{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Hvilken banan: 4-2-1 vs. 4-1....? {{forumTopicSubject}}

Har læst at en 4-2-1 giver bedre bundtræk i mellemområdet mens en 4-1 giver mere i de høje omdrejninger.

Nogen der kan be- eller afkræfte det?

Endvidere har jeg fundet en manifold hos Carlab til 2000,- af ukendt fabrikat.
Er den noget værd i forhold til en Supersprint som jeg kan få for 3500,- på en anden side?

Hænger ydelse og pris sammen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken banan: 4-2-1 vs. 4-1....?
  • #1   25. sep 2011 den er skam god nok
    og pris og kvalitet høre sammen i den grad ja..


  • #2   25. sep 2011 Semper Fi: Så jeg kan jo næsten regne ud du vil råde mig til at købe den dyre. Nederen... smiley

  • #3   25. sep 2011 Hvilken bil skal du bruge en manifold til?

  • #4   25. sep 2011 En civic 1.5i ls vtec fra 96

  • #5   25. sep 2011 Hvis den skal sidde på sådan en "sløv" Civic, så får du næsten intet ud af nogen af dem ud over lyd. Så du skal helt sikkert bare tage den billige model.

    I øvrigt betaler man også alt for meget for mærket i sig selv, når man køber Supersprint. Det er ikke fordi den er næsten dobbelt så god.


  • #6   25. sep 2011 Planen var at købe komplet udstødningssustem og så engang måske nogle skarpere knaster.

    Så ved ikke om jeg bare skal holde mig til den billige?


  • #7   25. sep 2011 Det er der ingen tvivl om. Som sagt skal du gøre det for lyden alene, for et tuningsprojekt på den motor er dømt til at fejle, med mindre du smider virkeligt mange penge i den.

    Du vil altid bagefter komme til at stå med en følelse af, at du aldrig skulle have brugt pengene på tuningen, men i stedet have solgt bilen med det samme og købt en ESI eller VTI i stedet. Det vil kunne gøres til samme pris hvis ikke billigere.


  • #8   25. sep 2011 har du overvejet at gå den anden vej og smække en turbo på

    jeg har en 4 i 1 til min vitec den købte jeg på ebay til en fornuftig pris i rustfri


  • #9   25. sep 2011 Jamen det er nu heller ikke et egentlig 'tuningsprojekt', bare mere for hyggens skyld.

    Har ikke købt bilen endnu, men regner med at gøre det i dag. Men havde faktisk også en VTI'er i sigte, men den er jo lige lidt dyrer på alle måsder og slet ikke lige så fed som den 1.5 i ls'er jeg regner med at købe. Men kører rimelig langt på arbejde hver dag så må hellere være lidt fornuftig også desværre


  • #10   25. sep 2011 Dan: Så mange penge gider jeg slet ikke bruge på det. Har haft en Civic med turbo, men det er sgu også for bøvlet når den skal synes osv. Det gider jeg simpelthen ikke længere smiley

  • #11   25. sep 2011 Hvis du vil være fornuftig, så drop projektet med det samme. Du vil blive glad for, hvis du følger mit råd - det er 100% sikkert.

    Tænk på, at den måde, en VTI er dyrere på, vil mange gange blive opvejet af alle de tuningsdele, du har tænkt dig at smide på. Vi snakker jo allerede nu 15-20.000 som minimum med udstødning, knaster og indkøring. Den merpris kan man sagtens betale udgifterne til en VTI for - og så har du nok ca. 50 hk mere.

    Mit råd er, at du skal droppe den sløve 1.5'er, hvis du alligevel gerne vil have en hurtig bil. Så er netop den motor slet ikke noget for dig, for den er dømt til at være sløv.


  • #12   25. sep 2011 Ja men køber jeg VTI'eren skal jeg bruge alle de penge på at style den.. hehe

  • #13   25. sep 2011 Den skal bare sænkes og have fede fælge på - alt andet er at ødelægge en Civic smiley Men ja, hvis det ikke allerede er gjort, så koster det også.

    Mit råd er fortsat, at enten lader du din 1.5'er være standard eller også køber du en VTI. Det er 100 % spild af penge at tune den. Du vil få mere ud af at gå i byen for de penge smiley


  • #14   25. sep 2011 den billigste form for tuning er alle dage turbo


  • #15   25. sep 2011 Det er kun billigt, indtil SKAT konfiskerer bilen smiley

  • #16   25. sep 2011 Jeg er enig med Bay på alle punkter.
    Glem alt om at tune 1,5'eren.
    Gør det rigtige, start med en VTI'er.
    Det er billigere i længden.


  • #17   25. sep 2011 Dan R: he he nu må jeg grine skal du bygge en turbo motor der kan holde så koster det mindst lige så meget som det koster og bygge en suge motor hvis ikke mere man har mere udbytte ud af en turbo end på en sug men så er man osse ud i alt turbo tøven osv. alt efter hvad man vælger køb en vti og pil ved den har den har du bedre udbytte af hvis det er hk du vil gå efter lige engang spjælde og en ombygget motor så skal den sq nok komme frem af og ikke mindst så lyder den jo hammer godt

  • #18   25. sep 2011 man skal man bygge en motor så skal du regne med ihvertfald 30.000-40.000 kr om ikke mere hvis det skal være kvalitets stumper det er ikke gratis men som hovede regel siger man 1000 kr pr hk og det er heller ikke helt ved siden af

  • #20   25. sep 2011 christian
    kan du så ikke lige fortælle mig hvorfor det koster mindst lige så meget med turbo som med sug for at hente de samme hk


Kommentér på:
Hvilken banan: 4-2-1 vs. 4-1....?

Annonce