{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

sunny n13 1,6 gti {{forumTopicSubject}}

har en kammerat der har sådan en 1,6 gti, og han vil gerne have lagt en 1,8gti i, men kan det lade sig gøre sådan uden videre?
selvfølgelig skal det hele skiftes, altså ledningsnet og det, men vi behøver vel ikke skifte noget inde i kabinen???

og hvor mange heste har sådan en 1,8 gti?? den kan vel næppe synes?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sunny n13 1,6 gti
  • #1   11. jan 2006 Du må lægge ny motor i med op til 20% ydelse ekstra smiley Dvs i min 1.1 må der lægges 1.3. Og der burde kunne lægges 1.8-1.9 i din ? men ved ik helt hvordan reglerne er.

• #2   11. jan 2006 Du må ikke lægge en anden type motor i - men du må gerne tune 20% på original motoren.

• #3   11. jan 2006 man mnå sq os ligge en anden i...

• #4   11. jan 2006 jep må gerne ligge anden motor i, hvis den overholder 20% reglen, men det ved jeg så ikke om den nye gør??? det er nemlig min kammerats bil, og jeg kender ikke så meget til nissan..
    men passer den lige over i? gider sgu ikke rode med det hvis der skal laves alt for meget "smedearbejde"

• #5   11. jan 2006 slet ingen der ved om den passer lige over i?

• #6   12. jan 2006 Som udgangspunkt er "brønden" den samme på 16 og 18 GTi...så det at få selve motoren hældt i kan næppe volde de store problemer.
    Men husk forberedelse...
    Check følgende:
    -Motorophæng. er de ens?
    -Gearkasse: Drivakslerne,har de det samme antal stråler, og er gearskifteforbindelserne ens... eller er det samme gearkasse på de to modeller?
    Motorstyring: er de ens opbygget? og kan benzinpumpen levere tryk nok til en 1800...

Kan du besvare ovenstående spørgsmål med et ja, er resten ikke så slemt. Mht. syn, hvis den har over 20% i effekt, kan du hugge motornummeret over i 1800 blokken, hvis der ellers ikke er for stor synlig forskel mellem de to...

• #7   12. jan 2006 hey hey
    jeg kører selv sunny gti med ca18de motor i
    en kammerat har eb med en ca16de motor i magen til din.
    umiddeelbart ligner de 2 motorer hinanden men det er faktisk en del forskel på motorstyring, indsugning, udstødning osv.. mener dog at selve blokken er identisk ud af til så den sku ikke være noget problem.angående manifolderne tror jeg heller det volder de store problemer..hvis du er interesseret har jeg en komplet 1.8 motor liggende med gearkasse osv
    mvh kristian

Kommentér på:
sunny n13 1,6 gti

Annonce