941 visninger
|
Oprettet:
knast fra en turbo motor i en suge {{forumTopicSubject}}
ville høre om det har meget at sige
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
jul 2003
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 1.001
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
En suge motor vil ofte standart have lidt mindre overlap end en suge motor, og de et for at undgå "blowby" hvor gas kommer ind af en ventil og blæser direkte ud af den anden ventil...
Jeg køre selv med en 1.6l GTI indsugnings knast i min 1.8l turbomotor...
Det giver mellem 10 og 15 Hk fra 3500-7500 Rpm.
De 2 knaster hedder 240/7.8 og 248/8.5
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det er ikke rigtigt det du skriver....
Hvis du har 1 bar i plenum har du minst 1.1 bar i udstødnings manifolden.....
Suge motore har ofte større overlap en turbomotore...
Langt de fleste standart turboer ligger mellem 0-15 grader i overlap..
En suge GTI ligger sikkert oppe over 15 grader...
Jeg skal lige ud og se på noget styring til en Audi 2.2 men senner vil jeg gerne finde nogle eksempler.... Det kan jo være du har ret
jan 2006
Følger: 56 Følgere: 54 Biler: 13 Emner: 19 Svar: 188
knast fra en turbo motor i en suge