • #18   11. apr 2011 du smider da bare en kr kværn i evt en ABF motor med kr sprøjt de kan osse komme til og gå rigtig godt de motor

  • #19   12. apr 2011 Strømfordeleren med vacuum avancering er pillet af igen. Den dur ikke. Jeg har sat std. 16V fordeler på igen med hall giver og så den tændingsstyring. Jeg har selv bygget det hele og sat tændingssystemet sammen med bankesensor og det - så jeg ved godt hvordan det virker og hvad det gør. Jeg er bare ikke klar over hvilken motor, boxen originalt hører til.

Kommentér på:
VW 16V PL el. KR

Annonce