Revotechnik VS RH-Motorsport chipning {{forumTopicSubject}}
Min oplevelse/erfaring med Revotechnik (Sørensen Performance)
Det hele startede med at jeg sad og søgte efter muligheder for at få chiptunet min Seat. Faldt over Revotechnik, der var flere der havde anbefalet dem og de lovede 240HK/350NM ved at ændre nogle ting inden. Det var en fin effekt så dem valgte jeg.
Det krævede:
Indsugningskit (Luftfilter)
Komplet udstødning med 3” forrør, racer kat osv.
Front monteret intercooler
4 bars benzintryksregulator
Jeg købte de forskellige dele, og kørte så over Marc i Ølstykke . Jeg fik bilen chippet med deres så kaldte Revotech Stage2 chip. Og det var da noget af et spring i træk evne osv.
Jeg kørte så til RH-Motorsport for at få rullet bilen hvilket gav et noget skuffende resultat i forhold til hvad de Revo lovede: 215,2HK og 347,0NM. Men tænkte sådan var det jo nok bare. Havde fået et fint moment. RH sagde dog at den gik for magert mellem 5-6000rpm. Det var jeg selvfølgelig ikke stolt af.
Da jeg kom hjem kontaktede jeg straks Marc fra Sørensen performance, sendte ham papirerne fra RH med Lambda osv. Jeg skrev at den gik for magert, og at effekt var noget lavere end lovet. Han skrev og spurgte efter hvilken benzin jeg kørte på, om jeg havde haft strømmen fra bilen, og det med blandingen skrev han var en smagssag og at det var forskelligt hvordan man gjorde det.
Jeg skrev tilbage at jeg som altid kørte på 99vpower og at jeg ikke havde haft strømmen pillet fra.
Han ville så sende de kurver over til Revos teknikere og så sende mig deres svar hurtigst muligt. Og siden det har jeg ikke kunnet få noget svar fra Marc. Han får/læser mine mail men svarer bare aldrig. (DÅRLIG SERVICE!)
Bilen begyndte så efter 15-2000km at opføre sig underligt, den hakkede når man skiftede gear, og den satte lidt ud ved ganske alm kørsel ved 100km/t. Marc var jo ikke til at få noget svar fra, så derfor gav jeg op og kontaktede Jacob fra JVK. Vi blev enige om at det skulle laves om og jeg fik en tid hos RH 2 dage senere.
Jeg kommer så op til RH for at de skal chippe den om, der får de så lidt problemer med bilen. Den laver pludselig kun 0,3bars ladetryk og kunne stort set intet.
Revotechnik har så været så flinke at slukke for alt fejludlæsningsmuligheder på bilen så de kunne ikke læse fejl ud. Det endte med at de tog styreboksen med ud ”bagved” og slettede hvad der var i den og lagde original software i den igen. Så kunne bilen igen og blev rullet inden de begyndte at chippe den til 204HK.
Så den chip jeg havde fået fra Sørensen Performance havde givet mig i omegnen af 10HK.
Alt bliver godt hos RH-Motorsport så bilen bliver chippet på ny og laver derefter 227,3HK og 352,1NM og det må man sige er et utroligt flot resultat med kun 1,2bar ladetryk på standart k03s turbo.
Så i runde tal:
Revo software gav 215,2HK 347,0NM ved 1,45Bars tryk.
RH-Motorsport gav 227,3HK 352,1NM ved 1,2Bars tryk.
Rullefeltattesterne kan ses her:
www.mr-bonde.dk/Rullefelt/revo.JPG
www.mr-bonde.dk/Rullefelt/rh.JPG
Og for folk som har forstand på det med chipning (Har jeg IKKE selv) fortalte Rene at Revo havde stillet min tænding 60% tilbage. Hvilket ifølge ham var noget værre lort. Og så havde de hævet ladetrykket til de knap 1,5bar hvilket også er i overkanten for den lille turbo.
Jeg vil derfor stærkt fraråde folk at få chippet deres bil ved Sørensen Performance (Revotechnik).
Jeg vil så helt sikkert anbefale RH-Motorsport og JVK Tuning. Det er seriøse firmaer som har en kanon service og er klar på at hjælpe en med sine problemer.
For god ordens skyld vil jeg lige smide info ind om min opsætning:
Nordic Turbo alu recirkulerende blow off.
