878 visninger
|
Oprettet:
Turbomanifold {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen
Har nu været igennem 2 turbomanifolde, en standart og en upgrade.
Kan det virkelig passe man ikke kan få en der kan holde til at få skruet den lille turbo op i tryk?
Er lidt irriterende at hver 2 måned går enten en pakning, eller manifold efter det.
Hvor mange af jer har været igennem en standart og hvad skiftede i til? Og virker det? Hvor længe har i haft den på der virker med større tryk?
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 117 Svar: 518
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
nov 2004
Følger: 157 Følgere: 194 Biler: 8 Emner: 59 Svar: 1.137
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
Jeg har ikke powerwrap på selve manifolden men på forrøret for at ikke få unødig meget varme stigende op imod turbo og så har jeg også hørt at en gennemvarm udstødning er bedre for flowet så den sørger for at den bliver hurtigere varm og holder på varmen også.
Nu jeg ikke lige den største gør-det-selv desværre, så hvad gør man så? Kan det passe der ikke er andre firmaer der kan gøre kunsten efter?
nov 2004
Følger: 157 Følgere: 194 Biler: 8 Emner: 59 Svar: 1.137
nov 2004
Følger: 157 Følgere: 194 Biler: 8 Emner: 59 Svar: 1.137
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
Kan sige den var meget tungere end standart, hvis det hjælper (K-FINN) ?
Nogen der kender en eller kan give et navn/link på en der kan holde for er rigtigt træt af pakning og manifold går og flækker?
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
Undskyld K-FINN
Det er en Golf 4 GTI turbo med en K04-001 upgrade turbo, Miltek 3" forrør, og 2,5" udstødning resten af vejen. Så er der 3" indsugningsrør til turbo, og rør der erstatter pancake-pipe til std. IC for den kan få mere luft til IC. Sammen med det har den en 4" bar benzintryksregulator for at levere nok benzin.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
Ja den er chippet hos Landberg. Vil sige at den får måske lidt for meget benzin for den laver et lille knald fra udstødningen engang imellem. Skal den så omchippes for at den tænder oftere eller ikke leverer så meget benzin? Eller vil tændrør fra en S3 eller sådan noget gøre en forskel?
Morten D
Ja men der er det vel også med en større turbo? Så undrer mig også over den lille pisturbo skal få den til at flække
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 103
hvis det var mig der kørte med det sæt der ville jeg købe s3 dyser eller tilsvarende.. måske ofre et vand/metanol kit på bilen samt en front mont IC. der efter op til RH og få den mappet om..
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
det er standart dyder. dvs enten 240 eller 260 og har 4 bars regulator på så 298. den skyder lidt bag fra når den får lidt så tror måske endda den får lidt mere end den bør.
bar ved jeg faktisk ikke helt men den er lavet hos landberg på hans k04 software som sku passe til.
kan man VIA vagcom måle hvor meget benzin den får under load på vej eller felt? evt luftmængden og temp på den også?
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 276
Faktisk har jeg ikke kunne få den målt endnu fordi koblingen gled og nu ville jeg til det inden længe, men med flækket manifold så sker der ingenting når jeg træder på pedalen
Men som sagt så det landberg der har lavet software til den og så har firmaet jeg fik det lavet hos lagt den ind.
Men er det muligt at måle følgende via VAGcom?
# mængden af benzin under load?
# Mængden af luft
# Temp på luften
??
Så det er muligt at se om den får nok eller for meget og om den skal ha mere. Og der er vej eller felt vel lige så godt?
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 45
Turbomanifold