{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Turbomanifold {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen

Har nu været igennem 2 turbomanifolde, en standart og en upgrade.
Kan det virkelig passe man ikke kan få en der kan holde til at få skruet den lille turbo op i tryk?

Er lidt irriterende at hver 2 måned går enten en pakning, eller manifold efter det.

Hvor mange af jer har været igennem en standart og hvad skiftede i til? Og virker det? Hvor længe har i haft den på der virker med større tryk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbomanifold
  • #1   9. jul 2011 Lav den selv. Så holder det. Men ja kender flere hvor deres manifol er flækket en halv smadret også er de pisse dyr

  • #2   9. jul 2011 Lav en i almindelig jern, så holder det, hvis design er rigtig, min har rundet 65000km, stadig uden og revne

  • #3   9. jul 2011 Man kan både bruge rustfri og sort jern, men man skal vide hvad man laver når man bygger det.

  • #4   9. jul 2011 Bruger du powerwrap på dem.? så holder en rustfri ikke ihvertfald.. bliver skide varm og revner... snart set mange gange...

  • #5   9. jul 2011 peter F
    Jeg har ikke powerwrap på selve manifolden men på forrøret for at ikke få unødig meget varme stigende op imod turbo og så har jeg også hørt at en gennemvarm udstødning er bedre for flowet så den sørger for at den bliver hurtigere varm og holder på varmen også.

    Nu jeg ikke lige den største gør-det-selv desværre, så hvad gør man så? Kan det passe der ikke er andre firmaer der kan gøre kunsten efter?


  • #6   9. jul 2011 den Upgrade du har kørt med hvor er den fra.?


  • #7   9. jul 2011 og er det i jern eller rustfri.?

  • #8   9. jul 2011 Tit laves de også i støbejerns udgave, vælg denne

  • #9   9. jul 2011 Det er en Kinetic hedder den, men materialet er jeg ikke sikker på.
    Kan sige den var meget tungere end standart, hvis det hjælper (K-FINN) ?
    Nogen der kender en eller kan give et navn/link på en der kan holde for er rigtigt træt af pakning og manifold går og flækker?


  • #10   9. jul 2011 Well, så skulle du nok starte med og fortællehvilken motor vi snakker om ?

  • #11   9. jul 2011 K-FINN
    Undskyld K-FINN
    Det er en Golf 4 GTI turbo med en K04-001 upgrade turbo, Miltek 3" forrør, og 2,5" udstødning resten af vejen. Så er der 3" indsugningsrør til turbo, og rør der erstatter pancake-pipe til std. IC for den kan få mere luft til IC. Sammen med det har den en 4" bar benzintryksregulator for at levere nok benzin.


  • #12   10. jul 2011 Er den chippet ?, så kan det være de har været nærrig med tænding, så bliver manifold rødglødende.

  • #14   10. jul 2011 K-FINN
    Ja den er chippet hos Landberg. Vil sige at den får måske lidt for meget benzin for den laver et lille knald fra udstødningen engang imellem. Skal den så omchippes for at den tænder oftere eller ikke leverer så meget benzin? Eller vil tændrør fra en S3 eller sådan noget gøre en forskel?

    Morten D
    Ja men der er det vel også med en større turbo? Så undrer mig også over den lille pisturbo skal få den til at flække smiley


  • #15   10. jul 2011 du skriver intet om dine dyser.. er du sikker på de kan følge med.. hvad køre du med i tryk??
    hvis det var mig der kørte med det sæt der ville jeg købe s3 dyser eller tilsvarende.. måske ofre et vand/metanol kit på bilen samt en front mont IC. der efter op til RH og få den mappet om..


  • #16   11. jul 2011 peter
    det er standart dyder. dvs enten 240 eller 260 og har 4 bars regulator på så 298. den skyder lidt bag fra når den får lidt så tror måske endda den får lidt mere end den bør.
    bar ved jeg faktisk ikke helt men den er lavet hos landberg på hans k04 software som sku passe til.

    kan man VIA vagcom måle hvor meget benzin den får under load på vej eller felt? evt luftmængden og temp på den også?


  • #18   11. jul 2011 Morten D
    Faktisk har jeg ikke kunne få den målt endnu fordi koblingen gled og nu ville jeg til det inden længe, men med flækket manifold så sker der ingenting når jeg træder på pedalen smiley
    Men som sagt så det landberg der har lavet software til den og så har firmaet jeg fik det lavet hos lagt den ind.

    Men er det muligt at måle følgende via VAGcom?
    # mængden af benzin under load?
    # Mængden af luft
    # Temp på luften
    ??

    Så det er muligt at se om den får nok eller for meget og om den skal ha mere. Og der er vej eller felt vel lige så godt?


  • #19   11. jul 2011 Monter evt et a/f meter. Det kan ihvertfald give et fingerpeg om den får for lidt eller for meget


Kommentér på:
Turbomanifold

Annonce