THS Frontmonteret intercooler kit
Forge Kona Luftfilter
Forge silikone rør fra LLM til Turbo
Miltek 2,75” forrør Købt hos JVK Tuning
Miltek Racerkat Købt hos JVK Tuning
Miltek Cat-back udstødning. Købt hos JVK Tuning
4 bars benzintryksregulator Købt hos JVK Tuning
NGK Race tændrør Købt hos JVK Tuning
ECS N75 Race Ventil
Alt dette er kopieret fra min egen hjemmeside.
Hvis det står for rodet kan man få ind på www.mr-bonde.dk/Rullefelt/revo.html
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
Kan ikke få dine billeder til at virke.
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.508
rh kører alle biler på eget program som man skal gøre
hver bil får sit eget program
alle de mirakel færdig ting. stik dem op hvor solen aldrig skinner
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
CCWhore: Hvad er der at forklare andet end at man jo tydeligvis kan se på effekten at det ikke var helt godt det de havde lavet ovre ved marc.
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
ja og det kan tage 7lange og 7 bredde hos RH .. var forbi men en kammarat .. som TTH-michael godt kender simon r . med en e30 2,7 ETA ... det var 2 forsøg og de kunne stadig ikke få den til at gå helt ordenligt selv efter 5 timer igennem en hel nats indkøring ....
men nej katalog chipning er nu hip som hap ... har dog aldrig hørt SÅ stor utilfredshed med dem fraa revo eller deres softwear
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
hvor mager kørte den ifølge rené og henrik ?
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
Du glemmer dog også at fortælle (fik billederne til at virke), at RH har rykket begrænseren. I øvrigt synes jeg, at Revo's kurve er noget pænere.
Men du har haft en dårlig oplevelse med en tuner og dokumentere det, du nu har af dokumentation, hvilket jeg 100% respekterer. Det er der mange, der kunne lære noget af.
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
Jeg ved godt at hvis man laver 100 stk chipninger og 2 af dem er noget lort. Så hører man kun om de 2 og ikke de andre.
Men sådan er det jo med alt. Og jeg synes bare jeg ville dele min erfaring med andre.
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
mercedes r-class
fiat 20v turbo
og simons e30 ..
ingen af dem pumpet på nogen måde og bare almen chipning
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 919
Men godt du er blevet tilfreds
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
Synes i starten at Revoen kørte godt, men det er jo klart når man går op i hk så er det jo bedst. Men når det bliver "hverdag" igen så mærker man alle de trælse ting. Derfor valgte jeg at få lavet den om.
Har også en Lambda udskrift fra målingen hos RH men med Revo.
Har bare ikke villet smide den op da jeg ikke fik den med efter RH havde lavet det om.
Så jeg har ikke en på begge målinger.
Men hvis folk gerne vil se den kan jeg godt smide den op ?
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.508
personligt holder jeg mig til
Rh motorsport
Aalborg el-diesel
Jvk-tuning
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
For lidt flere penge, får man en programerbar motorstyring, med sådan en, vil en bil altid køre bedre, hvis den rette mand sidder bag computer, og så koster det ikke 6000igen, når man skal lave en lille ændring
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
Den er i øvrigt gået igennem syn to gange siden...uden problemer.
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.508
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
http://www.specialist-components.co.uk/engineering/diesel-engine-management/
Ca 20 sekunder på google
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.508
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.508
hks synes jeg bestemt ikk altid er prisen værd
men kan self godt sk det bare er her hjemme det er holdt kunstigt oppe i pris
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.283
Dog er jeg fint tilfreds med min HKS motorstyring, den er squ ret smart syntes jeg
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 18
det lyder da os meget underligt.
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 18
Jeg mente når den standard har 200 hk, ved 0,7 bar(hvis jeg ikke tager helt fejl) og med den opsætning du har, og så den bliver hevet til 1,45 så ville jeg da mene at du burde ligge på en ca. 245 hk istedet
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 18
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 18
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
Og så hævede de trykket til 1,2bar og de andre ting de nu gør, og så fik den 227HK.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 18
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
- TTH - Michael .
Lidt sent måske
Jeg vil gerne se den lambda kurve fra rulningen med Revo hvor Rene siger at den står for magert...
har du noget på tændingen?
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
Revotechnik VS RH-Motorsport chipning